پنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۲:۴۶
۰ نفر

آتوسا رقمی: دولقمه دانش.

بزرگ‌ترین الماس دنیا

دوست داری گردن‌بندی از بزرگ‌ترین الماس دنیا به گردنت بیندازی؟ پیشنهاد می‌کنم اول این مطلب را تا آخر بخوان، بعد پاسخ این سؤال را بده.

بزرگ‌ترین الماس دنیا را، چند سال پیش دانشمندان، نه در معدن‌های آفریقا، بلکه در کهکشان پیدا کردند! قطر این الماس بزرگ 4 هزار کبلومتر است و وزنش هم حدود 5/2 میلیون تریلیون تریلیون کیلوگرم! بعضی از دانشمندان معتقدند که این توده بزرگ، در حقیقت هسته ستاره‌ای بوده است که مثل خورشید می‌درخشیده، اما بعدها این ستاره مرده و هسته آن به صورت بلور کربن، یعنی همان الماس، باقی مانده است. چیزی که دوست‌داران این سنگ گران‌بها را ناراحت می‌کند این است که با آن حدود 50 سال نوری فاصله دارند و هیچ‌وقت حتی نمی‌توانند آن را لمس کنند، چه برسد به این که آن را به گردنشان بیندازند!

خودنویس جادویی قرن بیست و یکم!

هفت سال پیش سوئدی‌ها با اختراع بزرگشان، دنیای رایانه‌ها را دگرگون کردند. آنها وسیله‌ای اختراع کردند به نام «قلم رایانه‌ای»؛ این قلم، خودنویسی بود که یک دوربین کوچک روی آن نصب شده بود. از طرفی هم این قلم به دستگاه رایانه وصل می‌شد. وقتی روی دفتر مخصوص این قلم چیزی را می‌نوشتی، نوشته‌های تو بلافاصله به رایانه منتقل می‌شد و آن وقت تو می‌توانستی آنها را به صورت حروف چاپی، روی صفحه نمایشگر رایانه ببینی.

کد خبر 74036

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز