همشهری‌آنلاین: منشور وحدت قوای سه گانه به مناسبت سی‌امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی منتشر شد.

همزمان با نشست صمیمی همگرایی کارگزاران نظام با عنوان اجلاس شکرانه اتحاد به مناسبت سی‌امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، منشور وحدت قوای سه گانه کشور منتشر شد.

به گزارش ایرنا، این نشست سه‌شنبه (15 بهمن) شب با حضور روسای سه قوه، وزرا و معاونان آنان، نمایندگان مجلس، مسئولان و مدیران قضایی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در این نشست، گزارش عملکرد 30 ساله انقلاب اسلامی در هر یک از دستگاه‌ها، توسط سران سه قوه ارایه و ویژگی های پیروزی انقلاب اسلامی، ویژگی‌های شخصیتی امام خمینی(ره) و حال و هوای دوران انقلاب اسلامی در این مراسم بازگو می‌شود.

متن کامل منشور وحدت به شرح زیر است:

واعتصموا بحبل الله جمیعا و لاتفرقوا

سی سال از طلوع فجر انقلاب اسلامی گذشت و نهال عزت و استقلال که به دست بت شکن زمان و امام مستضعفان خمینی کبیر در کشور امام زمان ارواحنا لتراب مقدمه فداء غرس گردیده به رغم همه طوفانها و توطئه های پیچیده دشمنان خارجی و داخلی به درخت تنومندی تبدیل گردید تا بار دیگر جهانیان به عین الیقین ببینند که ان الله متم نوره و لوکره الکافرون و یقین کنند که  ان الارض یرثها عبادی الصالحون.

و امروز نمایندگان مردم غیور ایران و کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی در سی امین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به عنوان پیش قراول نهضت جهانی اسلام و نوید بخش تحقق وعده الهی در سروری و پیشوایی صالحان مستضعف بر جهان و اهتراز پرچم اسلام ناب محمدی بر تمام سنگرهای کلیدی جهان، در خانه ملت تجدید پیمان می‌کنیم:

1- در مسیر تعالی انقلاب اسلامی و تحقق آرمانهای امام راحلمان و پاسداری از میراث گرانبهای شهیدان والا مقام انقلاب اسلامی، تحت لوای ولایت فقیه همچنان تا بذل جان مجاهدت نماییم.

2- با توجه به سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری مدظله العالی در خصوص برنامه پنجم توسعه و با استفاده از تمام ظرفیتهای موجود درکشور، همه تلاش و همت خود را برای تحقق اهداف سند چشم انداز و تحصیل جایگاه اول اقتصادی، علمی و فن آوری در سطح منطقه،با هویت اسلامی بکار بندیم. [مقام معظم رهبری سیاست‌های کلی برنامه پنجم را ابلاغ کردند

3- تمام تلاش و اهتمام خویش را برای پیگیری دقیق راهبردهایی که منجر به عملی شدن گفتمان امام و انقلاب اسلامی در زمینه های مختلف که همواره مورد توجه و تاکید مخصوص مقام معظم رهبری بوده است بکار بندیم.

4- درجهت تامین رفاه و معیشت شرافتمندانه ملت عزیز ایران به عنوان ولی نعمتان و صاحبان اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی از هیچ کوششی دریغ ننماییم.

و درنهایت با درک عمیق لزوم استمرار و تداوم وحدت و انسجام همه قوا و نیروهای انقلاب حول محور ولایت و میانی نظام ، پیمان اخوت و برادری مسئولان نظام را در چارچوب قانون اساسی و رهنمودهای رهبری معظم انقلاب اعلام می‌داریم.

کد خبر 74612

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز