همشهری آنلاین: سفیر و نماینده دایم ایران در سازمان ملل در نامه‌ای خطاب به رئیس دوره‌ای شورای امنیت نسبت به اظهارات وقیحانه رئیس رژیم صهیونیستی و تکرار تهدیدات غیرقانونی وی درباره برنامه هسته‌ای صلح آمیز کشورمان بشدت اعتراض کرد.

به گزارش ایرنا، محمد خزاعی در این نامه تصریح کرده است که عدم اقدام جدی شورای امنیت در برخورد با اظهارات و اعمال مقامات صهیونیستی، عامل تشجیع این رژیم بوده است.

در نامه مذکور با اشاره به هشت نامه دیگر نمایندگی کشورمان به مقامات سازمان ملل در دوره اخیر در اعتراض به اظهارات ضد قانونی و تهدیدات مقامات منفور رژیم صهیونیستی آمده است: اقدام مقامات متعدد این رژیم در استفاده از بهانه‌های ساختگی برای تهدید به توسل به زور علیه جمهوری اسلامی ایران که به صراحت بر خلاف قوانین بین المللی و اصول بنیادی منشور ملل متحد است، به دلیل بی توجهی شورای امنیت ادامه یافته است.

خزاعی با اشاره به ادامه جنایات جنگی و جنایات ضد بشری رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع فلسطین که در وضعیت مرگبار اشغال بسر می‌برند و بویژه جنایت علیه ساکنان بیگناه نوار غزه، آورده است؛ رژیم مذکور همزمان علیه کشورهایی که با این ملت بیگناه ابراز همدردی می‌نمایند، از جمله جمهوری اسلامی ایران، به تهدید متوسل می‌شود.

این نامه همچنین با استناد به نفرت پراکنی‌های غیر قانونی شیمون پرز و بنجامین نتانیاهو در مصاحبه‌های اخیر آن دو، در خصوص حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران می افزاید: عدم اقدام سازمان ملل متحد باعث تشجیع این افراد برای توسل به تهدید به جنایت و اقدامات تروریستی علیه کشورهای مستقل و اعضای سازمان ملل متحد شده است امری که نشان دهنده خوی تجاوزکارانه و جنگ طلبانه رژیم صهیونیستی و نقض صریح حقوق بین الملل و اصول بنیادی منشور ملل متحد است و لذا نیازمند پاسخ قاطع سازمان ملل متحد و به ویژه شورای امنیت است.

خزاعی در ادامه نامه خود از شورای امنیت خواسته است که به طور صریح و بی پرده این اظهارات را محکوم نموده و از رژیم مذکور بخواهد که تهدیدات علیه اعضای سازمان ملل متحد را فورا متوقف سازد.

سفیر ایران در سازمان ملل همچنین با تاکید بر اهداف صلح آمیز کشورمان، اضافه کرده است: علیرغم این امر جمهوری اسلامی ایران در دفاع از خود براساس بند 51 منشور ملل متحد هیچ تردیدی نخواهد کرد.

کد خبر 79061

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز