سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۶:۵۷
۰ نفر

گروه سیاسی: رئیس‌جمهوری اواخر هفته آینده به ‌منظور حضور در 3 کشور کنیا، کومور و جیبوتی به قاره سیاه سفر می‌کند

به گزارش همشهری، محمود احمدی‌نژاد در راستای سیاست توسعه روابط با کشورهای آفریقایی این سفر را انجام می‌دهد. موائی کیباکی، رئیس‌جمهوری کنیا مهرماه امسال در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد از احمدی‌نژاد برای سفر به کشورش دعوت کرده بود.

احمد عبدالله محمد سامبی، رئیس‌جمهوری کومور نیز در حاشیه اجلاس بین‌المللی تأمین مالی برای توسعه که آذر ماه امسال در قطر برگزار شده از رئیس‌جمهوری برای انجام سفری به کومور دعوت به عمل آورد. 

سفر احمدی‌نژاد به کومور در پاسخ به سفر خرداد ماه عبدالله سامبی به ایران صورت می‌گیرد.  15 بهمن ماه نیز فرستاده ویژه رئیس‌جمهوری جیبوتی در سفری چندروزه به تهران، با مقامات ایران دیدار و گفت‌وگو کرد و پیام کتبی رئیس‌جمهوری کشورش را به احمدی‌نژاد رساند.

موج تحول‌خواهی ملت‌ها

رئیس‌جمهوری دیروز در دیدار ایکویبه وزیر خارجه کنگو با تاکیـد بر اینکه نباید اجـازه داد برخی فرصت‌طلبـان با سوار شدن بر موج تحول‌خواهی ملت‌ها، مجدداً نظام سلطه را در جهان حاکم کنند، تصریح کرد: امروز کشورهای مستقل و عدالتخواه باید شرایط در حال تغییر جهان را به نفع ملت‌ها هدایت کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست‌جمهوری، احمدی‌نژاد همچنین ظهر دیروز پس از دریافت استوارنامه سفیر جدید آکردیته سنگاپور، با بیان اینکه روابط 2 کشور رو به گسترش و افزایش است، بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط با سنگاپور در عرصه‌های مختلف از جمله گردشگری و تجارت آمادگی دارد.

کد خبر 75538

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز