همشهری آنلاین: جمهوری اسلامی ایران خواهان اقدام موثر شورای امنیت سازمان ملل به منظور خاتمه بخشیدن به جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین شد.

به گزارش ایرنا، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نشست چهارشنبه 5 فروردین شورای امنیت که برای بررسی آخرین تحولات خاورمیانه خصوصا سرزمین‌های اشغالی فلسطین برگزار شده بود، گفت: رژیم صهیونیستی کماکان مانند شصت سال گذشته به اقدامات و سیاست‌های توسعه طلبانه و تجاوزگرانه خود علیه مردم مظلوم فلسطین ادامه می‌دهد.

این درحالی است که رژیم مزبور سیاست‌های اشغالگرانه و غیر قانونی خود علیه لبنان و سرزمین‌های اشغالی جولان را نیز با گستاخی هرچه تمامتر پیگیری می‌نماید.

محمد خزاعی اظهار داشت: این رژیم در نقض اصولی‌ترین مبانی حقوق بین‌الملل، حقوق بشر و حقوق بشر دوستانه بین‌المللی هیچ حد و مرزی نمی‌شناسد و به تهدید و قتل عام مداوم مردم تحت اشغال، ساخت دیوار نژادپرستانه حائل، ساخت شهرک‌های غیر قانونی یهودی نشین، تخریب خانه‌ها و مزارع مردم فلسطین و از هم پاشیدن زندگی فلسطینی‌های بی پناه ادامه می‌دهد.

نماینده دائم کشورمان با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در حمله چند ماه قبل آن به نوار غزه، گفت: جامعه بین‌المللی این جنایات را فراموش ننموده و نخواهد نمود و هر روز     گزارش‌های تکان دهنده جدیدی در رابطه با عمق این جنایات منتشر می‌شود.

وی در این خصوص به بخش‌هایی از گزارش اخیر گزارش گران حقوق بشر سازمان ملل اشاره نمود که در آن گفته شده است، سربازان رژیم صهیونیستی تعمدا به مردم غیر نظامی حمله و از کودکان فلسطینی به عنوان سپر انسانی استفاده کرده‌اند.

نماینده دائم کشورمان نمونه‌هایی عینی از این اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی را با استناد به گزارش‌های حقوق بشری سازمان ملل بر شمرد و گفت: اینها تنها مثال‌هایی از میان هزاران نمونه جنایت و اقدامات سبعانه رژیم مزبور علیه مردم فلسطین و سایر مردم عرب و مسلمان است.

خزاعی در بخش دیگری از سخنان خود، به نمونه‌هایی از اعترافات تکان دهنده اخیر نظامیان صهیونیست که خود به شلیک به مردم غیر نظامی اعتراف نموده و آن را ناشی از دستور فرماندهان ارشد خود دانسته‌اند، اشاره نموده و تصریح کرد: اینگونه اعترافات ماهیت سیاست ها و اقدامات جنایتکارانه این رژیم را به نمایش می‌گذارد.

نماینده دائم ایران افزود: اینک بیش از اندازه کافی شواهد و اسناد متقن در خصوص ارتکاب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت توسط رژیم صهیونیستی درتجاوزش به غزه وجود دارد و جامعه بین‌المللی خصوصا سازمان ملل و شورای امنیت باید به منظور سپردن جنایتکاران جنگی صهیونیست به دست عدالت سریعا اقدام نمایند.

وی همچنین گفت: همانگونه که گزارش گران حقوق بشر سازمان ملل نیز در گزارش‌های اخیر خود تاکید نموده‌اند، سازمان ملل باید فورا رژیم صهیونیستی را برای خاتمه بخشیدن به محاصره ظالمانه غزه که سبب یک بحران انسانی بی سابقه گردیده تحت فشار قرار دهد و این رژیم را مجبور نماید تا با رفع فوری محاصره غزه اجازه دهد کمک‌های بشردوستانه، اقلام داروئی و سایر کالاهای مورد نیاز و نیز مواد لازم برای بازسازی به طور آزادانه و بدون مانع به غزه وارد شده و در اختیار مردم مظلوم آن قرار گیرد.

خزاعی در بخش پایانی سخنان خود، اظهارات نماینده رژیم صهیونیستی را که در سخنان خود اتهاماتی را علیه کشورمان مطرح کرده بود، رد نموده و گفت: هیچ چیز مضحک‌تر از این نیست که نماینده رژیم صهیونیستی که رژیمش اصولی‌ترین مبانی بشری و انسانی را زیر پا گذاشته و نمونه بارز تروریسم دولتی بوده و سلاح هسته‌ای در اختیار دارد، اتهاماتی بی اساس را علیه دیگران مطرح نماید.

کد خبر 77710

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز