همشهری آنلاین: رئیس​جمهوری در اجلاس فلسطین مظهر مقاومت و غزه قربانی جنایت گفت: اسرائیل برآمده از چند دروغ بزرگ است.

به گزارش واحد مرکزی خبر احمدی‌نژاد گفت: رژیم صهیونیستی برآمده از چند دروغ بزرگ است که با طراحی دولت های استعماری و استکباری برای سلطه بر نه فقط منطقه بلکه بر کل جهان ساخته و پرداخته شده است.
 
احمدی‌نژاد افزود: غصه فلسطین نه تنها رنج شصت ساله مردم این دیار و ملت‌های منطقه بلکه زخم عمیق و کهنه ای بر پیکر بشریت امروز است.

وی با تبریک ولادت پیامبر اعظم (ص) در ماه ربیع الاول ابراز امیدواری کرد اجلاس امروز با نتایج سازنده و راهگشا همراه باشد.

رئیس جمهوری در ادامه گفت: در دوران ضعف و غفلت ملت ها، جبهه آدمکشان و چپاولگران حرفه ای که حدود دویست سال سلطه بر جهان و کشتار حدود یکصد میلیون نفر در دو جنگ جهانی نیز روح آنان را آرام نکرد، با طراحی های قبلی و گام به گام بزرگترین فریب و زشت ترین جنایت تاریخ را پایه گذاری کردند.

احمدی نژاد افزود: داستان هولوکاست، ملت بی وطن و وطن بی ملت، دین نمایی صهیونیسم و مظلوم نمایی آنان، مقدمه ارتکاب دروغ های بزرگ عصر ما، جنایات و اشغالگری‌هاست.

وی گفت: دهها سال آوارگی بیش از پنج میلیون نفر از ملت فلسطین و هزاران کشته و زخمی، چندین جنگ خانمانسوز، اشغال سرزمین دیگران، هزاران ترور و جنایات دیر یاسین، جنین، صبرا و شتیلا، قانا و آخرین آنان غزه مظلوم، بیش از 60 سال تحمیل، تحقیر و تحریف ملت ها تنها بخشی از مأموریت رژیم نامشروع و جعلی صهیونیستی است.

رئیس جمهوری در ادامه تصریح کرد : امروز روشن شده است که تحمیل رژیم غاصب صهیونیستی نه برای حمایت از قوم یهود و تسکین آلام جنگ های اول و دوم جهانی بلکه نتیجه تفاهمات و طراحی قدرت های برآمده از جنگ جهانی است.

آقای احمدی نژاد افزود : ماموریت بنیانگذاران و حامیان رژیم اشغالگر قدس ، تهدید دائمی و جلوگیری از پیشرفت ملت ها، تسلط همان قدرت ها برمنطقه و جهان، ایجاد تفرقه و تدارک بازار فروش سلاح های غربی و غارت منابع ملت های مظلوم و تسلط بر مردم اروپا و آمریکاست.

وی گفت: رژیم صهیونیستی شمشیر زهرآلود و نیرنگ شبکه صهیونیسم جهانی و قدرت‌های استکباری در منطقه ما و جهان است.

احمدی نژاد تصریح کرد : آنها به بهانه حفظ امنیت رژیم صهیونیستی پیشرفت ملت ها را متوقف و کشورهای مستقل را تکه تکه می کنند و مدیران متعهد مثل رییس جمهور سودان را تحت فشار قرار می دهند تا مبادا کشورهای جهان اجازه حرکت مستقل داشته باشند.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود در کنفرانس بین المللی "حمایت از فلسطین مظهر مقاومت، غزه قربانی جنایت گفت: استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی هم اکنون در سراشیبی سقوط قرار گرفته اند.

آقای محمود احمدی نژاد با تأکید بر اینکه مناسبات ظالمانه برآمده از جنگ دوم جهانی و دوران امپراتوری های مستکبر و زورگویی و تحمیل به پایان رسیده است، افزود: مسأله رژیم صهیونیستی، نه یک مسأله عربی- صهیونیستی یا اسلامی - یهودی یا مسأله خاورمیانه ای است بلکه اصل تأسیس و تداوم رژیم صهیونیستی، توهین به فهم و کرامت و شخصیت بشر امروزی است.

وی تصریح کرد: همه انسان های منصف در جهان امروز، وجود رژیم صهیونیستی را در نقطه مقابل حقوق انسانی خود می دانند.

رئیس جمهور گفت: صهیونیسم نه یک دین بلکه اندیشه و راه و رسمی با مقاصد شیطانی است.

احمدی نژاد تصریح کرد: صهیونیست ها اصولاً نه یهودی، نه مسیحی و نه دیندارند.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه رژیم صهیونیستی فاقد هر نوع فرهنگ و خصلت انسانی است، گفت: جبهه صهیونیستی یک حزب با حداکثر 2 هزار نفر کادر و چند هزار نفر کارگزار است که بر مراکز مالی، سیاسی، رسانه ای و بخش هایی از دولت های اروپا و آمریکا مسلط شده است.

آقای احمدی نژاد در ادامه گفت : جای تاسف است که هنوز برخی باور نکرده اند که رژیم صهیونیستی شانی جز اشغال و نقض حقوق بشر ندارد و اصولا فلسفه وجودی ان جز فساد، تفرقه و تباهی و تهدید نیست و به همین دلیل جنایاتش ادامه یافته است.

وی افزود : راه حل مسئله صهیونیسم و رژیم بی هویت اشغالگر قدس احترام به حقوق پایه مردم فلسطین در تعیین سرنوشت است.

احمدی نژاد اضافه کرد : همه فلسطینی ها اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی در هر کجا که هستند باید در رفراندومی آزاد وضع حکومت خود را تعیین و دولت دلخواه خود را در تمام فلسطین مستقر کنند.

اقای احمدی نژاد گفت : تداوم رژیم صهیونیستی حتی در یک وجب از سرزمین فلسطین به دلیل ماهیت آن رژیم به معنی دوام جنایت ، اشغالگری و تهدید و توهین به ملتهاست.

رییس جمهور اضافه کرد : ضامن استیفای حقوق مردم فلسطین وادارکردن صهیونیسم جهانی و حامیانش به قول انتخابات آزاد ، مقاومت مشروع و مردمی مردم فلسطین است همان که توانست در دو انتفاضه و در حماسه غزه دیو سرکش و ماشین جنگی صهیونیست های بی عاطفه را مهار کند.

آقای احمدی نژاد با بیان اینکه امروز باید تشکیل جبهه جهانی ضد صهیونیسم و پیگرد و مجازات عناصر جنایتکار صهیونیست را به جد دنبال کنیم گفت: با نجات فلسطین جهان برای همیشه از شر نژاد پرستی، دروغ و اشغالگری رها می شود.

وی افزود: باید تلاش کنیم شورای امنیت سازمان ملل از سلطه یک سویه برخی حامیان صهیونیسم خارج شود و در خدمت منافع و امنیت واقعی ملتها و جهان قرار گیرد.

رئیس جمهور گفت: می دانیم که بسیاری از مردم اروپا و آمریکا از حاکمیت صهیونیستها بر سرنوشت خود و از تحقیر خود ناراضی و از رفتار صهیونیستها بیزارند اما تحت فشار سیاسی و کیفری ناعادلانه بخش هایی از دولتهای خود محصور شده اند.

احمدی نژاد تصریح کرد: وقت آن است که آنها سکوت را بشکنند، حریت و آزادی خود را آشکار کنند و اجازه ندهند منافع و حیثیت آنها بیش از این لگد مال عناصر بی فرهنگ و بی هویت شود.

رئیس جمهور در ادامه گفت: ملت ها و قدرت هایی که خود واضع و حامی رژیم صهیونیستی بودند ، نمی توانند نقش میانجی ایفا کنند.

آقای احمدی نژاد افزود: تجربه نشان داده است طراحی این دولت ها همواره به نفع صهیونیستها و درجهت نجات آنها بوده است.

وی به این قدرت ها توصیه کرد بیش از این خود و ملت خود را تحقیر و اسیر صهیونیست ها نکنند و به راه درست و مسیر عدالت برگردند که به نفع آنان است.

احمدی نژاد خطاب به این قدرتها گفت: اگر دنبال تغییر هستید این اقدام ، سازنده و منشاء صلح و امنیت همیشگی خواهد بود.

رئیس جمهور گفت: تجربه نشان داده است برای اصلاح اساسی و پایدار وضع جهان و برپایی زندگی سعادتمند و سرشار از عشق و محبت و صلح واقعی باید قوانین کامل و اصیل و نیز صالحان خودساخته بر امور جهان حاکم شوند تا استعدادهای الهی بشر شکوفا و لذت زندگی حقیقی در کام تشنگان چکانده شود.

احمدی نژاد افزود : به لطف الهی جامعه بشری در حال تحول به سوی معنویت و خداپرستی و مطالبه عدالت و صلح حقیقی است.

رئیس جمهور تاکید کرد : این همان وعده الهی است که با ظهور موعود امم و مصلح کل فرزند برومند پیامبر اعظم (ص) یعنی حضرت مهدی (عج) و با همراهی حضرت عیسی مسیح محقق خواهد شد و جهان سراسر زیبایی و کمال را رقم خواهد زد.

وی افزود: بیایید با حمایت از مظلومان و ایستادگی در برابر ظالمان ، سهمی در این رویداد بزرگ و جاودان داشته باشیم.

احمدی نژاد در پایان از برگزار کنندگان این اجلاس به ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی و حجت الاسلام محتشمی پور قدردانی کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی نیز از آقای احمدی نژاد تشکر کرد.

رئیس جمهور همچنین در حاشیه "کنفرانس بین المللی حمایت از فلسطین مظهر مقاومت، غزه قربانی جنایت "  گفت: انشاء الله محاکمه سران رژیم صهیونیستی اتفاق می افتد زیرا اینها رفتنی هستند.

آقای احمدی نژاد افزود: تمام ملت ها و دولت های آزاده در حمایت از ملت فلسطین خروشیده اند.

وی گفت: هم اکنون جبهه ملت های حامی مردم مظلوم فلسطین جبهه پاکی ها و خوبی هاست و در مقابل آنها اشرار قرار دارند.

رئیس جمهور در پاسخ به اینکه شما تفاوت اجلاس تهران با اجلاس شرم الشیخ را در چه می دانید؟ گفت: تفاوت این دو اجلاس همانند تفاوت انسان با شیطان است

کد خبر 76497

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز