همشهری‌آنلاین: رییس‌جمهور گفت: من با صدای بلند اعلام می‌کنم با لطف خدا، فضل الهی و ایستادگی ملت ایران سایه تهدید برای همیشه از سر ملت ایران برداشته شده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) دکتر محمود احمدی‌نژاد روز سه‌شنبه در راهپیمایی 22 بهمن با بیان این‌که " من رسما اعلام می‌کنم که امروز ملت ایران یک ابرقدرت حقیقی و واقعی است" افزود: ملت ایران قدرتی صالح، عدالتخواه و دوست تمام ملت‌هاست و هیچ‌گاه به سرزمین و منافع دیگران چشم نداشته و همواره یار ملت‌هاست. امروز انقلاب اسلامی در 30 سالگی خود مانند یک جوان 15 ساله پر از انرژی، پرنشاط و آرمانی و مانند یک انسان 60 ساله پرتجربه، با تدبیر و مستحکم است.

وی افزود: ملت ایران عزیزترین ملت‌هاست و همه ملت‌ها پیشرفت‌های ایران را پیشرفت خود می‌دانند و از اخبار پیشرفت‌های ملت ایران شاد می‌شوند.

احمدی‌نژاد ادامه داد: سایر ملت‌ها، ملت ایران را به عنوان الگو پذیرفته‌اند و این اقتدار، رد همیشگی تهدید، محبت و عشق ملت‌ها به ملت ایران، جز از ناحیه لطف خداوند نیست. همه این پیروزی‌ها جز لطف ویژه الهی به ملت ایران نیست. ملت بزرگ ایران پشت سر رهبری عزیز متحد و همدل ایستاده و خدای بزرگ از ناحیه لطف ویژه خود ملت ایران را پیروز کرد و من با افتخار اعلام می‌کنم که پیروزی‌های ملت ایران مرهون عنایت ویژه امام عصر(عج) است.

به گزارش ایسنا، رییس‌جمهور در ادامه سخنانش در راهپیمایی باشکوه 22 بهمن گفت: همه دنیا بداند تمام این انقلاب متعلق به ملت است. تمام دستاوردهای انقلاب متعلق به ملت است. این انقلاب به هیچ کس بدهکار نیست و اصولا تک فردها ، گروه‌ها و مدعیان در انقلاب نقش چندانی نداشته‌اند. یک ملت بزرگ با رهبری الهی بار انقلاب را به دوش کشید، ‌توده‌های مردم شهید دادند، ایستادگی و فداکاری کردند و همه اقوام در این فداکاری‌ها شریک بودند.

دکتر احمدی‌نژاد افزود: در تاریخ ثبت شود هیچ کس نمی‌تواند دستاوردهای ملت را به حساب شخصی یا گروهی واریز کند؛ همه ما خادمان ملت هستیم و قطره‌ای از دریای بیکران آن.

وی خطاب به جمعیت اظهار کرد: امروز جهان در آستانه تحول و عبور از «مادی‌گرایی ، قدرت‌طلبی و زورگویی و زمانی است که قدرت نظامی و اقتصادی حرف اول را بزند»، امروز جهان در آستانه ورود به دوران اندیشه، منطق و گفت‌وگوست و به این دوران وارد شده است.

رییس‌جمهور اظهار کرد: با صدای بلند باید اعلام کنیم که دوران سلطه‌گری ، زور و بداخلاقی به پایان رسیده و دوران فرهنگ و اندیشه آغاز شده است و ملت ایران پیشگام این دوران است.

وی گفت: به فضل الهی گرایش عمومی به حق و عدالت و اندیشه الهی و انسانی روزافزون و عطر یاس در فضا پیچیده است، هم‌چنین ملت‌ها به سوی انسان کامل، خط امامت و ولایت در حال حرکت هستند.

احمدی‌نژاد در ادامه با بیان این که دولت جدید آمریکا اعلام کرده است می‌خواهد تغییر ایجاد کند و مسیر گفت‌وگو را در پیش بگیرد، افزود: بسیار روشن است که تغییر واقعی باید بنیادین باشد نه تاکتیکی. ملت ایران از تغییرات حقیقی استقبال می‌کند، ملت ایران آماده گفت‌وگوست؛ اما گفت‌وگو در فضای عادلانه و احترام متقابل.

رییس‌جمهور ادامه داد: آن‌ها گفته‌اند می‌خواهند با تروریسم مبارزه کنند، ملت ایران سی‌سال است که با تروریسم در حال مبارزه است و اگر آن‌ها واقعا می‌خواهند با این پدیده مبارزه کنند بیایند با ملت ایران که بزرگ‌ترین قربانی تروریسم است همکاری کنند تا تروریسم واقعی ریشه‌کن شود. ما می‌توانیم آدرس لانه‌های تروریسم را در برخی کشورهای اروپایی و منطقه تحت اشغال رژیم قدس و برخی دیگر از کشورها که روابط خوبی با آنها دارید، بدهیم، ولی بعید می‌دانم از این آدرس‌ها اطلاع نداشته باشید، اگر می‌خواهید ریشه تروریسم خشکانده شود باید عوامل اصلی چند جنگ اخیر در منطقه و خلیج فارس را محاکمه کنید. عوامل جنگ به صدام خلاصه نمی‌شود ، بعد از حمله آقای بوش حدود یک میلیون نفر کشته و میلیون‌ها نفر آواره شده‌اند. برای ریشه‌کنی ناامنی باید عوامل این کشتار از جمله شخص آقای بوش همراهان و دولت آقای بوش محاکمه و مجازات شوند.

به گزارش ایسنا، رییس‌جمهور هم‌چنین گفت: اگر می‌خواهید جنایت و تروریسم ریشه‌کن شود بیایید در کنار ملت ایران و سایر ملت‌ها با هم سران جنایتکار صهیونیست‌ها را محاکمه و مجازات کنیم.

به گزارش ایسنا رییس‌جمهور خطاب به مدعیان مقابله با توسعه سلاح‌های اتمی و کشتار جمعی گفت: شما باید در کنار ملت ایران قرار بگیرید و همراهی کنید که ملت ایران راه درست را به شما در این زمینه معرفی کند. اگر به واقع خواهان این هستید که سلاح‌های کشتار جمعی برچیده شود، ملت ایران زخم‌خورده سلاح‌های شیمیایی است و راه مقابله با این سلاح‌ها اجرای عدالت و اتخاذ تدابیر درست است. روشن است که اقدامات انجام شده تا کنون در این زمینه کارساز نبوده است و اگر واقعا می‌خواهید جهان آرامش پیدا کند باید به روش‌های منطقی و عادلانه گردن بنهید.

احمدی‌نژاد ادامه داد: ما گفتیم رفتار شما در عراق غلط است، گوش نکردید و این فجایع به وجود آمد و این خفت و خواری برای آقای بوش ایجاد شد. اگر می‌خواهید امنیت واقعی در عرصه جهانی ایجاد شود، باید با هم اساس ساختار شورای امنیت را که ریشه ظلم و تبعیض و از برقراری امنیت ناتوان است، اصلاح و عدالت را برپا کنیم. اگر واقعا می‌خواهید جلوی تولید مواد مخدر را بگیرید باید با ایران همکاری کنید. ایران بیش از 3 هزار و 300 شهید در راه مبارزه با قاچاق مواد مخدر تقدیم کرده است.

وی با اشاره به این‌که " البته این تحول نیازمند تغییر اساسی در نگاه و رفتار است و ما امیدواریم که این اتفاق بیفتد" گفت: دنیا علاقه ندارد دوران تاریک آقای بوش تکرار شود و ما حتی نمی‌خواهیم ملت آمریکا نیز بدنام و سرافکنده باشد.

وی گفت: به نظرم سرنوشت آقای بوش که بدنام ترین در تاریخ معاصر است، آینه عبرت برای کسانی است که در سر آرزوی سلطه بر جهان و دیگر ملت‌ها را دارند و اگر کسانی به دنبال تکرار آن تجربه حتی با روش‌های دیگر باشند، باید بدانند که سرنوشتی به مراتب بدتر از آقای بوش در انتظار آن‌ها خواهد بود.

رییس‌جمهور افزود: ملت ایران دوست ملت‌های منطقه است و گرچه ایران یک قدرت بزرگ است، اما برادر ملت‌ها به ویژه ملت‌های منطقه است. امروز به فضل الهی روابط ملت ایران با ملت‌های منطقه دوستانه است، ولی دشمنان این روابط دوستانه را نمی‌پذیرند و نمی‌پسندند و اصرار دارند با تحمیل برخی رفتارها، برخی از دولت‌های منطقه را در برابر ملت‌های خود قرار دهند و آن‌ها را شریک جرم خود کنند. برخی از آن‌ها در دوران اول انقلاب و جنایت‌های صدام این اشتباه را کردند، ولی بعد پشیمان شدند و ملت ایران بزرگواری کرد و این اشتباه را به رخ آن‌ها نکشید.

وی خاطرنشان کرد: به آن‌ها برادرانه نصیحت می‌کنم از وسوسه‌های شیطانی، وسوسه‌های صهیونیست‌ها و دولت‌های استکباری مراقبت کنید و اگر همراه ملت‌های خود باشید، به نفع شما و باعث عزت شماست. ملت ایران نیز در کنار شما حامی شما و پشتیبان شماست، شما باید درکنار ملت‌های خود باشید.

رییس‌جمهور ادامه داد: در ماجرای غزه شما باید در کنار ملت‌های خود می‌بودید، ولی برخی فریب دشمنان و شیطان‌ها را خوردند و کاری کردند که دل ملت‌ها را به درد آوردند و من امیدوارم این‌ها بیدار و با ملت‌های خود همراه شوند.

به گزارش ایسنا رییس‌جمهور در بخشی دیگری از سخنانش با اشاره به یکی از دستاوردهایی که ملت بزرگ ایران به تازگی به آن دسترسی پیدا کرده و باعث عزت ملت ایران است" گفت: این دستاورد عبارت است از عزت یگانه ملت ایران و رفع تهدید همیشگی از سر ملت و کشورهای منطقه.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: شما می‌دانید که تحقیر، تهدید و انحصار علمی ابزار استکبار برای سلطه بر ملت‌هاست و به فضل الهی امروز ملت ایران این‌ها را در هم شکسته است. امروز ملت ایران عزیزترین ملت‌هاست و خودباوری در ملت ایران در تمام زمینه‌ها موج می‌زند و می‌بینید که هیچ عرصه‌ای بر روی جوانان ما بسته نیست و پیشرفت‌های ایران روزبه‌روز در حال افزایش است.

وی با اشاره به هسته‌یی شدن ایران و همچنین پرتاب ماهواره امید و با بیان این‌که " فناوری پرتاب ماهواره از مهمترین ظرفیت‌های علمی عصر حاضر جهان است" گفت: آخرین شرط علوم فیزیک ، مواد، مکانیک، ریاضی، نجوم ، مخابرات، الکترونیک، کامپیوتر و بسیاری از رشته‌های مهندسی دیگر در آن به کار گرفته می‌شود. فناوری پرتاب ماهواره از چهار بخش تشکیل شده است؛ ایستگاه پرتاب، موشک بالابرنده، ایستگاه زمینی برای دریا و ماهواره. در حال حاضر هشت کشور در جهان هستند که این چرخه را به طور کامل در اختیار دارند و ملت ایران جزو این گروه کشورها قرار گرفته است.

وی به چگونگی ساخت و انجام این مراحل اشاره کرد و گفت: به فضل الهی ماهواره امید که به دست دانشمندان با کفایت‌مان ساخته شده است، در مدار قرار گرفت و به وظایف تعریف شده خود عمل می‌کند. امروز به لطف خداوند دانشمندان ایرانی حصار تحقیر و انحصار علمی استکبار را شکسته‌ و راه رسیدن به همه قله‌ها را فتح کرده‌اند. البته دنیا بداند که ملت ایران بر خلاف مستکبران علم را برای صلح و رفاه و عدالت و برادری می‌خواهد.

رییس‌جمهور اظهار کرد: از ابزار سلطه دشمن، تهدید است؛ آن‌ها هیبتی از خود ساخته بودند و با تهدید تلاش می‌کردند خواسته‌های خود را به ملت‌ها تحمیل و این زمینه را ایجاد کنند که ملت‌ها در برابر خواسته‌های نامشروع آن‌ها تسلیم شوند. 27 بار آن‌ها به صورت مستمر ملت ایران را تهدید به قطعنامه و حمله نظامی کردند. در این چند سال اخیر دائما ملت ایران را تهدید می‌کردند و آرایش نظامی و حمله می‌گرفتند. یادتان هست وقتی آقای بوش به منطقه ما لشکرگشی کرد رسما اعلام کردند که اول افغانستان، بعد عراق و بعد ایران. چندین بار تهدید به حمله کردند، تجهیزات آوردند بر طبل جنگ کوبیدند تا جایی که صهیونیست‌های بی‌آبرو تهدید به ترور و حمله کردند. جالب است که زمان برای حمله تعیین می‌کردند. می‌گفتند فلان روز چهار صبح ، فلان روز پنج بعدازظهر ، فلان روز 12 نیمه شب و انتظار داشتند که با این تهدیدها ملت ایران تسلیم شود. اکنون سوال می‌کنم چه خبر است؟ شرایط چگونه است؟

وی گفت: من در اینجا با صدای بلند اعلام می‌کنم که با لطف خدا و با ایستادگی ملت ایران سایه تهدید برای همیشه از سر ملت ایران برداشته شده است و استدلال و منطق این موضوع خیلی ساده است؛ دشمنان ملت ایران با هم بودند، ایران را تحریم اقتصادی کردند، سنگین‌ترین تحریم اقتصادی را اعلام کردند. از جمله بستن شریان بانک‌ها که یکی از مهمترین شریان‌های اقتصادی است، نیروی نظامی آوردند و خیال می‌کردند یک ملتی را که خود را شناخته و پیوسته با خدا و ولایت است، می‌توانند بشکنند، در صورتی که اشتباه کرده بودند.

وی گفت: من سوال می‌کنم از همه دنیا. آن‌ها همه با هم بودند، زورشان به ملت ایران نرسید و ملت ایران اراده خود را به آن‌ها تحمیل کرد، اکنون کدام کشور می‌تواند ملت ایران را تهدید کند؟ محال است کسی در ذهن خود خیال کند قادر است ملت ایران را تهدید کند. من رسما اعلام می کنم امروز ملت ایران یک ابر قدرت حقیقی و واقعی است.

به گزارش ایسنا رییس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش گفت: انقلاب اسلامی آمد و هویت انسانی انسان‌ها را زنده کرد و خود انسان و توانمندی ذاتی انسان را برای حرکت در مسیر کمال و پیشرفت و خط امام و ولایت به آن‌ها نشان داد.

احمدی‌نژاد ادامه داد: با پیروزی انقلاب شان و کرامت انسانی زنده شد و افق نگاه‌ها از محدوده تمایلات مادی و غریزی به دور دست و اندیشه‌های الهی و پاک و ابدیت معطوف شد. این یعنی شکوفایی تمام استعدادها و ایجاد نشاط و بالندگی و حرکت در مسیر اقتدار و شکست ناپذیری. انقلاب اسلامی گرچه از ایران آغاز شد و خاستگاه آن اندیشه ملت ایران است، اما متعلق به همه ملت‌ها و انسان‌هاست و هر کجا دل آماده‌ای باشد، آن پایگاه انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به این‌که " انقلاب برای ملت ایران و ملت‌های آزاده جهان دستاوردهای عظیمی را به همراه داشت" افزود: علاوه بر استقلال و آزادی و بازیابی هویت ملی و انسانی و الهی دستاوردهای فراوان دیگری نیز داشت که این دستاوردها حاصل ایستادگی و حرکت ملت ایران است، در طول این 30 سال، ملت ایران همواره در حال حرکت به سمت قله‌ها بوده و سرعت حرکتش روز افزون است. اگر در یک مقطع چندساله با یک سرعت حرکت می‌کرده در مقطع بعدی با سرعت چند برابر به حرکت خود ادامه داده است.

وی در اشاره‌ای دیگر به برخی دستاوردهای انقلاب گفت: البته دستاوردهای انقلاب بسیار زیاد است و باید در یک برنامه ویژه رادیو تلویزیونی این دستاورها را در خدمت ملت ایران مرور کنیم؛ در بخش علمی همه می‌دانند که ملت ایران صدها سال مرجعیت علمی در اختیار داشت، ولی به واسطه نفوذ استعمار و حضور دولت‌های وابسته به غرب از کاروان علمی جهان عقب افتاد و در هیچ یک از رتبه‌بندی‌های جهانی از نظر علمی دیگر جایگاه قابل توجهی نداشت.

رییس‌جمهور اظهار کرد: نرخ باسوادی در کشور ما در قبل از انقلاب کمتر از 50 درصد بود، ولی امروز به فضل الهی این نرخ بالای 80 درصد است. در سال 57 مجموعه دانشجویان کشور ما 176 هزار نفر بود، ولی در سال 83 این رقم به دو میلیون و 165 هزار نفر و در سال 87 این رقم به حدود 3 میلیون و 572 هزار نفر رسید و می‌بینیم که حرکت ما رو به بالا و سرعت ما نیز روزافزون است.

وی به پیشرفت‌های علمی کشور بعد از انقلاب در زمینه بهداشت و درمان و پزشکی اشاره کرد و گفت: قبل از انقلاب اکثر بیماران ما به خارج از کشور اعزام می‌شدند و هزاران پزشک خارجی در کشور مشغول کار بودند، اما امروز بیمارانی از خارج از کشور برای مداوا به داخل کشور ما می‌آیند و ایران امروز به یکی از مراکز اصلی مراجعه بیماران برای مداوا تبدیل شده است. امروز داروهای پیچیده برای درمان امراض پیچیده در کشور ساخته می‌شود. برای بیماری‌های ام‌.اس ، دیابت، ترمیم ضایعات نخاعی، اکنون انواع جراحی‌های مغز، قلب، اعصاب تقریبا در اکثر استان‌های ما انجام می‌شود. پیوند اعضا حتی پیوند کبد ‌به راحتی در ایران انجام می‌شود. در زمینه سلول‌های بنیادین و نانوتکنولوژی، ما جزو چند کشور اول جهان هستیم.

وی به رشد مقالات علمی و انتشار آن در مجلات علمی اشاره کرد و گفت: در سال 87 بیش از 20 هزار مقاله علمی از دانشمندان‌مان به چاپ رسیده است و حرکت ما در این زمینه رو به جلو و روزافزون است.

احمدی‌نژاد هم‌چنین به سرعت اختراعات در کشور اشاره کرد و گفت: در طول سه سال و نه ماه اخیر بیش از 20 هزار اختراع در کشور ثبت شده است، در صورتی که قبل از انقلاب تعداد آن حدود 841 مورد بود. در بخش علمی می‌توانیم بگوییم که ما امروز به پیشرفت‌های بسیار خوبی دست پیدا کرده‌ایم و هیچ عرصه علمی برای دانشمندان و جوانان ما ممنوعه و یا دور از دسترس نیست و خودباوری علمی در کشور ما رو به اوج است.

دکتر احمدی‌نژاد در بخش دیگر سخنانش در راهپیمایی ‌22 بهمن به پیشرفت‌های کشور در بخش صنعت اشاره کرد و گفت: تولید آلومینیوم قبل از پیروزی انقلاب در کشور ما ‌25 هزار تن در سال بود، در سال ‌83 به ‌218 هزار تن رسید و در سال ‌87 به ‌457 هزار تن در سال؛ یعنی بعد از انقلاب این تولید ده‌ها برابر شد.

رییس‌جمهور هم‌چنین با بیان این که در زمینه مس ، زغال سنگ، سیمان، فولاد و کک نیز وضعیتمان این گونه است، اظهار کرد: سرعت سرمایه‌گذاری و میزان آن نیز در کشور روزافزون است، امسال ‌27 هزار میلیارد تومان طرح صنعتی در کشور ما افتتاح شده یا تا پایان سال افتتاح می‌شود.

وی هم‌چنین با بیان این که در بخش مخابرات نیز در کشور ما بعد از پیروزی انقلاب، یک انقلاب بزرگ رخ داده است، گفت: چهار پنج سال قبل برای خرید یک دستگاه تلفن همراه حدود یک میلیون تومان باید داده می‌شد، مدتی نیز در نوبت باید قرار می‌گرفتیم، اما امروز در کنار دکه‌های روزنامه‌فروشی سیم‌کارت‌های تلفن با قیمت ‌5 تا ‌10 هزار تومان ارائه می‌شود.

رییس‌جمهور گفت: برای اولین بار در تاریخ کشور بیمه روستاییان در سال ‌85 و ‌86 اجرا شد و ‌5 / ‌22 میلیون نفر روستایی تحت پوشش بیمه درمانی قرار گرفتند؛ البته ما هنوز در ابتدای راه هستیم.

وی هم‌چنین به پیشرفت‌های کشور بعد از انقلاب در حوزه مسکن اشاره کرد.

وی گفت: در طول برنامه سوم سالانه ‌20 هزار مسکن روستایی و در برنامه چهارم نیز سالانه ‌160 هزار مسکن روستایی بازسازی شد.

احمدی‌نژاد به تولیدات کشور در بخش کشاورزی نیز اشاره کرد و گفت: در بخش کشاورزی مجموعه تولید کشور در سال ‌56 و ‌57 ، ‌24 میلیون تن بود و در سال ‌86 این رقم به ‌101 میلیون تن رسید.

وی هم‌چنین به میزان سدهای ساخته شده در قبل از انقلاب اشاره کرد و گفت: سال ‌57 ، دارای ‌19 سد بودیم، در سال ‌83 این سدها به ‌173 مورد رسید، در سال ‌87 این سدها به ‌211 مورد رسیده و بیش از ‌17 سد نیز در دست احداث و مطالعه است.

رییس‌جمهور هم‌چنین به پیشرفت‌های کشور در بخش نفت و گاز اشاره و اظهارکرد: ظرفیت تولید پتروشیمی در کشور ما در سال ‌57 ، ‌4 میلیون تن بود و امروز بیش از ‌45 میلیون تن است. میزان سرمایه‌گذاری نیز در بخش نفت علی‌رغم فشارهای دشمنان در طول سه سال ‌80 تا ‌83 ، ‌27 میلیارد دلار بوده و در طول ‌84 تا ‌87 در حالی که دشمنان اصرار داشتند مانع بهره برداری‌ از پروژه‌های نفتی‌ شود، این میزان به ‌48 میلیارد دلار رسید.

وی گفت: رشد اقتصادی کشور در اواخر برنامه سوم ‌5 / ‌5 درصد بوده و در سه ساله برنامه چهارم به ‌5 / ‌6 درصد رسیده است و شما می‌بینید هر چقدر فشارها بیشتر بوده، سرعت حرکت ملت ایران به سمت رشد و پیشرفت بیشتر و روزافزون بوده است.

رییس‌جمهور هم‌چنین به پیشرفت‌های کشور در زمینه گردشگری و توسعه آن اشاره کرد و افزود: در فهرست آثار ملی از سال ‌1310 تا ‌57 ، هزار و ‌623 مورد اثر ثبت‌شده داشتیم. از سال ‌57 تا ‌83 ، ‌10 هزار و از ‌84 تا ‌87 ، ‌12 هزار و ‌600 ثبت ملی داشته‌ایم. شما می‌بینید کسانی که شعار ملیت و ایرانی‌بودن می‌دادند فقط هزار و ‌600 اثر ملی را ثبت کرده‌اند؛ اما بعد از انقلاب بیش از ‌23 هزار اثر ملی ثبت شده است.

وی هم‌چنین گفت: دو اثر مهم ملی دیگر ما در فهرست جهانی به ثبت رسیده است که عبارتند از بیستون و دوازده معبد مسیحیان ارمنی کشور و ان‌شاءالله در بهار آینده سازه‌های آبی شوشتر ، بقعه شیخ صفی و بازار تبریز نیز در فهرست جهانی به ثبت می رسد.

رییس‌جمهور در ادامه به پیشرفت‌های کشور در حوزه عمران اشاره کرد و گفت: سرعت فعالیت‌های عمرانی روزافزون است.

وی هم‌چنین گفت: از اول سال ‌87 تا امروز بیش از ‌40 هزار پروژه عمرانی با ‌19 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری افتتاح شده است.

احمدی‌نژاد گفت: در خصوصی‌سازی تا سال ‌84 ، سه هزار میلیارد تومان واگذاری صورت گرفت و از آن سال تا امروز ‌28 هزار میلیارد تومان صورت گرفته است.

وی افزود: هم‌چنین تا کنون ‌5 / ‌22 میلیون نفر سهام عدالت گرفته‌اند و ان‌شاءالله این عدد به ‌42 میلیون نفر افزایش خواهد یافت.

رییس‌جمهور گفت: در بخش صادرات غیرنفتی و اشتغال نیز گزارش‌های فراوانی وجود دارد و اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی افزود: با توجه به این آمار و ارقام که قسمت کمی از آن‌ها در اینجا ارائه شد می‌بینیم در طول این سی سال همواره ملت ایران در حال حرکت و سرعت این حرکت به سمت قله‌های پیشرفت روزافزون بوده است. ملت ایران در تمام عرصه‌ها در حال پیشرفت است، از علم گرفته تا فرهنگ ، صنعت و کشاورزی ، در تمام زمینه‌ها سرعت ملت ایران روزافزون است و ایران در حال کار، تلاش و پیشرفت است.

احمدی‌نژاد هم‌چنین گفت: البته مشکلاتی داریم و اوایل راه هستیم، مشکلات همواره وجود دارد؛ مهم اراده غلبه بر آن است که در ملت ایران این اراده به صورت کامل وجود دارد.

رییس‌جمهور در پایان بار دیگر یاد حضرت امام و شهدا را گرامی داشت و از تمام ملت ایران که در این راهپیمایی عظیم و باشکوه حضور پیدا کرده بودند، تشکر و قدردانی کرد

کد خبر 75016

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز