همشهری آنلاین: رئیس‌جمهوری با خانواده های شهدا و ایثار گران ادیان توحیدی ایران دیدار کرد

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در این دیدار با بیان اینکه ملت ایران همدل و مقاوم هستند،گفت: به واسطه این همدلی و استقامت هیچ قدرتی، هیچ جریانی و هیچ تهدیدی نمی‌تواند مانع از حرکت روز افزون و پیشرو ملت ایران به سمت قله‌های افتخار شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا دکتر محمود احمدی نژاد پنجشنبه شب  24 بهمن در دیدار با خانواده های شهدا و ایثار گران ادیان توحیدی ایران شامل ارامنه، زرتشتیان، کلیمیان و آشوریان که  حسین دهقان معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران هم در آن حضور داشت،افزود: هنوز ملت ایران همه توانمندی‌های خود را رو نکرده است و آنچه که امروز شاهد آن هستیم تنها گوشه‌ای از این توانمندی‌ها است.

احمدی نژاد با اشاره به موفقیت ملت ایران در پرتاب ماهواره امید به عنوان یکی از    توانمندی‌های ملت ایران، خاطرنشان کرد: همه ملت‌های جهان از پیشرفت ملت ایران خوشحال می‌شوند.

رئیس جمهوری اظهار داشت: هر حرکتی که برای خداپرستی، عدالت، دوستی و صلح باشد همه ملت‌های آزاده آن را متعلق به خود می‌دانند و از آن خوشحال می‌شوند.

احمدی نژاد تصریح کرد: خدای متعال فطرت انسان‌ها را بر اساس محبت، صلح و عشق آفریده و هر حرکتی که بر این پایه باشد با فطرت‌ها گره می‌خورد.

رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه  راه آینده ما همان راهی است که تا به امروز طی کرده‌ایم، تاکید کرد: البته باید ضعف‌ها را رفع کنیم.

احمدی نژاد با تاکید به اینکه روزی آرام می‌گیریم که همه جهان در رفاه و آرامش باشند، افزود:البته این اعتقاد دشمنانی هم دارد.

رئیس جمهوری، احساس افتخار نسبت به ملت ایران و اعتماد به راه و استواری این ملت را بین همه مردم جهان مشترک دانست و خاطرنشان کرد: اگر چه دولت آمریکا دشمن ایران است اما نگاه مردم آمریکا نسبت به ایران چیز دیگری است و متفاوت با نگاه دولت آمریکا  می‌باشد.

احمدی نژاد در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه امروز همه بشریت مدیون شهدا هستند، اظهار داشت: شهدا راهی سرشار از نور، عزت و پاکی و افتخار را پیش روی بشریت گشودند.

رئیس جمهوری دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثار گران ادیان توحیدی ایران را جزء یکی از بهترین شب‌های زندگی خود خواند و گفت: هرجا که نام و یاد شهدا است فضا رنگ و بوی دیگری دارد و افق نگاه عوض می‌شود.

احمدی نژاد افزود: در جایی که نام و یاد شهدا برده می‌شود همت‌ها و عزم‌ها چیز دیگری می‌شود و اندیشه‌ها و دست‌ها به هم گره می‌خورد و قدرتی ایجاد می‌شود که کسی را یارای مقابله با آن نیست.

رئیس جمهوری تصریح کرد: خدا را سپاس که عضو ملتی پاک، مومن و متحد هستم که عدالت خواهی و صلح و دوستی و عشق به سایر ملت‌ها را پیشه کرده است.

احمدی نژاد تاکید کرد: امروز ایران بسرعت درحال فتح قله‌های پیشرفت است و این حاصل همدلی حاکم بر ملت ایران می‌باشد.

رئیس جمهوری، ایران را یک الگوی زندگی برادرانه برای همه ملت‌ها دانست و گفت:         بسیاری از مرز بندی‌ها و تقسیم بندی هایی که در جهان وجود دارد حاصل عمل شیطان است زیرا شیطان نمی‌خواهد انسان‌ها با هم دوست، متحد و برادر باشند.

به گزارش ایرنا، پیش از سخنرانی رئیس جمهوری، یوناتن بت کلیا نماینده آشوری‌ها و  کلدانی‌ها در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به جهانیان اعلام می‌کنم که ایران از نادرترین کشورهای جهان است که اقوام مختلف و پیروان ادیان گوناگون درآن در کنار هم و با دوستی و صلح زندگی می‌کنند.

وی گفت: اگر سازمان‌های بین‌المللی و دولت‌های مدعی حقوق بشر همزیستی مسالمت آمیز در ایران را بدون غرض ورزی نگاه کنند و آن را الگو قرار دهند دیگر شاهد هیچ ظلم و بی عدالتی و نقض حقوق بشر در جهان نخواهیم بود.

نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی ضمن تاکید بر ضرورت اتحاد پیروان ادیان توحیدی، گفت‌: صرف نظر از اختلاف نظرهای سطحی میان پیروان ادیان توحیدی، باید حول محور و ارزش‌های مشترک تلاش کنیم تا کشور را بیش از پیش به سمت پیشرفت و شکوفایی سوق دهیم.

اجرای چند سرود حماسی درباره پیروزی انقلاب اسلامی توسط گروه سرود ارامنه از جمله دیگر برنامه‌های مراسم امشب بود.

 دهقان معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید نیز از شخصیت‌های حاضر درمراسم بودو پیش از سخنرانی رئیس جمهوری مواردی را در باره این مراسم مطرح کرد.

کد خبر 75191

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز