همشهری آنلاین: رئیس جمهوری دوشنبه (21 بهمن) در جمع سفرا و روسای نمایندگی کشورهای خارجی در ایران سخنرانی کرد.

به گزارش فارس، احمدی نژاد در سخنانش انقلاب اسلامی را متکی بر ایمان به خدا، تعلیمات انبیاء‌الهی و پیروی از رهبران صالح و در راستای گسترش عدالت،‌ اخلاق و توجه به کرامات انسانی عنوان کرد و افزود: پیمودن راه کمال و پیشرفت از جمله هدف‌های انقلاب اسلامی ایران می‌باشد.

وی با بیان این که برای تحقق این اهداف نفی بی‌عدالتی و ظلم، بداخلاقی،‌ فساد، جلوگیری از حقوق انسان‌ها و برداشتن موانع پیشرفت ضروری است، تصریح کرد: عدالت عنصر مطلوب همه ملت‌ها و تمامی نابسامانی‌ها، تضییع حقوق، اشغال و تجاوز ناشی از بی‌توجهی به عدالت و کرامت انسانی می‌باشد.

رئیس‌جمهور عدم تعهد قدرت‌ها به عدالت را از جمله علل تجاوز و زورگویی عنوان کرد و افزود: این همه انسان‌های بی‌گناه در حوادث تلخ اشغال عراق و حمله به افغانستان، لبنان و فاجعه غزه کشته شدند و اگر قدرت‌ها به عدالت پایبند بودند و حقوق سایر ملت‌ها را نفی نمی‌کردند، ‌مسائل بروز پیدا نمی‌کرد.

وی با بیان اینکه اگر اخلاق عنصر تفکیک‌ناپذیری از سیاست و خبری از فریب و دروغ نبود و جان ومال همه ملت‌ها مورد احترام قرار می‌گرفت، شاهد جنایت و تجاوز نبودیم، بیان داشت:‌ اگر همه به حقوق خود پایبند بودند و شورای امنیت تحت تاثیر قدرتهای زورگو قطعنامه صادر نمی‌کرد و در برابر تجاوز ستمگران سکوت نمی‌کرد و کرامت انسانی مورد احترام بود، حقوق ملت‌ها رعایت می‌شد.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه اگر متجاوزان به عراق، لبنان و افغانستان محاکمه می‌شدند فاجعه غزه اتفاق نمی‌افتاد، اظهار داشت: عدالت،‌پیشرفت و کمال‌جویی حق همه ملت‌ها است و هیچ قدرتی حق ندارد پیشرفت را در انحصار خود قرار دهد.

رئیس‌جمهور علت اصلی ناامنی‌های امروز جهان را رفتار خودخواهانه برخی دولت‌ها عنوان کرد و گفت: صلح،‌ دوستی و امنیت پایدار زمانی حاکم می‌شود که همه به اصول متعهد باشند.

احمدی‌نژاد با اشاره به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تاکید کرد: ملت ایران پس از پیروزی عظیم انقلاب اسلامی قدم‌های بلندی را در تمامی عرصه‌ها برداشته است و بعد از انقلاب به طور مداوم ملت ایران با حضور یکپارچه خود تمام ارکان سیاسی و قانونگذاری را شکل داده و نمونه کاملی از مردم‌سالاری دینی را به نمایش گذاشته است.

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه آحاد مردم ایران پس از پیروزی انقلاب در تعیین سرنوشت خود دخالت دارند، گفت:‌ مردم ایران بعد از انقلاب اسلامی مسیر پیشرفت و تعالی را طی کرده و همه دنیا شاهدند که ملت ایران به پیشرفت‌ دست یافته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه ملت ایران تصمیم قاطع خود را برای رسیدن به قله‌های علم و فناوری گرفته است، انقلاب اسلامی را یک تحول عمیق انسانی دانست که متعلق و در خدمت کمال همه بشریت و انسان‌ها می‌باشد.

وی با بیان اینکه ما خواهان همه خوبی‌ها و زیبایی‌ها برای ملت‌ها هستیم و از فقر و تبعیض در هر کجای جهان که باشد ناراحت می‌شویم، اظهار داشت: ملت ایران ملتی فرهنگی و علاقمند به پیشرفت و تعالی خود و همه ملت‌ها و در ارتباطات خود با دیگر ملت‌ها رابطه سازنده، دوستانه و بر پایه عدالت و احترام را مدنظر داشته‌اند.

رئیس جمهور با اعلام آمادگی از اینکه ملت ایران حاضر است تجارب و دستاوردهای خود را برای گسترش روابط سازنده به دیگر ملت‌ها ارائه دهد، تاکید کرد: صلح و امنیت پایدار نیاز همه کشورها و ملت‌ها و ما از تلاش برای تحقق این امر حمایت و پشتیبانی می‌کنیم.
وی با ابراز خرسندی از اینکه امروز تهدید و زورگوئی و استفاده ناعادلانه از توان نظامی و اقتصادی در جهان دیگر کاربرد ندارد، تاکید کرد: دوران ادبیات زور به پایان رسیده و دوران منطق و اندیشه آغاز شده است.

احمدی نژاد عدالت و حفظ کرامت انسانی و دوستی را خواست همه ملت‌های جهان عنوان کرد و افزود: ایران با دعوت از همه دولت‌ها برای تعهد به این اصول نشان داده که با آنها متحد است.

وی محو همه سلاح‌های هسته‌ای، ‌توقف مسابقه تسلیحاتی و عزم و تلاش بین‌المللی را از جمله ضروریات برای بر پایه دوستی پایدار عنوان کرد و با بیان اینکه موج بیداری در تمامی ملت‌ها برای مبارزه با بی‌عدالتی و ظلم واستقرار عدالت همه گیر شده است، تاکید کرد: بدون تردید در آینده شاهد تحولات بزرگی در جهان ازجمله افول قدرت‌های زورگو و استقرار محبت و عدالت خواهیم بود.

وی با بیان اینکه جهان منتظر روزی است که از ظلم و بی‌عدالتی خبری نباشد و عدالت و صلح همه جهان را در بر بگیرد، گفت: حکومت جهان روزی به دست بندگان صالح خداوند خواهد افتاد و آن روز دیر نیست.

رئیس جمهور در پایان از تمامی حاضرین به خاطر حضور در جشن احیاء کرامت انسان‌ها تقدیر و تشکر کرد و از آنها خواست سلام‌های گرم ملت ایران و رئیس‌جمهور ایران را به ملت‌ها و روسای کشورهای خود ابلاغ کنند.

کد خبر 74995

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز