همشهری آنلاین: رئیس​جمهوری از چند کارآفرین برتر که مددجویان کمیته امداد خمینی بوده‌اند تقدیر کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر ،خانم قویشاوی از اهواز ازجمله دارندگان رتبه نخست کارآفرینی در میان خانواده های تحت پوشش کمیته امداد بود.

همچنین وزیران کار و امور اجتماعی و رفاه و تأمین اجتماعی، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس کل بیمه مرکزی و ابوالفضل حیدری از مسئولان کمیته امداد امام خمینی به عنوان یاوران کارآفرینان، مورد تشویق رئیس جمهور قرار گرفتند.

احمدی‌نژاد در نخستین جشنواره کارآفرینان برتر و امدادگران پرتلاش بر ضرورت ایجاد اشتغال از طریق توسعه بنگاه های زودبازده تأکید کرد و گفت: کمیته امداد با ایجاد بیش از 500 هزار اشتغال از طریق ایجاد بنگاه های زودبازده و کم هزینه، نمونه موفقی از کارآفرینی است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در حال حاضر دو میلیون نفر نیروی فعال و آماده به کار در کشور داریم افزود: اگر بخواهیم نرخ بیکاری را به صفر برسانیم و همه استعدادهای کشور را فعال کنیم باید سالانه بیش ازیک میلیون شغل در کشور ایجاد کنیم.

احمدی نژاد گفت: در کنار منابع و سرمایه برای کارآفرینی به افرادی نیاز داریم که فرصت‌ها را درست شناسایی و برای شکوفایی استعدادها طراحی و مدیریت کنند.

رئیس جمهور میانگین سرمایه گذاری به منظور ایجاد اشتغال برای هر یک نفر در واحدهای بزرگ کشور را صد میلیون تومان برآورد کرد و افزود: کارآفرینی برای بیش از یک میلیون نفر به دویست هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که تامین آن در توان دولت نیست.

احمدی نژاد تاکید کرد: باید نقشه راه و نوع نگاه به کارآفرینی در ایران تغییر یابد.

وی گفت: با توجه به زمان بر و پرهزینه بودن ایجاد بنگاه‌های بزرگ اقتصادی، بهترین راه توسعه بنگاه های زودبازده و کم هزینه است.

رئیس جمهور عملکرد کمیته امداد امام خمینی را در زمینه اشتغال‌زایی الگو و سازنده خواند و افزود: باید طیفی از فعالیت های اقتصادی را طراحی کنیم که دربرگیرنده بنگاه​های چند صد نفره باشد.

احمدی نژاد با اشاره به ایجاد بیش از پانصد هزار شغل به همت کمیته امداد امام خمینی با هزینه های کم گفت: در همین سه سال اخیر بیش از یک میلیون شغل پایدار در کشور ایجاد شده که سرمایه گذاری هر یک بین پانزده تا هفده میلیون تومان بوده است.

رئیس جمهور با اشاره با روی آوردن کشورها به ایجاد بنگاه های کوچک و زودبازده اقتصادی و درخواست بسیاری کشورها برای استفاده از تجربه ایران در این زمینه افزود: کارآفرینی باید متناسب با فرهنگ و در درون چرخه طبیعی حرکت ملت ها شکل گیرد.

احمدی نژاد کارآفرینی را در ایران یک فرهنگ خواند و گفت: خوشبختانه امروز جهت گیری به سمت کارآفرینی به سرعت جای خود را در ایران باز کرده است.

رئیس جمهور افزود: در سه سال اخیر مجموع تسهیلاتی که به بنگاه های کوچک داده شده حدود پانزده هزار میلیارد تومان بوده است در حالی که دویست هزار میلیارد تومان به ا ین امر اختصاص داده شده بود و این آمار نشان می دهد با هفت و نیم درصد از مجموع تسهیلات هفتاد و پنج درصد کار تولید شده است.

به گفته احمدی نژاد در بین سال‌های 75 تا 85 پنج میلیون مهاجرت در داخل ایران اتفاق افتاده و این به آن معناست که باید برای این جمعیت تسهیلات مسکن و زیرساخت‌های لازم را ایجاد کنیم که خود اتلاف منابع است.

رئیس جمهور با انتقاد از مخالفت هایی که با ایجاد بنگاه های زودبازده و کوچک اقتصادی می شود گفت: دولت مصمم است این کار را با سرعت جلو ببرد تا هیچ جوان و یا استعدادی در کشور معطل نماند.

کد خبر 76209

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز