همشهری آنلاین: وزیر کشور به نامزدهای احتمالی انتخابات آتی ریاست جمهوری و احزاب و گروه‌های سیاسی حامی آنان توصیه کرد

که برنامه‌ها و اهداف خود را در فضایی پر نشاط، صمیمی، قانونی به افکار عمومی ارایه کنند.  

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، سید صادق محصولی در پایان نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران تصریح کرد: در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری 46 میلیون و 200 هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند.

وی با اشاره به آمارهای متفاوت در انتخابات گذشته، اظهار داشت: در دوره‌های قبل  اختلاف‌های آماری میان مرکز آمار ایران و سازمان ثبت احوال وجود داشت که امسال طی چندین نشست کارشناسی با مرکز آمار ایران و سازمان ثبت احوال این اختلاف آماری برطرف شد و تعداد واجدین شرایطی که اعلام کردیم مورد تایید وزارت کشور، سازمان ثبت احوال و مرکز آمار ایران است.

محصولی در بخش دیگری از گفتگوی خود خطاب به نامزدهای انتخاباتی و گروه‌های سیاسی طرفدار آنها توصیه کرد که فعالیت‌های خود را در فضای صمیمی، پرنشاط و قانونمند دنبال کنند و سخنرانی‌ها و برنامه‌ها و ستادهای خود را در چارچوب قانون به گونه‌ای تنظیم کنند که بتوان افکار عمومی را فارغ از تخریب یکدیگر با برنامه‌های خود آشنا کنند.

وزیر کشور اظهار امیدواری کرد که انتخابات پیش رو در محیطی قانونمند، آرام و شفاف برگزار شود و همه دست اندرکاران و فعالان در این عرصه رعایت قانون را در سرلوحه برنامه خود قرار دهند.

وی اخلاق مداری را یکی از اهداف استراتژیک ستاد انتخابات کشور دانست و گفت: در همین راستا وزارت کشور با تمام توان تلاش می‌کند که تمامی موارد قانونی در خصوص انتخابات را به نحو شایسته و دقیق اجرا کند.

کد خبر 77464

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز