پنجشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۱:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: 190مصوبه براى شتاب بخشیدن به توسعه و آبادانى استان کرمان در هیات دولت تصویب شد.

به گزارش واحد مرکزى خبر،  هیات وزیران به ریاست آقاى احمدى نـژاد پس ازحدود 5 ساعت جلسه فشرده و بحث و بررسى وجمع بندى نتایج کـارگروه هـاى تخصصى و نشست شوراى ادارى شهرستان‌هـا، 190 مصوبه براى تسریع درعمران و آبادانى و شتاب بخشیدن به روند سازندگى در استان کرمان از تصویب گذراند.

در حوزه صنعت و معدن و اشتغال؛ دولت اجـراى 60 طرح بزرگ باسرمایه گذارى 11 هزار و 700 میلیارد ریال بخش خصوصى وغیر دولتى را ازتصویب گذراند.

اعتبار ویژه‌اى هم براى کمک به ایجاد زیر ساخت منطقه ویژه اقتصادى جازموریان و شهرک صنعتى بروات اختصاص یافت.

اختصاص کمک مالى براى تکمیل تـوسعه و تجهیز پـایـانه صادراتى پسته و فرآورده‌هاى آن و نمایشگاه‌هاى عمومى استان از دیگر مصوبات دولت دراین زمینه بود.

دولت در حـوزه راه و حمل و نقل؛ مطالعه، احـداث و بهسازى محورهـاى مـواصلاتى داخلى و خارجى و آزاد راه‌هاى منتهى به استان را به تصویب رساند.

رفع نقاط حادثه خیز ورودى‌هاى شهرهاى استان طى سه سال واحداث راه مناسب  روستاهاى بالاى 20 خانوار تا 2 سال آینده از دیگر تصمیمات هیات دولت در این زمینه است.

دولت در حـوزه مسکن و عمـران شهـرى هم مبلغ 460 میلیـارد ریـال بـراى کمک به فعالیت شهردارى‌ها، دهیارى‌ها و ستاد پیشگیرى حوادث و سوانح غیرمترقبه استان اختصاص داد.

اختصاص 25 هکتار زمین‌ براى احیاى بافت  فرسوده شهرهاى استان و اختصاص هزار میلیارد ریـال تسهیلات تبانکى و 40 میلیارد ریـال اعتبار بـلاعوض بـراى تکمیل واحدهـاى مسکونى جایگزین کپر در روستاهاى محروم جنوب استان از دیگر تصمیمات دولت دراین زمینه بود.

کد خبر 79151

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز