پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۷:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس جمهور فعالیت علما را اثر گذار و ماندگار توصیف کرد و با تاکید بر ضرورت برپایی جامعه سعادتمند خاطر نشان کرد:

برای این منظور سه عنصر باید در کنار هم قرار گیرند. قانون کامل و درست، مردمی که دلداده قانون کامل باشند و حاکمی که قانون را به طور کامل اجرا کند.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به ارومیه، دکتر محمود احمدی نژاد عصر امروز پنجشنبه 15 اسفند در دیدار علما و روحانیون استان آذربایجان غربی با بیان اینکه علما با اصل موجودیت انسان سر و کار دارند و ابعاد وجودی انسان را با فعالیت‌های خود تحت تاثیر قرار می‌دهند ،اظهار داشت: بدون تردید کار علما از بهترین، موثرترین و ماندگارترین فعالیت‌هایی است که یک انسان می‌تواند انجام دهد.

وی افزود: اینکه کسی موفق شود در تمام زندگی خود حتی یک نفر را به هویت حقیقی و فطرت الهی خودش برگرداند مانند آن است که همه عالم را زنده کرده است.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: در ایران اسلامی روحانیت فارغ از هیاهوهای موجود در جهان دلداده به خدا و عاشق پیامبر گرامی اسلام مشغول انجام وظایف خود در هدایت بشریت به سوی کمال است.

احمدی نژاد گفت: اینکه امروز بسیاری از جوامع به دره‌های فساد و بداخلاقی سقوط کرده‌اند ، چنین جوامعی یا از وجود علمای عالم محروم بودند یا عالمان مسوولیت‌های خود را آنگونه که باید انجام نداده‌اند.

رئیس جمهور با بیان اینکه علمای استان آذربایجان غربی همدل و متحد و در مسیر خدا در خدمت خلق خدا و هدایت مردم هستند، اظهار داشت: در ایران و به خصوص در استان آذربایجان غربی علمای اسلام، متحد و مومن زیر پرچم توحید ایستاده‌اند و اسلام ناب را ترویج می‌کنند.

احمدی نژاد خودشناسی را لازمه داشتن جامعه سعادتمند دانست و گفت: در این راه خدای متعال انسان کامل را به عنوان معیار و الگو آفریده و در اختیار بشریت قرار داده است و اگر کسی او را بشناسد در حقیقت خودش را شناخته است و بدون شناخت انسان کامل محال است انسان بتواند به خودشناسی برسد.

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت برپایی جامعه سعادتمند خاطر نشان کرد: برای این منظور سه عنصر باید در کنار هم قرار گیرند. قانون کامل و درست، مردمی که دلداده قانون کامل باشند و حاکمی که قانون کامل را به طور کامل اجرا کند.

وی افزود: بدون تردید نقش حاکم در رشد کمال انسانها بی بدیل و بی نظیر است، محال است در حاکمیت انسانهای فاسد یا ناقص ، جامعه به نقطه کمال برسد. از این رو جامعه برای رسیدن به سعادت نیازمند انسان کامل است.

رئیس جمهور در ادامه اتصال ملت ایران به انسان کامل را رمز ماندگاری جمهوری اسلامی دانست و گفت: علما ماموریتی جز پیوند قلوب انسانها با حقیقت امام ندارند.

وی افزود: مشکل بشر از روز اول خلقت تا امروز غفلت از امام هستی بوده است و نقطه تمرکز حمله شیاطین نیز از روز اول در ارتباط بین انسان و امام بوده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه شیاطین جن و اِنس همواره بر مسیر حرکت به سمت عدالت صف آرایی می‌کنند ،اظهار داشت: علت آن این است که اگر عدالت اجرا شود جامعه بشری یک گام به سمت امام هستی نزدیک می‌شود و هر کاری که به سمت امام باشد مورد بغض شیاطین است.

احمدی نژاد گفت: برای ساختن ایران اسلامی و اصلاح دنیا نیازمند ترسیم ویژگی‌های جامعه سعادتمند به بشریت هستیم و آیا جز جامعه ملکوتی و نورانی مهدوی چیز دیگری می‌توان به بشریت ارائه کرد؟

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه اکثریت ملت‌های جهان دلداده ملت ایران هستند ،خاطر نشان کرد: امروز همه ملت‌ها پیشرفت ملت ایران را پیشرفت خود می‌دانند چرا که در پیشرفت ملت ایران پیام الهی وجود دارد که این پیام از همه مرزها عبور کرده و در قلوب انسان‌ها جای می‌گیرد

کد خبر 76562

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز