همشهری‌آنلاین: آیات عظام، مقامات و سخصیت‌ها در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کردند

آیات عظام و مراجع تقلید امروز سه شنبه هنگام با دیگر مردم کشور اسلامی‌مان در راهپیمایی با شکوه 22 بهمن شرکت کردند.
 
به گزارش واحد مرکزی خبر، آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید با شرکت در راهپیمایی بزرگ 22 بهمن در قم توجه به برکات ومحتوای یوم الله22 بهمن را ضروری دانست و گفت: امروز روز تولد حکومت ودولت اسلامی است و توجه به برکات و نعمات این روز مبارک امری ضروری است.

آیت الله نوری همدانی افزود: مردم با توجه به همین برکات باید با حضور در صحنه و حفظ وحدت قدر نعمت انقلاب و حکومت اسلامی رابدانند و پشتیبان نظام اسلامی باشند که حفظ نظام اسلامی از آرمانهای امام راحل و اسلام است.

آیت الله امینی نیز گفت: این انقلاب ساده به دست نیامده و برای به ثمر رسیدن آن هزاران جوان به شهادت رسیده اند پس باید سعی کنیم قدر این نعمت را بدانیم.

آیت الله امینی در جمع راهپیمایان شهر قم افزود: باید با آسیب های احتمالی انقلاب مبارزه کنیم چرا که چشم امید مردم جهان به انقلاب دوخته شده است و ما باید با حفظ این انقلاب ، آرامش را برای مردم ایران و جهان فراهم کنیم.

آیت الله مکارم شیرازی در جمع راهپیمایان یوم الله 22 بهمن شهر مقدس قم بالندگی انقلاب اسلامی را موجب ناامیدی دشمنان دانست و گفت: عمر 30 ساله انقلاب اسلامی ، با رشد و بالندگی همراه بوده و این امر باعث امیدواری دوستان و یأس و ناامیدی دشمنان است.

وی با اشاره به حضور پرشور مردم و وفاداری آنان نسبت به انقلاب افزود : وظیفه مسئولان نظام نیز این است که قدر این ملت را بدانند و برای رفع مشکلات آنان تلاش کنند

مقامات و شخصیت‌ها:

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن در جمع مردم همیشه در صحنه تهران، این روز را روز نجات بشر از ظلم، ستم، خودخواهی زیاده خواهان و مستکبران دانست.

محمد سلیمانی در مصاحبه با واحد مرکزی خبر گفت: به‌دست آوردن و تولید انرژی، ورود به فضا از جمله آرزوها و دستاوردهایی است که کشورهای جهان در پی آن هستند و خوشبختانه آنها امسال همزمان با جشن های پیروزی انقلاب برای کشورمان محقق شده است.

وزیر راه و ترابری نیز گفت: مردم ایران نشان دادند که هر کجا نیاز باشد در صحنه حضور خواهند یافت.

حمید بهبهانی انقلاب را متعلق به مردم دانست و گفت: مردم ایران اسلامی خودشان انقلاب کردند و خودشان نیز این انقلاب را حفظ می کنند.

وی گفت: مردم در راهپیمایی امروز همچون دریا خروشیدند و مشت محکمی بودند بر دهان کسانی است که می گویند مردم در صحنه نیستند.

وی درباره طرح ها و برنامه های وزارت راه و ترابری افزود: در هفته های آینده خبرهای خوش درباره آزاد راه تهران ـ شمال اعلام خواهد شد.

وزیر مسکن و شهرسازی نیز گفت: ایران به یکی از ارکان مؤثر در معادلات منطقه ای و جهانی تبدیل شده است.

سعیدی کیا افزود: اکنون برای حل و فصل رویدادهای جهانی، حضور و مواضع جمهوری اسلامی ایران اثرگذار و این حاکی از اقتدار ماست.

وی گفت: این در حالی است که ما در گذشته در معادلات جهانی هیچ نقش و تأثیری نداشتیم.

وزیر مسکن و شهرسازی با اشاره به پیشرفت های هسته ای جمهوری اسلامی افزود: در حالیکه قدرتهای جهانی با این پیشرفت ها مخالفت می کنند، ملت های جهان از آن استقبال می کنند زیرا این دستاوردها را از آن خود می‌دانند.

وزیر اطلاعات با شرکت در راهپیمایی 22 بهمن گفت: حضور حماسی وگسترده مردم در راهپیمایی ، نشان دهنده ایستادگی در مقابل نقشه های بدخواهان است.

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای افزود: مردم ما نقشه های شوم دشمنان را می دانند و حمایت مکرر خود را از اسلام و انقلاب اعلام می‌کنند.

وی حضور گسترده مردم در طول سی ساله انقلاب را با وجود شیطنتهای استعمارگران ، همانند سالهای 57 و 58  گسترده و حماسی برشمرد.

وزیر اطلاعات گفت: مردم ایران اسلامی همواره از ابتدای انقلاب تا کنون در تمام صحنه ها حضور معنا دار و گسترده داشته و وفاداری خود را به نظام ، انقلاب و ولایت فقیه به اثبات رساندند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز گفت: جمهوری اسلامی ایران قدرت نخست منطقه و از استعداد قرار گرفتن در جایگاه قدرت جهانی بهره مند است.

سردار سرتیپ مصطفی محمد نجار در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن افزود: اکنون پس از 30 سال با پرتاب ماهواره امید، امید در دل جوانان ایران و جهان اسلام بارور شده است.

وی گفت: پرتاب ماهواره امید نشان داد با وجود تحریم قدرت‌های زورگو، ملت ایران به حرکت در مسیر آرمانهای خود مصمم است.

وزیر دفاع افزود:‌اکنون ما در فضا حضور یافته‌ایم و این، مصداق فرموده پیامبر گرامی اسلام درباره دستیابی مردان ایرانی به علم و دانش حتی در آسمانهاست.

وی گفت: پرتاب ماهواره امید نماد عزم ملت ایران برای تحقق آرمان‌های عظیم انقلاب بویژه در عرصه های علم و فناوری است.


دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: پیشرفت های ما در عرصه های علمی و فناوری، با وجود تحریم ها و فشارها منحصر به فرد است.

سعید جلیلی در مراسم راهپیمایی22 بهمن افزود: در شرایط تحریم، پیشرفت در عرصه های فناوری بسیار شاخص و با اهمیت است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: آینده انقلاب اسلامی ایران را بسیار درخشان تر از وضع کنونی انقلاب می بینم.

رئیس شورای نظارت بر صدا و سیما نیز گفت: تمسک به ارزش های الهی، حضور و وحدت مردم و نقش رهبری از عوامل پیروزی انقلاب و تداوم آن بوده است.

حسین مظفر افزود: اندیشه الهی بدون حضور مردم امکان تحقق در عرصه سیاسی و اجتماعی ندارد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در مراسم راهپیمایی 22 بهمن در خیابان آزادی گفت: حضور میلیونی مردم در راهپیمایی 22 بهمن پیام روشن و محکمی برای مسئولان سیاسی نظام دارد.

اسماعیل کوثری افزود: به لطف خدا می بینیم که با گذشت سه دهه از عمر انقلاب اسلامی، هنوز مردم به انقلابشان عشق می ورزند و با نشاط روزهای نخستین در راهپیمایی شرکت کردند.

همچنین مهندس میرحسین موسوی در خیابان آزادی روبروی دانشگاه صنعتی شریف به جمعیت عظیم راهپیمایان 22 بهمن پیوست.

محمد هاشمی رفسنجانی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ، حضور مردم در راهپیمایی امسال را مانند سالهای گذشته پرشور دانست و گفت: معنای این حضور اقتدار ملی است.

محمد هاشمی رفسنجانی که در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کرده بود در مصاحبه با خبرنگاران با بیان اینکه مردم اصل انقلاب هستند و اتکاء نظام ما به مردم است گفت: هر چه حضور مردم بیشتر باشد تأثیرگذاری جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی بیشتر خواهد شد.

قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی نیز با شرکت در راهپیمایی22 بهمن گفت: حضور در صحنه و دست برنداشتن از آرمان های انقلاب اسلامی، پیام ملت ایران به جهانیان است.

رسول منتجب نیا در مصاحبه با خبرنگار ما؛ موفقیت ها و پیروزی های علمی و فناوری دانشمندان کشور به ویژه پرتاب ماهواره امید را از عوامل تأثیرگذار در حضور چشمگیر مردم در این مراسم برشمرد.

وی افزود: مردم با شعور و شناختی که به دست آورده اند، امسال با حساسیت ویژه ای در مراسم راهپیمایی 22 بهمن شرکت کرده اند.

وی گفت: مردم امسال بیش از سال های گذشته خود را متعهد به شرکت در این مراسم و رساندن پیام انقلاب به جهانیان می‌دانند.

معاون امور بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی نیز گفت: جمهوری اسلامی ایران مستقل ترین کشور دنیا است.

حمیدرضا ترقی افزود: اکنون ما سرنوشتمان را خود تعیین می کنیم و هیچ کس نمی تواند خواسته هایش را بر ما تحمیل کند.

وی گفت: هر چند ازلحاظ اقتصادی باید فاصله را جبران کنیم اما از نظر سیاسی، نظامی، فرهنگی و اجتماعی در رتبه نخست منطقه‌ایم.

ترقی با اشاره به جایگاه تاثیرگذار کشور در منطقه گفت: ایران اکنون در ردیف 10 کشور نخست دنیا قرار دارد و بدون توجه به دیدگاههای ما در حل و فصل بحرانهای بین المللی کاری پیش نمی رفت.

وی پیشرفت‌های ملی ما را تجلی استقلال دانست و اضافه کرد: مهمترین اهداف انقلاب اسلامی استقلال همه جانبه بود که به همت و اراده ملت در حوزه های مختلف تحقق یافته است.

عماد افروغ نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: حضور چشمگیر مردم در راهپیمایی 22 بهمن به منزله میثاق مجدد با ارزش ها و اهداف انقلاب و اندیشه های امام خمینی (ره) است.

وی افزود: این حضور نویدگر تحقق اهداف انقلاب و رسیدن به دستاوردهای بیشتر انقلاب در زمینه های مختلف است .

دبیر کل حزب اعتماد ملی در سی امین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن حضور یافت.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی کروبی در تقاطع خیابان شهیدان با خیابان آزادی به جمعیت عظیم راهپیمایان تهرانی پیوست.

فاطمه کروبی گفت : جایگاه انقلاب اسلامی ایران در جهان به علت تحقق آرمانهای انقلاب بسیار ارزشمند است.

این فعال سیاسی در مصاحبه با خبرنگار ما افزود: دستاوردهای علمی و فناوری به عنوان ثمره تلاش نخبگان و دانشمندان برای ملت ایران افتخارآمیز است.

وی گفت: این پیشرفتها با وجود فشارهای نظام سلطه بدست آمده است و با پیشرفت کشورهای منطقه قابل قیاس نیست.

فاطمه کروبی انقلاب اسلامی را دستاورد بزرگ ملت ایران عنوان و اضافه کرد: ملت قدرشناس ایران برای پاسداری از این دستاورد خود، هر سال در همه عرصه ها بویژه راهپیمایی 22 بهمن مشارکت می کنند و این گونه پایه های نظام مستحکم می شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور گفت: جایگاه انقلاب اسلامی ایران صدها برابر مقتدرتر ، پایدارتر و عمیق تر از سی سال پیش شده است.

سردار سرتیپ محمد رویانیان افزود: اکنون شعارها، رویکردها و اهداف انقلاب ما همه اهداف ملت های آزاده جهان را شامل می شود.

وی اضافه کرد : روح انقلاب ما در همه ملت ها دمیده شده است و به برکت انقلاب از 30 سال پیش تاکنون به طور قطع قدرتهای پوشالی دنیا یکی پس از دیگری رو به افول هستند.

کد خبر 75015

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز