سه‌شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۵:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس مجلس در سخنرانی مراسم بزرگداشت سی امین سالروز انقلاب اسلامی در جمع مردم اصفهان تصریح کرد:

 انتظار اینست که انتخابات بستر وحدت ملی شود و برای رسیدن به این نقطه باید انتخابات ویترین افکار نو باشد و نه اینکه ویترین تخریب و باز گشت به گذشته باشد.

به گزارش خانه ملت،علی لاریجانی به موضوع انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری به عنوان مهمترین فرآینده سیاسی پیش روی ملت در سال آینده اشاره کرد و گفت: در آستانه انتخابات باید هوشیار بود و انتظار مردم از سیاست مداران این است که جانب عدالت و انصاف را رعایت کنند چرا که دنیا نیز به رفتار ما چشم دوخته است.

وی خاطر نشان کرد: انتخابات ابزاری برای برگزیدگان صالحان است که در سایه آن افراد کشور را به درستی اداره کنند و وسیله دشمنی وانگ زدن به دیگران نیست و با کوچک کردن دیگران همز بزرگی فرد و کشور تضمین نمی شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه با سیاه نمایی نیز وضعیت کسی بهتر نمی‌شود، گفت: باید منصف بود و در چهارچوب درست و عقلانی نقد کرد تا امور اصلاح شود و اگر پس از 30 سال کسی تصور کند که با تخریب دیگران جایگاه خود را ارتقاء می‌دهد اشتباه کرده است.

وی افزود: انتظار این است که انتخابات بستر وحدت ملی شود و برای رسیدن به این نقطه باید انتخابات ویترین افکار نو باشد نه ویترین تخریب و بازگشت به گذشته آن هم در شرایطی که بیش از پیش نیازمند وحدت هستیم.

لاریجانی تصریح کرد:انتخابات می تواند وسیله اتحاد همدلی باشد و همه صاحبان سلایق در آن حضور یابند و نظر خود را بگویند اما پنجه کشیدن به صورت یکدیگر در طراز اندیشه اسلامی و انقلاب اسلامی نیست و نباید به دشمنان که تصور می کنند از مسیر انتخابات می تواند اختلاف افکنی کرده و به هدف خود برسند مجال دهیم.

 رئیس مجلس  گفت: باید با حضور پرشور در انتخابات و بیان آرای خود زمینه اختلافات و انشقاق را از بین ببریم و آنچه امروز لازم است بیشتر مورد توجه قرار گیرد. این است که غرب تصور می کنند می توانند با چا لش‌ آفرینی از فضای انتخابات سوء استفاده کرد و به ملت ایران ستم روا دارند ولی مطمئن باشند که ملت بزرگ ما چنین مجالی را به آنها نخواهد داد.  

وی با بیان اینکه آرمان انقلاب اسلامی آرمان دفاع از مظلومان است ااظهار داشت: اگر حزب الله لبنان اسرائیل را که در گذشته ظرف 6 ماه ارتش 3 کشور بزرگ عربی را به شکست واداشت، شکست داده است میوه درخت انقلاب بود که امروز چیده شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: پس از سیلی محکم حزب به اسرائیل که با تاسی از انقلاب به وقوع پیوست حادثه غزه رخ داد که اسرائیل با کمک آمریکا به قصد جبران شکست قبلی خود از حزب الله ماجراجویی کرد، اما شکست بعدی برای آنها هموار شد و در سایه مجاهدت مردم مظلوم و شریف غزه فهمیدند که با شرایط متفاوتی مواجه هستند.

لاریجانی افزود: افتخار می‌کنیم از حزب ا... و حماس دفاع می‌کنیم و در این مسیر اعتنایی به حرف‌های بیهوده دشمنان علیه حزب‌الله و حماس نمی‌کنیم.

رئیس مجلس افزود: آنها که حزب الله و حماس را متهم به تروریست می‌کنند، شعار مبارزه با تروریسم را بهانه‌ای برای توجیه جنایت خود می کنند و بی‌تردید چنین شعاری از کسانی که در افغانستان با تروریست‌ها پشت پرده مذاکره کرده‌اند باور نمی شود که آنها رسوا شده‌اند.  

وی در ادامه با اشاره به الهام گیری از اندیشه اسلامی و روحیه خود باوری و استقلال طلبی و علم جویی گفت که برخی دولت‌ها گاهی توجه کافی به این موضوعات نداشته‌اند، اما رهبری نظام این عنصر کلیدی را مورد عنایت قرار دادند و همین موضوع سبب شد امروز سپهر بزرگی از اندیشه اسلامی در سطح منطقه مشاهده شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در عین حال گفت: گذشته مایه مباهات است اما نباید خود را در گذشته متوقف کرد بلکه باید با استفاده تجربیات ،مسیر درست آینده را تضمین کرد و در دهه چهارم بیش از گذشته در مسیر توسعه و شکوفایی کشور گام برداشت.

لاریجانی افزود: اکنون که  دهه چهارم انقلاب آغا شده وظیفه ما این است که به عنوان مسلمان از هویت اسلامی و استقلال و توجه به علوم و فن آوری‌ها و در سایه مردم سالاری دینی که باعث عزت و سربلندی ملت ما شد پاسداری کنیم و در مسیر گسترش اندیشه اسلامی گام برداریم. 

وی با اشاره به پیشرفت کشورمان در عرصه‌های مختلف از توسعه اقتصادی به عنوان اولویت دهه چهارم انقلاب یاد کرد و گفت: وضع اقتصادی ما باید از رونق بیشتری برخوردار شود و برای دستیابی به این مهم راهی جز اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی و سند چشم انداز بیست ساله که اجرای آنها وظیفه مهم ما به حساب می آید نیست.

لاریجانی افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند که پیگیری جدی اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی مطالبه ایشان است و اگر می خواهیم آینده ایران  تضمین شود و مانع خطرات و تهدیدات شویم باید اقتصاد ما مردمی شود و قرار گرفتن امور در دست مردم با تحقق اصل 44 قانون اساسی محقق می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید در اجرای اصل 44 نقش حداقلی جهت ایجاد توازن داشته باشد و باید در مقام سیاست گذار و هدایت‌گر زمینه رقابت را فراهم کند، متذکر شد: اگر 80 درصد امور دست دولت باشد رقابت ایجاد نمی شود در حالی که باید زمینه استفاده نسل های جدید تحصیل کرده از بستر‌های موجود و شکوفا شدن استعداد آنها در سایه رقابت سازنده فراهم شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید عناصر کلیدی که انقلاب اسلامی را به پیروزی و سرافرازی رساند همچنان مبنای حرکت ما قرار گیرد، گفت: باید دهه چهارم انقلاب با محوریت توسعه پایدار کشور با اصل قرار گرفتن سیاست‌های ابلاغیه رهبر معظم انقلاب عجین شود و اگر این موضوع تحقق یابد و سلیقه ای عمل نشود بدون تردید تهدیدات آمریکا به ما آسیب نمی رساند.

کد خبر 75043

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز