یکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۸۷ - ۱۶:۲۴
۰ نفر

گروه حوادث: مرد کلاهبرداری که با معرفی خود به‌عنوان بازرس اداره اماکن پلیس، به سراغ آرایشگران بدون مجوز می‌رفت، بعد از کلاهبرداری میلیونی از چند نفر تحت تعقیب پلیس قرار گرفت.

مدتی قبل زن میانسالی به اداره پلیس رفت و مدعی شد فردی به بهانه صدور مجوز آرایشگری برای او، دست به کلاهبرداری از وی زده است.

این زن به ماموران گفت: چند روز قبل مرد جوانی به آرایشگاهم آمد و با نشان دادن نامه‌ای مدعی شد مامور اداره اماکن پلیس است و دستور ورود به آرایشگاه‌های فاقد مجوز و پلمب آنها را دارد.

از آنجایی که وی نامه‌ای با مهر اداره اماکن را به همراه داشت از او چاره کار را پرسیدم که این مرد پاسخ داد: برای اینکه آرایشگاهم پلمب نشود، باید 7 میلیون تومان به حساب اتحادیه آرایشگرها واریز کنم.

بعد از شنیدن ادعاهای مرد جوان از او برای این کار چند روزی فرصت گرفتم تا این پول را فراهم کنم.

حساب دروغین

به هر زحمتی بود پول را فراهم کردم و به شماره حسابی که این مرد داده بود واریز کردم اما بعد از گذشت چند روز دیگر هیچ خبری از مامور اداره اماکن نشد. بنابراین به اتحادیه رفتم و وقتی ماجرا را با مسئولان اتحادیه درمیان گذاشتم متوجه شدم آن مرد کلاهبردار بوده است.

ماموران پلیس بعد از شنیدن اظهارات زن آرایشگر، موضوع را به دادسرای ناحیه 9 تهران گزارش کرده و به دستور قاضی رودگر - بازپرس شعبه دوم دادسرا - تحقیقات خود را برای ردزنی مرد کلاهبردار آغاز کردند.

ماموران پلیس در تحقیقات اولیه خود به بررسی شماره حسابی که مرد کلاهبردار در اختیار طعمه‌‌اش قرار داده بود پرداختند و در جریان این بررسی‌ها دریافتند این حساب مدتی قبل توسط زن جوانی و با مدارک جعلی باز شده است.

در حالی که تحقیقات پلیسی و قضائی برای شناسایی مرد کلاهبردار و همدستش ادامه داشت، 4 آرایشگر دیگر به اداره آگاهی مراجعه کرده و ادعا کردند با همین شگرد طعمه مرد کلاهبردار شده‌اند.  در این مرحله ماموران پلیس به کمک مالباختگان به چهره‌نگاری مرد کلاهبردار پرداختند و تصاویر او در اختیار ماموران گشت پلیس قرار گرفت.

شناسایی کنید

قاضی رودگر- بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه 9 – با صدور دستور چاپ تصویر چهره‌نگاری‌شده مرد کلاهبردار در روزنامه‌ها، از شهروندان خواست چنانچه مرد کلاهبردار را شناسایی کرده یا از مخفیگاه وی اطلاعی دارند، ماجرا را به شعبه دوم بازپرسی دادسرای ناحیه 9 واقع در فرودگاه مهرآباد اطلاع دهند.

کد خبر 70769

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز