دوشنبه ۳ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۶:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان ملل متحد امروز در گزارشی تاکید کرد که دلایلی برای اثبات اینکه جنگ 22 روزه اخیر رژیم اسرائیل به نوار غزه جنایت جنگی بود، وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، در این گزارش که ریچارد فالک کارشناس سازمان ملل متحد در سرزمین‌های فلسطینی تهیه کرده و به شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد ارائه شده،خاطر نشان شده است: بر اساس شواهد ابتدایی که در دست بود دلایلی برای این نتیجه گیری وجود دارد که بگوییم حمله به غزه جنایت جنگی بود.

حملات نیروهای اسرائیلی در غزه به مناطق پر جمعیت انجام می‌شد.

به گزارش مهر، شدت جنایات رژیم صهیونیستی در حملات 22 روزه به غزه تا حدی بوده که اغلب کشورها و حتی حامیان این رژیم جعلی را به واکنش وادار کرده و آنها به وحشیانه بودن اقدامات صهیونیست‌ها در غزه اعتراف کرده‌اند.

برای مثال وزیر دادگستری اسبق آمریکا که کشورش از حامیان همیشگی رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود، اعتراف کرد که این رژیم در جنگ 22 روزه اخیر علیه نوار غزه مرتکب جنایات جنگی شد.

از سوی دیگر، فرانسوا اوتار بنیانگذار دادگاه ملت‌های بین‌المللی اقدامات رژیم صهیونیستی در نوار غزه را غیرانسانی و جنایتکارانه توصیف کرد.

در حملات 22 روزه رژیم صهیونیستی به نوار غزه بیش از 1300 فلسطینی شهید و بیش از 5300 نفر دیگر زخمی و هزاران واحد مسکونی تخریب شد

کد خبر 77632

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز