چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۹:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: حضور گسترده مردم ایران در راهپیمایی 22 بهمن بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت

به گزارش واحد مرکزی خبر، رسانه‌های غربی از جمله شبکه‌های تلویزیونی فرانس 24، یورونیوز، بی بی سی، سی ان ان و آسوشیتدپرس با پخش تصاویری از راهپیمایی مردم ایران اعلام کردند: راهپیمائی امسال گسترده تر از سال‌های گذشته بود و ملت ایران با ایستادگی در برابر سیاست‌های زورگویانه غرب به یک قدرت فرا منطقه‌ای تبدیل شده است.

خبرگزاری فرانسه اذعان کرد، مردم ایران با وجود تحریم‌ها و فشارها، در راهپیمائی گسترده و میلیونی خود ثابت کردند که همچنان از دستاوردهای انقلاب حمایت می‌کنند.

این خبرگزاری در گزارشی از تهران به قلم جی دشموخ نوشت: شرکت کنندگان در این راهپیمایی بادکنک‌هایی به رنگ پرچم ایران با خود حمل می‌کردند و پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود سی سال آزادی، سی سال سربلندی، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل.

خبرگزاری فرانسه ادامه داد، در 10 روز گذشته سراسر خیابان‌های شهر تهران با پرچم‌های ملی به منظور بزرگداشت سالروز بازگشت آیت‌الله روح‌الله خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تزئین شده است.

شبکه تلویزیونی سی ان ان هم اعلام کرد مردم ایران با حضور گسترده و میلیونی مردم ایران در راهپیمایی بیست و دوم بهمن بار دیگر از آرمان‌های انقلاب و امام خمینی حمایت کردند.

شبکه بی بی سی هم حضور ایرانیان در راهپیمایی را نشانه ایستادگی مردم در برابر جاه طلبی‌های غرب به ویژه آمریکا و ادامه مسیر استقلال دانست.

خبرگزاری آلمان هم در گزارشی حضور میلیونی مردم ایران را نشانه همبستگی با آرمان‌های انقلاب اسلامی دانست.

این خبرگزاری افزود: میلیون‌ها نفر در سراسر ایران و صدها هزار نفر در تهران به نشانه وحدت و همبستگی با نظام اسلامی در این راهپیمایی شرکت می‌کنند.


خبرگزاری ریانووستی، حضور هر ساله ایرانیان در راهپیمائی 22بهمن را، نشانه ایستادگی مردم بر ضد غرب اعلام کرد و افزود ایران پس از سی سال هم اکنون به یک قدرت بزرگ جهانی تبدیل شده است.

پایگاه اینترنتی روزنامه هندو از تهران هم گزارش داد: صدها هزار تن از مردم ایران روز سه شنبه در تهران در حالیکه پرچم ایران و پارچه نوشته‌هایی حمل می کردند سی امین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران راجشن گرفتند.

همچنین مراسم بزرگداشت سی امین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در پایگاه اینترنتی روماندی نیوز بازتاب داشت.

این پایگاه اینترنتی اعلام کرد: صدها هزار نفر از مردم تهران با شرکت در راهپیمایی       سی‌امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن گرفتند.

روماندی نیوز افزود: راهپیمایان پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل نوشته شده بود.

پایگاه اینترنتی میدل ایست آنلاین نیز از تهران گزارش داد : صدها هزار تن از مردم ایران روز سه‌شنبه به منظور گرامیداشت سی امین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در راهپیمایی‌هایی که در سراسر این کشور از جمله پایتخت برگزار شد شرکت کردند.

مردان و زنان در پایتخت همراه با کودکان خود تا میدان آزادی تهران را پیاده طی کردند و پلاکاردهایی در دست داشتند که شعارهایی مانند سی سال آزادی، سی سال غرور در دست داشتند و بادکنک‌هایی در دست داشتند که به رنگ پرچم ایران بود.

پایگاه خبری اینترنتی پی ار اینساید اتریش برگزاری راهپیمایی گرامیداشت سی امین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران را بازتاب داد.

این پایگاه خبری نوشت صدها هزار تن از مردم ایران در حالیکه پرچم های این کشور را حمل می کردند و پارچه نوشته ها و بادکنک‌هایی به رنگ پرچم ایران در دست داشتند سی امین سالروز انقلاب اسلامی ایران را جشن گرفتند.

شبکه های رادیو تلویزیونی پاکستان همچون جیو، پی تی وی، آج، دنیا، وقت و اکسپرس با پخش تصاویری از حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن در تهران و سخنرانی احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند: مردم ایران سی امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را با حضور میلیونی به جهانیان به نمایش گذاشتند.

شبکه خبری سماء نیز با پخش گزارشی از پیروزی انقلاب اسلامی ایران اعلام کرد: روز سه شنبه مردم ایران همچون سال‌های گذشته در راهپیمایی بزرگ 22 بهمن حضور باشکوهی داشتند.

رادیو هلند روز سه‌شنبه گزارش داد، مردم ایران سی امین سالگرد انقلاب اسلامی کشورشان را با شکوه فراوان جشن گرفتند.

به گفته این منبع، میلیون ها تن از مردم ایران در راهپیمایی که به مناسبت این روز در سراسر کشور برگزار شد، شرکت کردند.

مراسم 22 بهمن همچنین جزو خبرهای نخست دیگر شبکه های تلویزیونی منطقه از جمله شبکه های تلویزیونی الجزیره انگلیسی، الجزیره عربی، المنار، العالم و حتی شبکه تلویزیونی راشاتودی روسیه بود و این شبکه ها به انعکاس مستقیم این رویداد مهم پرداختند و با پخش تصاویر زنده از تجمع عظیم مردم در میدان آزادی و سخنرانی رئیس جمهور ایران‌، این رویداد را انعکاس داده اند.

شماری از این شبکه‌های بخش‌هایی از سخنرانی آقای احمدی نژاد را با ترجمه پخش کردند.

شبکه الجزیره انگلیسی در گزارشی از تهران اعلام کرد: شمار انبوه شرکت کنندگان در راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در تهران غیرقابل تخمین زدن است. این شبکه افزود :ایران‌یها سی امین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را که به رهبری ایت الله امام خمینی {ره} در ف‌ریه سال 1979 انجام شد ؛ جشن گرفتند.

هشدار درباره پیامدهای منفی تجربه سیاه دوران بوش در صورت تکرار این تجربه از سوی دولت جدید آمریکا ، اشاره به گام های علمی بسیار بلند ایران در سی سال گذشته از جمله ثبت بیش از20هزار اختراع و موفقیت تاریخی ایران در شکستن انحصار علمی و قرار گرفتن درگروه هشت کشور قادر به پرتاب ماهواره از دیگر نکات سخنرانی رئیس جمهوری ایران بود که مورد توجه رسانه های خبری منطقه و لبنان قرار گرفت.

مشارکت قشرهای مردم ایران درگروه‌های سنی مختلف بویژه جوانان در تظاهرات22بهمن تهران و دیگر شهرهای این کشور، شعارهای ضد استکباری و صهیونیستی و حمل پارچه نوشته‌های مبنی بر فتح قله های علمی از سوی ایران در زمینه‌های مختلف بویژه هسته ای و فضایی از دیگر عناوین قابل توجه راهپیمایی 22 بهمن در متن گزارش های خبری رسانه های عربی از جمله لبنان بود.

راهپیمایی میلیونی مردم ایران اسلامی در سی امین سالروز انقلاب اسلامی همچنین در رسانه‌ای سوریه بازتاب داشت.

تلویزوین سوریه در بخش خبری ساعت 12 و 30 شبکه اول و 14 و 30 همین شبکه و شبکه ماهواره ای خود به پخش تصاویری از راهپیمایی روز سه شنبه مردم ایران همراه ماکتی از ماهواره امید به عنوان دستاورد ملی ایرانیان اقدام کرد.

راهپیمایی باشکوه 22 بهمن در ایران در مطبوعات و رسانه‌ای امروز ترکیه نیز بازتاب داشت.

روزنامه پرتیراژ ترکیه با اشاره به حضور صدها هزار تن از مردم تهران در راهپیمایی بیست و دوم بهمن نوشت: مردم ایران سی امین سالگرد انقلاب اسلامی را با شکوه جشن گرفتند.

حریت دیگر روزنامه چاپ ترکیه همزمانی اظهارات باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا درباره تمایل واشنگتن به گفتگوی مستقیم با ایران و برگزاری راهپیمایی سی امین سالگرد انقلاب اسلامی را تحولی فوق العاده ارزیابی کرد.

ان تی وی شبکه خبری ترکیه هم با پخش تصاویری از راهپیمایی با شکوه مردم تهران   بخش‌هایی از سخنان آقای احمدی نژاد در میدان آزادی را بازتاب داد.

براساس این گزارش ، همه شبکه های خبری مطرح دنیا به استثنای شبکه آمریکایی فاکس نیوز در قالب گفتگوهای کارشناسی و تحلیل‌های مختلف به بررسی این رویداد پرداختند.

همچنین دیشب و امروز رسانه‌های خبری مالزی‌، چین، اندونزی، سنگاپور‌، ژاپن، کره جنوبی و استرالیا راهپیمایی میلیونی ملت ایران را منعکس کردند.

به گفته تلویزیون مالزی؛‌ ایرانی‌ها در سی امین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به خیابان‌ها آمدند و روز ملی خود را جشن گرفتند.

روزنامه نیواستریتس تایمز مالزی با چاپ تصاویر راهپیمایی عظیم ملت ایران نوشت:بر روی پلاکاردهای ایرانی‌ها در راهپیمایی روز ملی این کشور شعار سی سال آزادی، سی سال افتخار دیده می‌شد.

شبکه خبری آسیا متعلق به سنگاپور هم اعلام کرد شرکت کنندگان در این راهپیمایی شعارهای ضدامریکایی و ضدصهیونیستی سر دادند.

شبکه سی سی تی وی چین نیز اظهارات آقای احمدی نژاد در جمع راهپیمایان را انعکاس داد و به نقل از رئیس جمهور گفت: ایران ابرقدرتی حقیقی و عدالتخواه است.

خبرگزاری رسمی ژاپن کیودو هم نوشت: احمدی نژاد خطاب به مقامات آمریکا گفت ایران آماده گفتگو است اما گفتگوی منصفانه و براساس احترام متقابل.

شبکه‌های خبری و روزنامه‌های منطقه شرق آسیا و اقیانوسیه تصاویر متعددی از ماهواره ایرانی امید و موشک سفیر دو را برای مخاطبان خود به نمایش درآوردند.

 شبکه‌های تلویزیونی عراق دیروز و امروز با پخش برنامه و گزارش‌های خبری به مراسم و جشن‌های سی امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران پرداختند.

برخی از این شبکه ها مانند العراقیه، آفاق و الفرات تصاویر راهپیمایی میلیونی مردم ایران در یوم الله بیست و دوم بهمن راپخش کردند.


حضور گسترده مردم در راهپیمایی میلیونی سی امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در تهران، امروز در مطبوعات انگلیسی و اردو زبان پاکستان نیز بازتاب گسترده ای داشته است.

روزنامه انگلیسی زبان نیوز در صفحه اخبار جهانی با عکس بزرگ رنگی و تیتر بزرگ نوشت: ایران سی امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن گرفت.

روزنامه انگلیسی زبان دان با چاپ عکسی رنگی از تظاهرات میلیونی در تهران نوشت: ایرانیان روز سه شنبه راهپیمایی بزرگی را به یاد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال 1979 برگزار کردند.

این روزنامه افزود در تظاهرات روزگذشته در تهران مدل موشک پرتاب کننده ماهوار به نام سفیر2به نمایش گذاشته شده بود.

روزنامه اردو زبان نوای وقت امروز نوشت: سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با جنب و جوش از سوی ملت ایران جشن گرفته شد و تظاهرکنندگان شعارهای کوبنده علیه آمریکا سر دادند.

مطبوعات انگلیسی و اردو زبان پاکستان از جمله روزنامه جنگ مقالات مختلفی را در خصوص پیروزی انقلاب اسلامی به چاپ رساندند.

کد خبر 75125

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز