گروه سیاسی: قائم‌مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی با بیان اینکه کروبی تصمیم قاطعی برای ماندن در صحنه حتی با وجود آمدن خاتمی‌یا میرحسین موسوی دارد

گفت: احتمال کناره‌گیری مهدی کروبی به نفع هرکدام از نامزدهای اصلاح‌طلب منتفی است چراکه وی به صراحت گفته‌است که از ورود هرکس استقبال می‌کند، اما به نفع احدی کنار نمی‌رود.

رسول منتجب‌نیا که با ایسنا گفت‌وگو می‌کرد، اظهار داشت: با شناختی که من از آقای موسوی دارم بسیار بعید می‌دانم که وارد صحنه انتخابات شوند، البته این احتمال قویا وجود دارد که وی در این انتخابات به خاطر احساس خطر نسبت به شرایط، فعال شود، از نامزدی حمایت کنند یا اینکه از مردم بخواهند وارد صحنه شوند، اما نامزد شدن وی را بعید می‌دانم.

قائم مقام دبیر کل حزب ‌اعتماد ملی همچنین با اشاره به اظهارنظر اخیر سیدمحمدخاتمی‌درباره کاندیداتوری خودش یا میرحسین موسوی در انتخابات نیز گفت: با شناختی که از آقای خاتمی‌و آقای موسوی دارم و با توجه به میزان دلسوزی آنها نسبت به ملت و کشور و به‌خصوص دغدغه ‌آنها نسبت به اصلاح‌طلبان هنوز هم برای من این احتمال بسیار ضعیف است که یکی از این دو‌بزرگوار وارد صحنه شوند.

منتجب‌نیا با بیان اینکه ورود یکی از این دونفر به صحنه انتخابات را به معنای اقدام در جهت شکست اصلاح‌طلبان می‌دانم تصریح کرد: این دو بزرگوار را بزرگ‌تر از آن می‌دانم که تیر خلاص به اصلاح‌طلبان بزنند و مقدمات شکست آنها را فراهم کنند، از این جهت من این مسئله را هنوز هم بعید می‌دانم و امید دارم که این دو بزرگوار چنین اشتباهی مرتکب نشوند.

حساسیت اصولگرایان

عضو شورای ‌‏مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با تاکید بر اینکه حساسیت اصولگرایان بر روی میرحسین موسوی کمتر از خاتمی ‌است، تصریح کرد: اعلام موضع اخیر‌‏ آقای خاتمی‌به این معناست که ایشان و آقای میرحسین موسوی باهم به توافق رسیده‌‏اند.

محمد‌هاشمی‌ در گفت‌وگو با همشهری، در تحلیل خود از اعلام موضع خاتمی‌در مورد حضور وی یا میرحسین موسوی در انتخابات دهم ریاست‌‏ جمهوری، گفت: به هرحال نکته‌‏ای‌‏ که تاکنون برای عده‌‏ای سؤال برانگیز بود مبنی بر اینکه چرا آقای خاتمی‌تصمیم خود را اعلام نمی‌‏کند‏‌، با اعلام این موضع مشخص شد.

وی ادامه داد: قاعدتاً اعلام این موضع از سوی‌‏ آقای خاتمی‌به این معناست که ایشان و آقای میرحسین موسوی باهم به توافق رسیده‌‏اند ولی اینکه کدامیک از این دو نفر در نهایت به صحنه بیایند باید منتظر ماند.

هاشمی ‌در مورد حضور احتمالی میرحسین موسوی و تاثیری که در معرفی‌‏کاندیدای اصولگرایان دارد، گفت: به نظر می‌‏رسد حساسیت اصولگرایان بر روی‌‏ آقای موسوی‌‏کمتر از آقای خاتمی‌باشد و یا حداقل، حساسیت‌‏ها به اندازه آقای خاتمی‌نیست، ولی اینکه در عمل چه اتفاقی بیفتد باید منتظر اعلام موضع رسمی‌سران اصولگرا ماند.

وی شرایط انتخابات ریاست جمهوری دهم را مشابه دوره پیشین دانست و ابراز عقیده کرد که خاتمی امروز شرایطی مشابه اکبر هاشمی رفسنجانی درانتخابات گذشته دارد.

هاشمی با بیان اینکه در انتخابات گذشته نیز فشارهای زیادی بر برادرش وارد شد تا در نهایت پیروز انتخابات نباشد، اینگونه اظهارنظر کرد که در این دوره نیز عده‌ای از رقبای انتخاباتی قصد ندارند اجازه پیروزی در انتخابات را به خاتمی بدهند.

کد خبر 72930

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز