پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۶:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور در نامه‌ای به وزیر کشور دستورات مهمی را در زمینه فعالیت شورای فرهنگی اجتماعی صادر کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، متن کامل نامه دکتر محمود احمدی نژاد به صادق محصولی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

 جناب آقای مهندس محصولی؛ وزیر محترم کشور

سلام علیکم؛ پیرو نامه شماره169493مورخه 21/9/87 موضوع تشکیل شورای فرهنگی اجتماعی متشکل از نخبگان و صاحبنظران جهت برنامه‌ریزی و هماهنگی فعالیت‌های عمومی و حفظ حریم اجتماعی ضروری است همه اعضاء و دستگاه‌های دخیل به موارد زیر توجه کامل کنند:

1- ملت بزرگ ایران با آگاهی و اختیار و با کمک و ارشاد علمای متخلق و عامل، فرهنگ انسان ساز اسلام ناب را به عنوان اندیشه و راه زندگی سعادتمند انتخاب کرده است و در طول سالیان با تقدیم خون بهترین فرزندان خود و تحمل سختی‌های فراوان از آن صیانت کرده است. امروز و فردا نیز حفظ، تعمیق و گسترش این فرهنگ الهی و انسانی جز با حضور، همراهی و پافشاری ملت بزرگ محقق نخواهد شد.

2- تردید نباید کرد که ملت ما و به ویژه جوانان این سرزمین امروز در مجموع بهترین و مومن‌ترین و پاک‌ترین جوانان روی زمین هستند و همین‌ها سرمایه اصلی حفظ عزت و فرهنگ کشورند. توجه جدی شود که سلایق و برداشت‌های شخصی نباید معیار دسته بندی مردم و خدای ناکرده هدم احترام و کرامت عده‌ای شود. هیچ منطقی وجود ندارد که نسل‌های جدید نیز همه سلایق شخصی نسل‌های قبل را بپسندند و دنبال کنند.

مهم اصول و مبانی اعتقادی و رفتاری در چارچوب ارزش‌های اسلامی و ایرانی است که همگان استمرار و بالندگی آن را در روز 22 بهمن به خوبی در ملت بزرگ ایران به ویژه جوانان و نوجوانان دیدند.

3- در هر کار فرهنگی از جمله صیانت از حریم عمومی، روش‌های فرهنگی پایه و اساس کار است. اخلاق با اخلاق و محبت با محبت و معنویت با معنویت و اعتماد با اعتماد متقابل منتقل می‌شود و گسترش می‌یابد و کسانی باید برای این امر مهم گمارده شوند که خود، عامل و متخلق و در حقیقت پاک ودوستدار خلق خدا و به مردم اعتماد داشته باشند، چرا که‌ ذات نایافته از هستی بخش کی تواند که شود هستی بخش.

بنابراین در انتخاب افرادی که می‌خواهند دیگران را به اخلاق والا توصیه کنند باید نهایت دقت بعمل آید و پس از آموزش‌ها و تعلیمات درست و بر مبنای اندیشه حقیقی اسلام به کارگیری شوند. فضای جامعه اسلامی باید فضای نشاط، سرزندگی، محبت و همدلی و پاکی و اعتماد باشد و همه در تحقق و تعمیق و ترویج آن مسئولند.

4- حفظ وحراست از حقوق و کرامت شهروندان از وظایف اصلی حکومت است. درهر اقدام باید احترام و کرامت آحاد جامعه در حد کامل و اجرای دقیق قانون به صورت اکید مورد توجه قرار گیرد و رعایت شود. احدی حق ندارد بدون حکم قضایی و یا شاکی حقوقی در امور شخصی مردم دخالت و یا از رابطه آنان با یکدیگر استفسار کند که در غیر این صورت خود امری خلاف و نوعی اشاعه فحشا خواهد بود.

5- باید بین برخی افراد عادی که حسب عادت یا تحت تاثیر محیط رشد یا بی توجهی و یا تبلیغات پیچیده دشمنان انسانیت، دچار برخی رفتارها می‌شوند با کسانی که به صورت سازمان یافته اقدام به اجرای برنامه تخریب فضای عمومی می‌کنند تفاوت اساسی قائل شد. با گروه اول محبت و یاری و ارائه کتب و جزوات و کارت‌ها و هدایایی که حاوی پیام محبت و اطلاع رسانی و هدایت و پرورش باشد و در برخورد با گروه دوم کار دقیق اطلاعاتی و کنترل نامحسوس و برخورد قاطع لازم است.

امیدوارم با همکاری کامل همه دستگاه‌های فرهنگی و ارشادی و انتظامی و با همراهی سازنده جوانان خوب و صمیمی این سرزمین و با استفاده از ارشادات دانشمندان متخلق حوزه و دانشگاه و سازماندهی مناسب، این امر مهم را برنامه ریزی و اجرا کنید و از اقدامات سلیقه‌ای، مقطعی، غیر منطبق بر اخلاق کریمه اسلامی و بعضا خشن و تخریب کننده شخصیت شهروندان به طور اکید جلوگیری و گزارش کار را به صورت مستمر ارائه کنید.

باشد که ایران عزیز همچنان الگوی زیباترین زندگی همراه با نشاط و بالندگی و ایمان در تمام عرصه‌ها باشد.

کد خبر 75186

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز