همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ایران در دهه چهارم انقلاب اسلامی باید به "کانون تولید فکر و اندبشه" تبدیل شود.

به گزارش ایرنا، دکتر علی لاریجانی روز پنجشنبه24بهمن در اجتماع مردم شهر "جعفریه" از توابع شهرستان قم افزود: دولت و مجلس باید دراین راستا از مراکز پژوهشی و علمی حمایت کنند تا دانشمندان جوان این مرز و بوم ، مارا به اهداف نظام اسلامی برسانند.

وی نقش مراجع عظام و حوزه های علمیه را نیز در این زمینه خطیر دانست و گفت: مراجع عظام یکی از قطب های هدایت کننده مردم در نظام جمهوری اسلامی هستند لذا باید از رهنمودهای آن بزرگواران نیز در تقویت این راهبرد استفاده شود.

وی سرمایه گذاری مناسب در زمینه های علمی و پژوهشی را مهم دانست و خواستار توجه به این امر برای تحقق برنامه های دهه چهارم انقلاب شد.

لاریجانی که درمراسم یادواره شهدای جعفرآباد سخن می گفت، افزود:دستاوردهای 30 ساله نظام در زمینه های علمی، پژوهشی،اقتصادی و سیاسی فراوان است و دوست و دشمن به آن اعتراف می کنند.

وی رهایی از وابستگی به آمریکا و تکیه به استعدادهای ملی را از مهمترین دستاوردهای انقلاب ذکر کرد و گفت: بعد از انقلاب با راهبری های امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری، ایران اسلامی از گردنه های بسیار سخت عبور کرد و امروز به عنوان مستقل ترین کشور دنیا، جایگاه ویژه ای پیدا کرده است.

وی بااشاره به اینکه پرتاب ماهواره امید، فضای جدیدی را برای کشور بازکرده است،خاطرنشان کرد: ایران اسلامی با مجاهدت دانشمندان متعهد خود به دستاوردهای عظیمی دست یافته و انحصار برخی فناوریها را شکسته است.

وی گفت: ایران اسلامی امروز به پایگاه مبارزه علیه استکبار بویژه آمریکا و الگویی برای دیگر کشورها تبدیل شده است و اکنون مردم جهان نگاه جدیدی به ایران دارند.
لاریجانی گفت: در شرایط کنونی ابهت دروغین استکبار را شکسته شده و ما هزینه ی زیادی را دراین راه صرف کرده و امروز به کشوری مستقل تبدیل شده‌ایم.

وی درادامه با اشاره به کنفرانس مونیخ گفت: شرکت کنندگان دراین اجلاس از غزه سخن نمی گفتند ولی ما حرف خودمان را در این اجلاس زدیم که نشانه عزت جمهوری اسلامی است.
وی افزود: ایران راه خود را نشات گرفته از تفکرات اسلامی و شیعی می داند و دراین مسیر طی طریق خواهد کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی درادامه با اشاره به اینکه آبادانی و توسعه کشور از اولویت‌های کار دولت و مجلس است، گفت: اگر دراین زمینه ها نقص داشته باشیم نمی‌توانیم ایستادگی کنیم زیرا فقر باعث عدم استواری می شود و اراده ها را سست می‌کند.

وی با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته برای عمران و آبادانی روستاها، بر فعال کردن اقتصاد این مناطق تاکید کردو افزود:اقتصاد روستا بایدروِی پای خود بایستد و اگر دراین موفق عمل نکنیم با مهاجرت و مشکلات ناشی از آن مواجه خواهیم شد.

وی با اشاره به سرمازدگی و خشکسالی در کشور گفت: مجلس مبالغ قابل توجهی به روستاییان تخصیص داده اما متاسفانه خیلی از کمک ها به دست کشاورزان نرسیده است.
لاریجانی درادامه با اشاره به اصل 44 و توصیه های رهبری دراین زمینه گفت: مساله اقتصاد دولتی راه حل مشکلات نیست و باید اقتصاد به دست مردم سپرده شود. 

کد خبر 75175

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز