همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد در نشست فوق العاده کمیته اجرایی اتحادیه بین‌المجالس اسلامی در استانبول،‌ موضوع غزه به طور جدی مورد توجه قرار گیرد و از این طریق فشارها بر رژیم صهیونیستی افزایش یابد.

به گزارش ایرنا علی لاریجانی صبج سه شنبه 24 دی پیش از ترک تهران در فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بحث فعال شدن سازمان کنفرانس اسلامی چه در سطح سران و چه بین المجالس اسلامی از مدت‌ها پیش در کشور مطرح بود و وزارت امور خارجه نیز بحث نشست سازمان کنفرانس اسلامی را پیگیری می‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: نشست کمیته اجرایی اتحادیه بین المجالس اسلامی در مواقع حساس می‌تواند، برگزار شود لذا در این زمینه پیگیری‌هایی صورت گرفت و با روسای برخی از این مجالس مذاکره و مقرر شد این نشست با حضور روسای این مجالس در ترکیه برگزار شود.

رئیس مجلس افزود: خوشبختانه به دلیل حساسیت موضوع و مشکلات حادی که در غزه بوجود آمده است و همچنین رفتارهای سبعانه رژیم صهیونیستی تعداد زیادی از روءسای مجالس کشورهای اسلامی که حتی عضو کمیته اجرایی نیز نیستند در این اجلاس حضور خواهند داشت.

لاریجانی تاکید کرد: بیش از نیمی از رئیسان مجالس عضو اتحادیه بین المجالس اسلامی در این نشست حضور دارند که این اهمیت کار را بالا برده است.

وی درخصوص دیدارهای خود با مقامات سایر کشورهای اسلامی در نشست استانبول گفت: در حاشیه این اجلاس گفت و گوهایی با روءسای کشورهای اسلامی که در سایر بخش‌ها فعال هستند انجام خواهد شد.

رئیس مجلس همچنین خاطرنشان کرد که در این سفر با رئیس جمهوری و نخست وزیر ترکیه نیز دیدار و گفت و گو خواهد کرد.

لاریجانی افزود: باتوجه به اینکه تروئیکای بین المجالس آسیایی نیز در این نشست حضور خواهند داشت احتمالا یک تحرک دیگری نیز در برنامه این سفر انجام خواهد شد.

وی در عین حال اظهار داشت که این موضوع بستگی به شرایط و رایزنی‌ها با سایر مقامات خواهد داشت.

کد خبر 72867

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز