چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۳:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس جمهور که در تداوم سفرهای استانی خود به استان یزد سفر کرده است در جمع مردم یزد سخنرانی کرد.

به گزارش مهر، رئیس جمهور در سخنان سرنوشت بوش را آینه عبرت برای زورگویان جهان خواند و تاکید کرد که هر کس که به این سرنوشت واقف باشد اما از آن پیروی کند بدون تردید سرنوشتی بدتر از بوش در انتظارش خواهد بود.

دکتر محمود احمدی نژاد در جمع مردم یزد در میدان امیر چخماق این شهر اظهار داشت: یزد مهد هنرمندان ومعماران بزرگ و نمونه اعلای میراث تمدن و فرهنگ ایران زمین است و پاکی و نجابت از ویژگی های برجسته مردم این سرزمین می‌باشد.

وی افزود: مردم یزد جمیع صفات برجسته مردم ایران را در خود جمع کرده اند و اگر فقط صفت همبستگی مردم یزد در همه ایران همه گیر می‌شد، بدون تردید ایران در کوتاهترین زمان ممکن به قله‌های پیشرفت می‌رسید.

احمدی نژاد ادامه داد: سرزمین یزد آیت‌الله صدوقی و آیت‌الله خاتمی را به مردم ایران هدیه کرده است.

رئیس جمهور در ادامه سخنانش با اشاره به ویژگی‌های دولت اسلامی تصریح کرد وظیفه دولت اسلامی دفاع از مظلومان و ایستادگی در برابر ظالمان و تلاش برای برپایی جامعه نمونه و الگو است و خدای متعال اراده کرده که جامعه توحیدی و اسلامی برای بشریت نمونه و الگو باشد.

وی با تاکید بر اینکه آحاد جامعه اسلامی باید متوجه اخلاق پیامبر (ص) باشند، گفت: چنین جامعه‌ای اخلاق نبوی پیدا می‌کند وامت الگو و نمونه خواهد شد ، چرا که پیامبر عزیز ما عادل بودند و امت تابع پیامبر باید امتی عدالت گستر باشند.

احمدی نژاد افزود: یکی از وظایف و ویژگی‌های دولت اسلامی این است که لوازم و مقدمات برای نیل مردم و جامعه به نقطه الگو را فراهم کند یعنی اینکه دولت اسلامی باید مروج ارزش های انسانی و متعهد به اخلاق حسنه باشد.

رئیس جمهور در ادامه خطاب به همکاران خود در سراسر کشور خاطر نشان کرد: کارکنان و مدیران در همه قوا باید متعهد به اخلاق، صبر، حلم، بردباری، امانتداری و دفاع از حقوق مردم و وفاداری به آرمان‌های ملت بزرگ ایران باشند.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به موضوع سیاست خارجی تصریح کرد: با توجه به وضعیت امروز بشریت در می‌یابیم که برخی کشورها به دلیل دوری از اخلاق نبوی و فرهنگ پیامبر اسلام در وضعیت بدی قرار گرفته‌اند به گونه‌ای که برخی زورگویان قدرت نظامی، تبلیغاتی و اقتصادی خود را بر پایه برخورداری از حقوق بالاتر در روابط بین‌المللی قرار داده‌اند و تصور می کنند چون قدرت بیشتری دارند باید از حق بیشتری نیز برخوردار باشند، خود را رهبر جهان می‌دانند و می خواهند بشریت را رهبری کنند.

وی افزود: این کشورها در تمام امور جهان مداخله و مناسبات جهانی را به سمت دلخواه خودشان هدایت می کنند در حالی که باید به آنان گفت که اگر زور و قدرت اقتصادی و سیاسی پایه رهبری باشد این همان منطق دیکتاتوری است.

احمدی نژاد تاکید کرد: دیکتاتوری به معنای اعمال قدرت بر اساس زورگویی و خودکامگی است در حالی که رهبری از منظر ملت‌ها دارای ویژگی‌ها و شرایطی است که اولین شرط آن این است که باید مورد اقبال ملت ها و دولت ها باشد ، بنابراین چه کسی به این قدرت های زورگو این اجازه را داده است که خود را رهبر جهان بدانند و در امور ملت‌ها و در بین ملت‌ها مداخله کنند.

رئیس جمهور همچنین گفت: در کجای دنیا ملت‌ها اعلام نظر کرده‌اند و یا رای داده اند که 2 یا 3 دولت زورگو قیم همه جهان و قیم ملت‌ها باشند.

وی در ادامه سخنانش اولین شرط رهبری جهان را عدالت دانست و تصریح کرد: دولت‌های زورگویی که مدعی رهبری جهان هستند، آیا به عدالت پایبند هستند ؟  آنان از بنیان با عدالت مشکل دارند و همه رفتارشان در نقطه مقابل عدالت است.

احمدی نژاد خطاب به زورگویان جهان اظهار داشت: اگر به عدالت پایبند بودید به سایر سرزمین‌ها تجاوز نمی کردید و از ستمگران حمایت نمی‌کردید ، باید پرسید در مسئله غزه به چه دلیل از آدم کش‌ها حمایت کردید؟

رئیس جمهور ادامه داد: در هر نقطه دنیا که یک دولت دیکتاتوری وجود دارد تحت حمایت زورگویان جهان است و شما از آن حمایت می‌کنید.

وی خاطر نشان کرد: چرا سازمان‌های بین‌المللی تحت سیطره شما زورگویان جهان قرار دارد و اجازه نمی‌دهید سایر کشورها نیز به ابراز عقیده بپردازند و چرا شورای امنیت را از خاصیت انداخته اید و به ابزار دیکتاتوری خود تبدیل کرده اید؟

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به یزد، دکتر احمدی نژاد در ادامه سخنان خود در جمع مردم این شهر، شرط دوم رهبری جهان را پایبندی به اخلاق و معنویت دانست و اظهار داشت: در نظام‌های سیاسی زورگویان جهان معنویت و اخلاق جایگاهی ندارد چرا که خود چنین اعلام کرده اند، پس چگونه می‌خواهند بر اساس محبت و اخلاق رابطه بین ملت‌ها را تنظیم کنند.

وی افزود: اگر اخلاق در بین شما جایی داشت تا این اندازه حقوق ملت‌ها را ضایع نمی‌کردید و خشونت، کینه ورزی و دشمنی را جایز نمی دانستید و این همه زندان های مخوف برپا نمی‌کردید.

احمدی نژاد تاکید کرد: مردم دنیا سیاست بدون اخلاق و معنویت را نخواهند پذیرفت.

رئیس جمهور خطاب به زورگویان جهان تصریح کرد: شما خود از پایه‌های ناامنی در جهان هستید و شایستگی برقراری صلح و امنیت را در جهان ندارید.

وی افزود: اگر شما زورگویان جهان پایه ناامنی نیستید پس در عراق، افغانستان، منطقه خاورمیانه و آفریقا چه می‌کنید؟ لذا هر جا شما حضور پیدا می‌کنید در آنجا صلح و برادری فراموش می‌شود و اگر دنبال صلح هستید این همه سلاح‌های کشتار جمعی برای چیست و چرا این سلاح‌های را ذخیره می‌کنید، آیا این سلاح‌ها را برای برقراری صلح، عدالت و امنیت به کار خواهید بست؟ یا برای کشتن ملت‌ها!

احمدی نژاد تاکید کرد: شما برای رهبری جهان صالح نیستید و هر فرصتی فراهم شود و در یک فضای آزاد نظرخواهی کنید بدون تردید رای قاطع ملت‌های جهان بر عدم شایستگی شما است.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: انسانهای صالح، خداپرست، پایبند به عدالت و انسانهای الهی متعهد به عدالت و حقوق ملت‌ها بوده و صلاحیت رهبری بین‌المللی را این افراد دارا هستند.

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن توصیه به زورگویان جهان، تصریح کرد: بهتر است وضعیت فعلی خود را اصلاح کنید و آن را تغییر دهید و تغییرات بنیادین و حقیقی را از جهت گیری علیه ملت‌ها به سمت منافع ملت‌ها داشته باشید و از کشتار ملت‌ها به سمت تواضع و خدمت به ملت‌ها گام بردارید.

احمدی نژاد خطاب به دولت‌های زورگو افزود: بهتر است از تعدی به ملت‌ها به سمت خضوع در برابر حقوق ملت‌ها و از بی‌احترامی به احترام به ملت‌ها و تلاش برای ایجاد برادری بین ملت‌های جهان برگردید.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: ملت ایران تمام بشریت را دوست دارد و به شما نصیحت می‌کند که به راه انبیاء الهی و ملت‌های آزادی‌خواه جهان بازگردید، چرا که تنها راه سعادت، راه خداوند، انبیاء و اولیاء الهی است و راهی است که ملت ایران امروز با وحدت و عزت و حرکت پشت سر رهبری فرزانه آن را می‌پیماید.

وی خاطر نشان کرد: اگر زورگویان جهان از تلاش برای حرکت در راه مستقیم الهی خودداری و از جنایت‌های گذشته پیروی کنند، بدون تردید به سرنوشت آقای بوش دچار خواهند شد چرا که این سرنوشت آینه عبرت برای زورگویان است و هر کس که به این سرنوشت واقف باشد اما از آن پیروی کند بدون تردید سرنوشتی بدتر از آقای بوش در انتظارش خواهد بود.

کد خبر 75590

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز