همشهری آنلاین: گردهمایی اصحاب اندیشه و سیاسی ادیان توحیدی به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد.

گردهمایی اصحاب اندیشه و سیاسی ادیان توحیدی زرتشی، یهودی، مسیحی و آشوری به مناسبت سی امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در تالار دریای نور هتل استقلال با حضور صفار هرندی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر  در این آئین که با حضور روحانیون، مسئولان، نمایندگان اقلیت‌های دینی در مجلس شورای اسلامی و شخصیت های علمی، فرهنگی هموطنان اقلیت دینی شامل مسیحیان، آشوریان، زرتشتیان و کلیمیان، سفرای سایرکشورها،جمعی از مقامات سیاسی و فرهنگی و سی تن از برگزیدگان اقلیتی جایزه جهانی کتاب سال برگزار شد وزیر فرهنگ و ا رشاد اسلامی در سخنانی گردهمایی پیروان ادیان توحیدی را برای بزرگداشت سی امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی حرکتی نمادین به نشانه الفت دیرین میان اقلیت‌های دینی با هموطنان مسلمان ایرانی خودشان در کشوری که حکومت اسلامی آ ن به نام خداوند یکتا برپاست دانست و گفت: نهالی که 45 سال پیش بدست امام راحل بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران کاشته شد امروز پس از گذشت سی سال از پیروزی آن به درخت تنومندی تبدیل شده ا ست که تندبادهای حوادث و دسیسه های دشمنان در ان کارگر نمی‌افتد و پیروان ادیان الهی در تابعیت جمهوری اسلامی ایران پیام صلح، محبت، آرامش، دوستی و مهرورزی به جهانی عرضه می کنند.

در این ائین نمایندگان اقلیت‌های دینی هر یک جداگانه به سخنرانی پرداختند.

آیت الله تسخیری نیز در این آئین در سخنانی هماهنگی بین مسلمانان و غیر مسلمانا ن را در جمهوری اسلامی ایران آئین تشریفاتی ندانست و از گردهمایی اقلیتهای دینی بعنوا ن یک حرکت دینی واقعی براساس اعتقاد محکم مسئولان نظام جمهوری اسلامی و مردم مهربان کشورمان و براساس آیات قرانی و احادیث و روایات دینی یاد کرد.

آقایی موره صدق نماینده جامعه کلیمیان ایران نیز در سخنانی گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی امکان همزیستی برادرانه بین ادیان توحیدی افزایش یافت.

وی ا فزود: در سال‌های پایانی رژیم ستمشاهی، همه ارزش‌های توحیدی مورد تهاجم قرار گرفته بود و حاکمان طاغوت دیگر به ارزش‌های مشترک دینی ادیان الهی یعنی توحید، نبوت و معاد ارج نمی‌نهادند.

وی تاکید کرد: در ان روزگار سیاه بود که بزرگ مردی ابراهیم وار و موسی گونه پرچم توحید و ازادگی ملت ایران را در دست گرفت و با تاکید بر وحدت کلمه و ارزش‌های مشترک توحیدی جامعه را از ظلمات به سمت نور هدایت کرد.

وی تصریح کرد: تاریخ انقلاب اسلامی نشان می‌دهد که نقش ادیان توحیدی در پیروزی انقلاب، انکارناپذیر است زیرا همه پیروان ادیان الهی در کنار ملت غیور ایران، حول مشترکات اعتقادی، ارزشی، دینی و توحیدی و با تاسی به ارزش‌های گفتاری حضرت امام راحل انقلاب کردند و هم اکنون با عزت و افتخار در کنار سایر هموطنان مسلمان خود با آرامش واقعیت زندگی می کنند و با تمام توان خود در پیشرفت اهداف مقدس اسلام و جمهوری اسلامی ایران به گردانندگان نظام یاری می‌رسانند.

وی یاداور شد: در سالهای دشوار دفاع مقدس نیز خون جوانان پیروان ادیان توحیدی، یهودی، زرتشتی،مسیحی و آشوری در کنار شهدای گرانقدر نظام جمهوری اسلامی ایران در دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی و حفظ این انقلاب توحیدی به زمین ریخت.

در ادامه این گردهمایی گروه کر ادیان توحیدی ضمن خواندن سرود جمهوری اسلامی در ا بتدای کار، قطعات نیایش یزدان، خمینی ای امام و ایران ای مرز پرگهر را اجرا کرد.

در پایان این جشن پیروزی انقلاب اسلامی صفار هرندی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به آقایان پروفسور هاراطون داویدیان از پیشگامان روانپزشکی نوین ایران،‌مهندس لئون آهارونیان با چهل سال سابقه فعالیت در امر حمل و نقل بین‌المللی و خدمات مسافرتی، خانواده مرحوم اسکندر اسکندریان مسئول ستاد پشتیبانی جبهه و جنگ شورای خلیفه گری ارامنه تهران و دکتر موره صدق رئیس بیمارستان خیریه دکتر سپیر متعلق به همطونان کلیمی و نیز یکی از پرستاران این بیمارستان با 40 سال سابقه خدمت به مجروحان تظاهرات قبل از پیروزی انقلاب و مجروحان هشت سال جنگ تحمیلی و جانبازان دوران دفاع مقدس و دکتر اسفندیار اختیاری نماینده جامعه زرتشتیان در مجلس شورای ا سلامی لوح تقدیر و هدایایی اهدا کرد. 

کد خبر 74949

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز