همشهری آنلاین رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس مجلس مشورتی عربستان سعودی از وضع رقت‌بار مردم فلسطین و غزه ابراز تاسف کرد.

 به گزارش واحد مرکزی خبر، آقای علی لاریجانی گفت: ‌قلب دوستان واقعی مردم بی پناه فلسطین از ظلم و بیدادی که بر آنها می‌رود جریحه‌دار است.

وی در ادامه گفت: تردیدی نیست آنچه این روزها در نوار غزه و در باره آوارگان بی گناه مسلمان شاهدیم چیزی جز جنایت علیه بشریت نیست که به دست اشغالگران صهیونیست صورت می‌گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: رژیم صهیونیستی جنایات و رفتارهای غیر انسانی خود را از حد گذرانده‌اند و با حمله به مساجد، بیمارستان‌ها و خانه‌های غیر نظامیان اصول حقوق بشر و موازین بین‌المللی را زیر پا نهاده‌اند.

وی با تاکید بر لزوم اتخاذ تدابیر و اقدامات عاجل در این باره اظهار داشت:‌ وضع اسف بار مردم مصیب زده فلسطین درغزه ایجاب می‌کند تمام کشورهای اسلامی به وظیفه دینی خود در دفاع از هم دینان خود عمل کنند.

وی هم‌چنین افزود: صهیونیست‌ها باید احساس کنند همه ملت‌های مسلمان پشتیبان مردم مظلوم و ستم کشیده فلسطین هستند در غیر این صورت در اقدامات جنایت بار خود وقیح تر می‌شوند.

وی در پایان بر اهمیت تشکیل اجلاس اضطراری اعضای کمیته اجرایی اتحادیه پارلمانی کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی تاکید کرد.

در ادامه این گفتگوی تلفنی آقای صالح بن عبداله‌بن حمید نیز دفاع از مردم فلسطین را در مقابل حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی وظیفه عموم مسلمانان دانست و گفت: تردیدی نیست در وضع کنونی همه مسلمانان جهان باید به یاری مردم فلسطین در غزه بشتابند.

وی با استقبال از پیشنهاد تشکیل اجلاس اضطراری اعضای کمیته اجرایی بین المجالس در باره اوضاع غزه برای حضور عربستان در این اجلاس اعلام آمادگی کرد.

کد خبر 71952

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز