جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۸۷ - ۰۷:۴۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، جمعه به منظور شرکت در کنفرانس سالیانه بین‌المللی امنیتی مونیخ ، تهران را به مقصد آلمان ترک کرد

گزارش واحد مرکزی خبر، این چهل و پنجمین کنفرانس بین‌المللی امنیتی مونیخ است که علی لاریجانی به دعوت مقامات رسمی آلمان در آن شرکت می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی هنگام ترک تهران در فرودگاه مهرآباد در گفتگو با خبرنگاران با تشریح اهداف کنفرانس دو روزه امنیتی مونیخ گفت: یافتن راهکارهای جدید برای خلع سلاح، موضوع نفت و گاز روسیه و شرایط امنیتی اروپا، چالش‌های حوزه بالکان، منطقه خاورمیانه و افغانستان از جمله مسائل مهمی است که در این نشست مورد بررسی شرکت کنندگان قرار می‌گیرد.

وی افزود: درحاشیه این کنفرانس با مقامات حاضر در این نشست مذاکراتی خواهیم داشت.

وی یادآور شد، حضور مسئولان امنیتی کشورهای مهم دنیا در این نشست مجموعه‌ای از آرای مختلف سیاسی و امنیتی را در بر خواهد داشت.

وی همچنین اعلام کرد: پس از پایان این نشست به دعوت رئیس مجلس اسپانیا سفر دو روزه‌ای نیز به این کشور خواهد داشت که به گسترش و تعمیق روابط منظم و همچنین کمک به پیشرفت همکاری های دوکشور منجر خواهد شد.

در این سفر 4 روزه حمید رضا کاتوزیان، رئیس کمیسیون انرژی مجلس و حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و آلمان، رئیس مجلس شورای اسلامی را همراهی می‌کنند.

کنفرانس بین المللی امنیتی مونیخ از سال 1962 تا کنون 44 بار برگزار شده است و در نشست قبلی آن نیز از لاریجانی دبیر سابق شورای امنیت ملی و رئیس فعلی مجلس شورای اسلامی دعوت شده بود

کد خبر 74726

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز