پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۹:۱۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: چهارمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از فلسطین مظهر مقاومت؛ غزه قربانی جنایت با صدور اعلامیه تهران به کار خود پایان داد

متن کامل اعلامیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ما شرکت کنندگان در چهارمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از فلسطین که با عنوان «حمایت از فلسطین، مظهر مقاومت؛ غزه قربانی جنایت» و بنا به دعوت مجلس شورای اسلامی در روزهای 14 و 15 اسفند ماه سال 1387 هجری شمسی (4 و 5 مارس 2009 میلادی) با شرکت رئیسان و هیئت‌های پارلمانی، علما، اندیشمندان و شخصیت‌های مبارز کشورهای مختلف جهان، با هدف حمایت و پشتیبانی همه جانبه از ملت فلسطین و مقاومت قهرمانانه این ملت در برابر رژیم صهیونیستی در تهران برگزار گردید

با تبریک پیروزی بزرگ مقاومت قهرمانانه و پایداری اسطوره‌ای ملت فلسطین در تهاجم 22 روزه غزه.
با تصدیق اینکه تهاجم گسترده رژیم صهیونیستی به نوار غزه که بر اساس قواعد حقوق بشر و کنوانسیون چهارم ژنو، به دلیل استفاده از سلاح‌های ممنوعه، مصداق جنایت جنگی و نابودی دسته جمعی محسوب می‌شود،

با حمایت از مبارزات و مقاومت ملت فلسطین برای استیفای حقوق طبیعی، مسلم و شناخته شده خود در تعیین سرنوشت، تشکیل دولت یکپارچه فلسطین در کلیه سرزمین‌های فلسطین اشغالی و نیز حقوق انکار ناپذیر و غیرقابل مذاکره آوارگان و پناهندگان فلسطینی در بازگشت به خانه و سرزمین اجدادی خود.

با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فلسطین خصوصاً شهدای اخیر تهاجم رژیم صهیونیستی به نوار غزه، بر موارد ذیل تأکید می‌نماییم:

با اعتقاد به اینکه کلیه ابتکارات منطقه‌ای و بین‌المللی ارائه شده در دهه‌های گذشته برای حل و فصل مسئله فلسطین، به دلیل عدم توجه به ریشه‌های اصلی رویارویی یعنی اشغال سرزمین فلسطین توسط صهیونیستها ناکام مانده، بر ضرورت برگزاری یک همه پرسی با مشارکت تمامی فلسطینیان و صاحبان حق قانونی در فلسطین اعم از مسلمانان، مسیحیان و یهودیان، برای انتخاب ساختار نظام خود تأکید می‌نماییم.

مسئله فلسطین، عنوان فراگیر و مسئله اصلی امت بوده، بر این اساس مسلمانان، اعراب و آزادگان جهان، مسئولیت سازماندهی تمامی توانمندی ها برای حفظ این مسئله در اولویت نخست خود را بر عهده داشته و موظفند از هر گونه عقب نشینی در این خصوص و مشغول شدن به مسائل دیگر پرهیز نمایند.

با تأکید بر اینکه دشمن اصلی امت اسلامی، رژیم نژادپرست صهیونیستی می‌باشد، امت اسلامی موظف است راهبردهای خود را بر اساس این واقعیت تنظیم نموده و با جدیت در برابر طرح های فریبکارانه‌ای ایستادگی نماید که در صدد است دشمنی غیر از دشمن صهیونیستی ایجاد نموده ، جهت گیری صحیح رویارویی را از مسیر خود منحرف و امت اسلامی را درگیر رویارویی های دروغینی نماید که تنها در خدمت دشمن صهیونیستی خواهد بود.

اقدامات رژیم صهیونیستی را در کشتار گسترده غیرنظامیان به ویژه زنان، کودکان و سالخوردگان ، تخریب زیر ساخت‌های اقتصادی، ترور سازمان یافته و هدفمند مبارزان مقاومت فلسطین که در جنگ اخیر غزه به اوج خود رسید، به شدت محکوم می‌نماییم.

5 ـ حمایت بی‌قید و شرط و مستمر دولت آمریکا از رژیم صهیونیستی و جنایت‌های آشکار آن را محکوم و اعلام می‌نماییم تعهد بی قید و شرط رئیس جمهور جدید امریکا به امنیت اسرائیل در حکم دفاع از تروریسم دولتی، ظلم و زورگویی و قتل عام صدها مرد و زن و کودک فلسطینی و استمرار کژراهه دوران بوش علی رغم طرح شعار تغییر می‌باشد.

6 ـ از جامعه جهانی می‌خواهیم تا به فوریت کلیه اقدامات لازم برای خاتمه محاصره سه ساله نوار غزه و باز کردن راه‌های زمینی، هوایی و دریایی آن را به عمل آورند. همچنین از اتحادیه عرب می‌خواهیم با بر عهده گرفتن مسئولیت‌های خود، قطعنامه‌های مصوب اتحادیه در خصوص رفع محاصره غزه را اجرا نماید؛ در این خصوص به ویژه از مصر می‌خواهیم گذرگاه رفح را به صورت کامل و دائم برای عبور آزادانه کالا و افراد باز نماید، در غیر این صورت مسئولیت بازتاب‌های بسته ماندن این گذرگاه، متوجه این کشور خواهد بود.

با تأکید مجدد بر حق طبیعی و قانونی ملت فلسطین برای مقاومت در برابر اشغال و اعلام اینکه مقاومت تنها راه حل کارآمد برای احقاق حقوق از دست رفته ملت فلسطین است، از پارلمان‌های کشورهای جهان دعوت می‌نماییم قوانین ملی لازم جهت پشتیبانی همه جانبه از مبارزات ملت فلسطین را تصویب کنند.

8 ـ همایش پشتیبانی خود را از تمامی تلاش‌ها برای تحقق وحدت ملی فلسطین و بازسازی و فعال نمودن سازمان آزادیبخش فلسطین بر اساس توافق فلسطینیان و برنامه سیاسی که حق ملت فلسطین برای مقاومت و آزادی سرزمین خود را محفوظ دارد اعلام می‌نماید.

کلیه اقدامات و برنامه‌های رژیم صهیونیستی برای یهودی سازی بیت‌المقدس و از بین بردن آثار و مقدسات اسلامی و مسیحی، تغییر بافت و ترکیب جمعیتی، تداوم شهرک سازی و تهدیدات مکرر علیه مسجدالاقصی، قبه الصخره و انجام عملیات حفاری در زیر آن و نیز احداث و توسعه شهرک‌های صهیونیست نشین و ساخت دیوار نژادپرستانه در کرانه باختری که مظهر آپارتاید و خلاف نظر دیوان بین المللی لاهه و قطعنامه های مجمع عمومی سازمان ملل است را قویاً محکوم نموده و انزجار خود را از تصمیم رژیم صهیونیستی برای تخریب 88 منزل در منطقه بستان قدس اعلام می‌داریم.

10- بازداشت و اسارت ضد انسانی هزاران فلسطینی دربند در زندان‌های رژیم صهیونیستی ازجمله دکتر عزیز الدویک رئیس مجلس قانونگذاری و چهل و دو تن از نمایندگان و وزرای دولت منتخب فلسطین و همچنین رهبران و مبارزان گروه های مقاومت را محکوم نموده، آزادی بی‌قید و شرط و فوری همه آنان را خواستاریم.

11- از تمامی دولت‌ها، پارلمان‌ها و نهادهای مسئول بین‌المللی می‌خواهیم در اجرای تعهدات حقوقی و بین‌المللی خود جهت پایان دادن به فرهنگ بی‌کیفری، اقدامات لازم را برای رسیدگی و تعقیب آمرین و مباشرین جنایت جنگی در فلسطین و محاکمه آنها در دادگاه صالحه ملی و بین‌المللی به عمل آورند.

12- بر ضرورت تحقیق پیرامون کاربرد سلاح‌های ممنوعه و تأثیرات انسانی و زیست محیطی آن و نیز انباشت سلاح‌های کشتارجمعی و زرادخانه هسته‌ای رژیم صهیونیستی توسط مجامع ذی ربط بین‌المللی، کمیسیون‌های حقیقت یاب و سازمان‌های مستقل تأکید نموده، خواستار آن هستیم که این جنایات در دادگاه‌های صالح ملی و بین‌المللی مورد رسیدگی و تعقیب قرار گیرد.

13- با تقدیر از اقدامات قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران جهت تعقیب جنایتکاران رژیم صهیونیستی و تشکیل پرونده و رسیدگی به شکایات قربانیان این جنایات که درخواست جلب تعدادی از فرماندهان و آمران این جنایت به مراجع ذی ربط از تمام کشورهای اسلامی و آزاده جهان می خواهیم ضمن تشکیل پرونده، اقدامات مشابه در راستای تعقیب و محاکمه متهمین به جنایات ارتکاب یافته در غزه به عمل آورند.

14- از کلیه دولت‌ها درخواست می‌شود به منظور اجرای تعهدات حقوقی بین‌المللی خود جهت پایان دادن به فرهنگ بی‌کیفری طبق مقررات حقوق بین‌الملل، اقدامات لازم را برای رسیدگی و تعقیب آمرین و مباشرین جنایات ارتکابی در غزه به عمل آورند تا رهبران و فرماندهان نظامی رژیم صهیونیستی به خاطر ارتکاب جنایات جنگی، جنایات علیه بشریت و نسل کشی مورد محاکمه و پیگرد قرار گیرند.

15- از دولت‌ها و ملتهای اسلامی و آزادیخواه جهان می‌خواهیم در راستای کمک به ملت فلسطین کالاها و شرکتهای صهیونیستی را تحریم و هر گونه مناسبات سیاسی و دیپلماتیک و اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و رسانه‌ای خود را با این رژیم قطع نمایند.
همچنین از کلیه پارلمان‌های جهان می‌خواهیم قوانین لازم را در این خصوص تصویب نموده و در صورت وجود کمیته‌های دوستی پارلمانی با کنیست رژیم اشغالگر فوراً آنها را منحل و روابط پارلمانی خود با این رژیم را قطع کنند.

16- ضمن استقبال از تحریم آکادمیک رژیم صهیونیستی توسط برخی از مؤسسات علمی و دانشگاهی جهان، از سایر مؤسسات ذی ربط می‌خواهیم در واکنش به جنایات مستمر رژیم صهیونیستی به روند تحریم این رژیم بپیوندند.

17- از حمایت به یادماندنی افکار عمومی جهان از مردم غزه و نیز نقش برجسته علمای دینی، فرهیختگان و رسانه‌ها در جلب حمایت از ملت فلسطین و محکومیت جنایتهای رژیم صهیونیستی تقدیر می‌نماییم.

18- ضمن تقدیر از مواضع کشورهای حامی آرمان فلسطین و مقاومت در طول جنگ 22 روزه غزه، سیاست‌های قدرت‌های بزرگ ازجمله امریکا و برخی هم‌پیمانان آن نسبت به نسل کشی فلسطینیان در غزه را محکوم می‌کنیم.

19- در روز غزه و فلسطین یاد مردان و رهبرانی چون امام غایب سید موسی صدر که جان خویش را در راه مسئله فلسطین و تأمین حقوق ملت فلسطین قربانی نموده و اینک میدان‌های مقاومت از وجود آنان بی‌بهره است، گرامی داشته و خواهان روشن شدن این مسئله و بازگشت ایشان به میدان جهاد و فداکاری می‌باشیم.

20- از مبارزات ملت و مقاومت قهرمانانه لبنان به ویژه حزب‌الله علیه اشغالگران صهیونیست برای آزادی بخش‌های باقیمانده خاک این کشور ازجمله مزارع شبعا و تپه های کفرشوبا حمایت می‌نماییم. همچنین از موضع ملت و دولت سوریه مبنی بر ضرورت آزادسازی تمامی سرزمین‌های اشغالی این کشور پشتیبانی می‌کنیم.

21- با توجه به وضعیت حساس کنونی، بر ضرورت وحدت امت اسلامی تأکید نموده، از دولت‌ها و ملت‌های اسلامی و کلیه نخبگان جهان اسلام می‌خواهیم با پرهیز از اختلافات در زمینه‌های مذهبی، طایفه‌ای و سیاسی، مانع موفقیت طرح‌های امپریالیستی و صهیونیستی برای تفرقه امت اسلامی گردند.

22- ضمن برابر دانستن صهیونیسم با نژادپرستی از مصوبات اجلاس دوربان 2001 مبنی بر ضرورت احیای قطعنامه 3379 مجمع عمومی سازمان ملل حمایت و بر ضرورت تأیید مجدد مصوبات گذشته در اجلاس آتی آوریل 2009 ژنو (دوربان- 2) تأکید می‌نماییم.

23- به منظور پیگیری مصوبات کنفرانس و تحقق اهداف آن، تأسیس کمیته عالی پیگیری به ریاست دبیرکل و عضویت ده نفر را اعلام نموده، از این کمیته می‌خواهیم با پیگیری و اجرای تمامی توصیه‌ها و مصوبات کنفرانس، نتیجه اقدامات خود را به دبیرخانه دائم در تهران و کنفرانس آتی گزارش نماید.

24- ضمن اعلام «یوم النکبه» به عنوان روز جهانی بازگشت، از کمیته عالی پیگیری می‌خواهیم سالیانه مجموعه‌ای از فعالیتهای مردمی، سیاسی، فرهنگی و تبلیغی برای زمینه سازی بازگشت کلیه آوارگان فلسطینی به سرزمین و موطن اصلی خود را سازماندهی و ثبت این مناسبت در تقویم مناسبت‌های جهانی سازمان ملل متحد را پیگیری نماید.

25- با دعوت از تمامی دولت‌های جهان جهت کمک به بازسازی غزه، از کمیته عالی پیگیری می‌خواهیم ضمن تأسیس صندوقی با عنوان «صندوق مردمی بازسازی غزه» اقدامات و پیگیری های لازم را جهت جمع آوری کمک‌های سخاوتمندانه مردمی به این صندوق به عمل آورده با اقدامات محاسبه شده مانع سوء استفاده از اموال جمع آوری شده جهت بازسازی و سیاسی نمودن آن با هدف تحمیل شروط و فشارهای سیاسی بر مردم و مقاومت فلسطین گردند.

26- با تقدیر از روحیه جهادی، متعالی و حافظ مسئله فلسطین که حضرت آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای همواره به بهترین شکل بازگوکننده آن می‌باشند ضمن تأیید محتوای آن خواهان ثبت سخنرانی ایشان در افتتاحیه این همایش به عنوان سند رسمی اجلاس و قرار گرفتن آن به عنوان برنامه عمل مرحله آینده می‌باشیم. [بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجلاس بین​المللی حمایت از مردم فلسطین]

27- با ادای احترام به روح بلند حضرت امام خمینی (ره) و تأکید بر گرامیداشت آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که از سوی ایشان به عنوان روز جهانی قدس اعلام گردیده است، از تلاش‌های همه جانبه رهبری، رئیس جمهوری، رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، دولت و ملت ایران در حمایت از آرمان فلسطین و دیگر مسائل عادلانه و کمیته برگزارکننده این همایش تقدیر و تشکر می‌نماییم

کد خبر 76567

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز