چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۷:۵۲
۰ نفر

همشری آنلاین: رئیس جمهور با تاکید بر اینکه امروز آفریقا زنده و بیدار است، تصریح کرد: مردم و دولت‌های آفریقا اجازه نمی‌دهند قدرت‌های زورگو دوباره آفریقا را غارت کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمود احمدی نژاد در اجتماع عظیم و پرشور مردم مومباسا - منطقه مسلمان نشین کنیا - با بیان اینکه دولت‌های زورگو و قدرتمند سال‌ها به مردم آفریقا ظلم و منابع و ثروت آن‌ها را غارت کرده‌اند، اظهار داشت: ملت‌های آفریقایی از جمله کنیا در صدد پیشرفت هستند و در این راه از حمایت دوستان خود به ویژه ملت ایران برخوردارند.

رئیس جمهور با بیان اینکه ملت ایران و ملت‌های آفریقایی از جمله کنیا علیه استعمارگران و قدرت‌های بزرگ قیام کرده‌اند، اظهار داشت: ایران و کنیا طرفدار صلح، دوستی و امنیت، عاشق پیامبر(ص) و اهل بیت ایشان و عدالت هستند.

Iranian President Mahmoud Ahmadinejad (L) waves to thousands of Muslim Shia community members in the Kenyan coastal town of Mombasa, February 25, 2009.

احمدی نژاد صلح، دوستی و برادری همراه با عدالت را پیام ملت‌های ایران و کنیا برای همه مردم جهان دانست و گفت: ملت‌های ایران و کنیا اگر چه از هم دور هستند اما قلب آنها برای محبت، عشق، عدالت و خداپرستی می‌تپد.

رئیس جمهور عدالت را ضرورت همیشگی بشریت و نیاز حیاتی آنان دانست و گفت: بدون عدالت امکان آرامش، صلح، امنیت، رفاه و برادری وجود نخواهد داشت و بسیاری از اختلافات و جنگ‌ها به خاطر بی‌عدالتی است.

Iranian President Mahmoud Ahmadinejad (R) shakes hands during a meeting with thousands of Muslim Shia community members in the Kenyan coastal town of Mombasa, February 25, 2009.

احمدی نژاد با بیان اینکه در کنیا وایران بنیاد خانواده محکم است، اظهار داشت: خانواده مرکز محبت، عشق و تریبت فرزندان و رشد عاطفه‌ها است.

رئیس جمهور به کشتار کودکان و زنان فلسطین در غزه و جنایات همیشگی صهیونیست‌ها اشاره و تصریح کرد: آن‌ها با بی رحمی و بی عدالتی حرکت می‌کنند اما در نقطه مقابل آن‌ها، پیام مسلمانان رحمت، دوستی، پاکی، عشق، محبت، عدالت و احترام به حقوق   انسان‌هاست.

کد خبر 76008

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز