اعضای یک شبکه هرمی که با چاپ آگهی استخدام در روزنامه‌ها، جویندگان کار را به دفتر خود کشانده و بعد از دریافت مبالغ هنگفتی، آنها را به عضویت این شرکت در می‌آوردند، دستگیر شدند.

مدتی قبل، زن جوانی به شعبه سوم بازپرسی دادسرای قاچاق کالا و ارز رفت و از فردی که با وعده رسیدن به ثروت یک شبه، او را به دام یک شرکت هرمی کشانده بود، شکایت کرد.

این زن به بازپرس احمدی گفت: مدت‌ها بود که به‌دنبال کار مناسبی می‌گشتم تا اینکه چند ماه قبل از طریق آگهی استخدامی که در روزنامه‌ها چاپ شده بود با زن جوانی آشنا شدم.

این زن مدعی بود کاری سراغ دارد که با انجام آن می‌توانم یک شبه راه صدساله را طی کنم و به درآمد زیادی دست پیدا کنم. با وسوسه‌های او بود که به محل کار وی رفتم و به عضویت شرکت هرمی گلدکوئیست درآمدم.

آن روز مبلغ زیادی بابت عضویت در این شرکت پرداخت کردم اما با گذشت چند ماه وقتی دیدم از سود میلیونی و ثروت یک‌شبه خبری نیست فهمیدم در دام یک کلاهبردار حرفه‌ای گرفتار شده‌ام و تصمیم گرفتم از وی شکایت کنم.

بعد از اظهارات این زن، به دستور بازپرس پرونده تحقیقات پلیسی برای دستگیری اعضای این شرکت هرمی آغاز شد. ماموران بعد از شناسایی محل فعالیت متهمان آنجا را به‌صورت نامحسوس زیر نظر گرفتند و وقتی مشخص شد حرف‌های شاکی پرونده صحت دارد، دستور بازداشت آنها صادر شد. 

در حالی که اعضای این شبکه هرمی از بازکردن در روی ماموران پلیس خودداری می‌‌‌کردند، ماموران با استفاده از شگردهای پلیسی قدم به داخل این خانه گذاشتند و تعدادی زن و مرد را که در این خانه حضور داشتند دستگیر کردند.

وقتی مشخص شد برخی از دستگیر شدگان افرادی هستند که با مشاهده آگهی روزنامه،  برای پیدا کردن کار به این محل آمده‌اند، ماموران آنها را آزاد کردند و 4 عضو اصلی این شبکه هرمی را که از سرشاخه‌های شبکه‌های گلدکوئیست بودند به دادسرا انتقال دادند.

بازپرس شعبه سوم دادسرای قاچاق کالا و ارز تهران با بیان این خبر گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد سرشاخه  این شرکت، زن جوانی است که تا‌کنون با فریب 57 نفر، آنها را به عضویت شرکت هرمی گلدکوئیست درآورده و از این طریق پول زیادی به جیب زده است.

وی درباره نحوه فعالیت متهمان گفت: سرشاخه‌های اصلی این شرکت در روزنامه‌ها آگهی استخدام نیرو چاپ می‌کردند و از این طریق طعمه‌های خود را به دفتری که از قبل اجاره کرده بودند کشانده و با دادن وعده‌های فریبنده آنها را به عضویت شرکت هرمی درمی‌آوردند.

بازپرس احمدی با اشاره به اینکه 3 متهم دیگر پرونده در اظهارات اولیه خود به عضوگیری در شرکت هرمی اعتراف کرده اما بعد از آن این اتهام را انکار کرده‌اند، افزود: در این میان یکی از این 3متهم با قبول عضوگیری در شرکت هرمی و دریافت پورسانت از این طریق اعتراف کرده است.

وی تصریح کرد:بعد از اظهارات متهمان، زن جوان با قرار وثیقه300 میلیون تومانی و 3 متهم دیگر نیز هر یک با قرار وثیقه 20 میلیون تومانی راهی زندان شده‌اند و تحقیقات درخصوص این پرونده ادامه دارد.

وی همچنین با هشدار به افراد جویای کار خاطر نشان کرد: بسیاری از مردم از غیرقانونی بودن فعالیت شرکت‌های هرمی اطلاعی ندارند، این در حالی است که اینگونه فعالیت‌ها غیرقانونی است و با اعضایی که اقدام به عضوگیری در این شرکت‌ها می‌کنند برخورد قانونی می‌شود و متهمان روانه زندان شده  و محل فعالیت آنها پلمب می‌شود.

وی ادامه داد: آگهی‌های استخدام بازاریاب با پورسانت عالی، قابل اعتماد نیست و مردم باید دقت کنند اسیر وعده‌های توخالی این شرکت‌های غیرقانونی نشوند.

کد خبر 70869

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز