شنبه ۱۴ دی ۱۳۸۷ - ۱۷:۰۴
۰ نفر

گروه بین‌الملل: رژیم اشغالگر قدس همزمان با تداوم حملات جنگنده‌های به مناطق مختلف نوار غزه، پروژه جنگ روانی گسترده‌ای را علیه حماس آغاز کرد.

این پروژه پس از ناکامی اسرائیل در دستیابی به اهداف عمده خود در حمله نظامی به غزه آغاز شده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، جنگنده‌های صهیونیستی دیروز صدها اعلامیه را بر فراز شهرهای فلسطینی در نوار غزه از جمله خان یونس، رفح و اردوگاه جبالیا توزیع کرده‌اند که در تمامی این اعلامیه‌ها نسبت به هر گونه همکاری شهروندان غیرنظامی فلسطینی با نیروهای مقاومت اسلامی هشدار داده‌اند و از مردم خواسته شده است که در سریع‌ترین وقت ممکن درصورت هر گونه اطلاعی از مکان استقرار نیروهای مقاومت یا سکوهای پرتاب موشک نیروهای مقاومت اسلامی به نیروهای اسرائیلی اطلاع دهند.

همچنین در این اعلامیه‌ها از مردم خواسته شده است که اماکن و منازل استقرار نیروهای مقاومت اسلامی یا ذخیره‌ سلاح آنها درصورت کشف، به نیروهای اسرائیلی ابلاغ شود.

جنگنده‌های اسرائیلی همچنین علاوه بر انجام جنگ روانی به اقداماتی چون ایجاد هراس و ترس میان مردم نوار غزه در مراسم تشییع پیکر نیروهای مقاومت اسلامی دست زده‌اند؛

به‌طوری که این جنگنده‌ها همزمان با تشییع پیکر نزار ریان یکی از فرماندهان نظامی جنبش حماس که در حملات موشکی به منزلش به همراه 15 نفر از خانواده‌ خود به شهادت رسید با ریختن آب داغ بر سر تشییع‌‌کنندگان درصدد پراکنده کردن آنها بودند، اما این اقدام جنگنده‌های اسرائیلی با شکست مواجه شد و تشییع‌کنندگان همچنان به تشییع جنازه ادامه دادند که در پایان، جنگنده‌های اسرائیلی مجبور به انجام حملات موشکی به مسجدی شدند که مراسم تشییع از آنجا آغاز شد و همین امر منجر به پراکنده شدن جزئی مردم جهت حفظ جان خود شد.

تداوم کشتار مردم بی‌پناه غزه

با وجود گذشت 9 روز از آغاز دور جدید حملات رژیم صهیونیستی به غزه و تخریب زیرساخت‌ها و کشتار مردم بی‌پناه این منطقه، این رژیم همچنان به حملات خود ادامه می‌دهد. جنگنده‌های رژیم صهیونیستی دیروز نقاط مختلف نوار غزه را در شرق و شمال این منطقه هدف قرار دادند.

در این حملات ابو زکریا الجمال، یکی از رهبران شاخه‌ نظامی حماس (گردان‌های شهدای الاقصی) به شهادت رسید. اسرائیل از پنجشنبه هفته گذشته طرح ترور رهبران حماس را در کنار ادامه حملات به غیرنظامیان در دستور کار خود قرار داده است.

براساس آخرین اخبار، شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی طی 9 روز گذشته به 434 و تعداد زخمی‌ها به 2280 نفررسید. جنگنده‌های رژیم صهیونیستی از شنبه گذشته تا دیشب بیش از 42 حمله هوایی در مناطق مختلف انجام داده‌اند.

با تداوم حملات رژیم صهیونیستی به غزه، مقاومت اسلامی هم به حملات موشکی خود به مناطق اسرائیلی ادامه می‌دهد. با توجه به روند طی شده توسط گروه‌های مقاومت پیش‌بینی می‌شود که حماس در روزهای آتی قادر به هدف قرار دادن مناطق مهم‌تری از مناطق اشغالی همچون تل آویو باشد.

حمایت بوش از اسرائیل

رئیس‌جمهوری آمریکا حماس را در مورد اوضاع غزه محکوم و این جنبش مقاومت را به تحریک رژیم صهیونیستی در اقدام نظامی علیه غزه متهم کرد. جورج بوش در سخنرانی رادیویی خود گفت که از آتش‌بس یکطرفه حمایت نمی‌کند و یک سیستم جدی نظارتی برای ممانعت از آنچه وی قاچاق سلاح به غزه خواند، خواستار است.

بوش بار دیگر مدعی شد که خشونت‌های اخیر توسط حماس به‌وجود آمد. حمایت بوش از اسرائیل در حالی صورت می‌گیرد که بیشتر قربانیان حملات اخیر را کودکان و غیرنظامیان فلسطین تشکیل می‌دهند.

کد خبر 72237

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز