همشهری آنلاین: گزارش‌ها حاکی از آن است که نیروهای نظامی صهیونیست تاکنون به رغم تجهیزات گسترده نتوانسته‌اند پیشرفت قابل توجهی در حملات زمینی به غزه داشته باشند.

ایسنا به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: تانک‌های اسراییلی هم‌چنان به حملات و گلوله‌باران گسترده با حمایت جنگنده‌های اسراییلی ادامه می‌دهند، اما قربانیان این حملات زمینی و هوایی براساس گزارش‌های بیمارستانی در نوار غزه بیشتر زنان و کودکان و غیرنظامیان بوده‌اند.

درگیری شدیدی میان نیروهای مقاومت و سربازان صهیونیست در مرزهای غزه در جریان است اما نظامیان صهیونیست تاکنون قادر به ورود به نوار غزه نشده‌اند. این در حالی است که شبکه‌های غربی در تلاش برای موفق نشان دادن حملات رژیم صهیونیستی به غزه از ورود نظامیان صهیونیست به غزه و جستجوی خانه به خانه و درگیری‌ با نیروهای مقاومت در خیابان‌های غزه خبر داده‌اند.

براساس تازه‌ترین آمار، قربانیان عملیات زمینی رژیم صهیونیستی که روز دوشنبه 5 ژانویه دومین روز آن در حال سپری شدن است ، به 82 شهید رسیده که در میان آنها 30 کودک و 12 زن دیده می‌شوند.

آمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به غزه از آغاز حملات تاکنون به 521 شهید و 2500 زخمی رسیده است.

این در حالی است که حملات موشکی گروه‌های فلسطینی به شهرک‌های صهیونیست‌نشین به رغم تلاش‌های گسترده اسراییل برای منهدم ساختن مقرهای اصلی مقاومت در غزه و سکوهای موشکی هم‌چنان ادامه دارد.

براساس گزارش‌های رسیده از منابع پزشکی و نظامی اسراییل، از آغاز جنگ زمینی تاکنون حدود 50 سرباز اسراییلی کشته و زخمی شده‌اند که از جمله آنها می توان به هلاکت یک افسر بلند پایه ارتش صهیونیستی اشاره کرد که در جنگ 33 روزه لبنان نیز زخمی شده بود و در جنگ کنونی علیه نوار غزه هم شرکت کرده بود.

مبارزان گروه‌های مقاومت در چندین محور به شدت با نظامیان ارتش صهیونیستی درگیر شده و خسارت‌های زیادی را به آنها وارد کرده‌اند که ارتش صهیونیستی از اعتراف به آنها خودداری می‌کند.

در همین راستا، محمد نزال، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس نیز در گفت‌وگو با شبکه ماهواره‌ای الجزیره از کشته و زخمی شدن 60 نظامی صهیونیست از زمان آغاز حمله زمینی ارتش صهیونیستی به نوار غزه خبر داد و از مقاومت قهرمانانه مبارزان گروه‌های مقاومت و در راس آنها گردان‌های قسام قدردانی کرد.

گروه‌های مقاومت فلسطین اعلام کردند که مبارزان این گروه‌ها توانسته‌اند 7 دستگاه تانک زرهی مرکاوای ارتش صهیونیستی را با استفاده از بمب و توپ‌های ضد تانک منهدم کرده و خسارت‌های زیادی را به نظامیان رژیم صهیونیستی وارد کنند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، ابو احمد، سخنگوی گروهان‌های قدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز خاطرنشان کرد که گروه‌های مقاومت توانسته‌اند 7 دستگاه تانک رژیم صهیونیستی را در محله الزیتون منهدم کرده و ده‌ها تن از نظامیان این رژیم را کشته و یا زخمی کنند.

کد خبر 72381

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز