همشهری آنلاین: رئیس جمهوری، انقلاب اسلامی ایران را گامی در راستای تحقق اهداف انبیای الهی دانست.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، آقای احمدی نژاد پس از زیارت مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) در جمع خبرنگاران گفت: انقلاب اسلامی ایران بدون تردید ادامه حرکت انبیا و گامی بسیار بلند، کم نظیر و شاید هم بی‌نظیر است که برای تحقق اهداف انبیای الهی برداشته شد.
 
احمدی‌نژاد افزود: رمز ماندگاری انقلاب، سازگاری با فطرت، دل‌ها و انسان‌هاست.

رئیس جمهوری، انقلاب اسلامی را برخاسته از متن جان انسان در مسیر رسیدن به خدا خواند و با اشاره به پیوستگی خط انقلاب با خط امام (ره) و ولایت گفت: هر حرکتی به میزان وابستگی و ارتباطش با فطرت انسان، خط امامت و ولایت، جاودانه خواهد بود.

آقای احمدی نژاد افزود: به نظر می‌رسد سی سال، زمانی طولانی است اما برای یک ملت و جامعه بشری طولانی نیست و در طول این مدت، تحول و تغییر ناشی از انقلاب اسلامی برای نوع بشر بی‌نظیر است.

رئیس جمهور اضافه کرد: امروز پس از گذشت سی سال، این انقلاب همچنان بالنده، بانشاط و زنده‌تر است و نسل‌های سوم و چهارم این انقلاب هم آگاه تر، پرشورتر و عمیق‌تر در صحنه حضور دارند.

آقای احمدی نژاد گفت: انقلاب اسلامی حرکتی است که ارتباط بشر امروز را با امام و انسان کامل و خط امامت برقرار کرد و نام و یاد امام راحل به همین دلیل حرکت آفرین است.

رئیس جمهور، انقلاب اسلامی را فصل نوینی در حیات جامعه بشری خواند و افزود: این انقلاب موثرترین عامل در تحولات جاری جهان است و امروز به هر جای دنیا می‌رویم این انقلاب حاضر است و نقش تعیین کننده دارد.

وی اضافه کرد: با این همه، هنوز در آغاز راه هستیم وتحولات بزرگ‌تری در پیش است و به فضل الهی تا برپایی عدالت، این انقلاب خروشنده راه خود را ادامه خواهد داد.

رئیس جمهوری همچنین پس از زیارت قبور شهدای والامقام هفتم تیر و هشتم شهریور در بهشت زهرا، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی در زمینه اقدام نخست وزیر ترکیه در برابر توهین صهیونیست‌ها در اجلاس داووس، گفت: این اقدام آقای اردوغان حرف دل ملت ترکیه، همه مردم منطقه و جهان و مورد حمایت همگان است.

دکتر احمدی نژاد با تشکر از اقدام آقای اردوغان، افزود: این اقدام کمترین کاری بود که باید در برابر اهانت‌ها و گستاخی های رژیم صهیونیستی صورت می‌گرفت و حرکت نخست وزیر ترکیه سبب تحقیر صهیونیست ها نزد افکار عمومی منطقه و جهان شد.

اردوغان به پرز چه گفت؟

رئیس جمهور اقدام نخست وزیر ترکیه را ارزشمند خواند و گفت: هر کس که در دلش عشق به انسانیت، خوبی، عدالت و کرامت انسانی وجود داشته باشد در برابر زیاده خواهی، زورگویی و جنایات رژیم صهیونیستی به پا می‌خیزد و اقدامات وحشیانه آنان را محکوم می‌کند.

آقای احمدی نژاد افزود: رژیم صهیونیستی زنان و کودکان بی گناه فلسطینی را به خاک و خون می کشد و دیگران را مقصر می‌داند که در واقع این منطق، ضدانسانی‌ترین و زشت‌ترین منطقی است که یک گروه بخواهد در برابر جامعه بشری از خود نشان دهد.

رئیس جمهور رفتار رژیم صهیونیستی را توهین به همه انسان ها خواند و گفت: از آقای اردوغان به خاطر این اقدام که در مقابل این صحنه سازی‌ها صورت گرفت، تشکر می کنم.

آقای احمدی نژاد همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار شبکه العالم در زمینه تغییرات مورد انتظار از رئیس جمهور جدید امریکا گفت: دولت جدید امریکا بداند که نمی‌تواند با تغییرات ظاهری، خواسته های واقعی و بحق ملت ها را نادیده بگیرد بنابراین اگر قرار است تغییری در سیاست این دولت در دستور کار قرار گیرد، باید عملی، اصولی و باهدف احقاق حقوق ملت‌ها باشد.

رئیس جمهوری به سی امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: درست است که این انقلاب در ایران کلید خورد و منشا خیزش آن ایران بود اما دایره انقلاب اسلامی به مرزهای ایران محدود نیست.

وی ادامه داد: این انقلاب با نوع انسان و بشر سروکار دارد به همین دلیل همه مناسبات انسانی را در سراسر جهان تحت تاثیر خود قرار می دهد.

دکتر احمدی نژاد گفت: این انقلاب حرکت رهایی جامعه بشری از سیطره ظلم، ستم و تبعیض را هدایت می‌کند و به سمت آزادی واقعی و عدالت سوق می‌دهد.

وی افزود: امروز همگان فهمیده‌اند که انقلاب اسلامی متعلق به همه ملت‌هاست و به عنوان یک راه و روش سعادت، در برابر بشر قرار گرفته است.

کد خبر 74312

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز