گروه حوادث: مربی قلابی تیم ملی بوکس که به بهانه تهیه بلیت و ویزا برای تماشای مسابقات جهانی بوکس در ژاپن، دست به کلاهبرداری میلیونی زده بود، دستگیر شد.

ماجرای کلاهبرداری‌های این مربی قلابی، زمانی فاش شد که 5 مرد با مراجعه به شعبه 4 بازپرسی دادسرای ناحیه 16 تهران مدعی شدند مرد ناشناسی به بهانه تهیه بلیت مسابقات بوکس بین‌المللی ژاپن، میلیون‌ها تومان از آنها دریافت کرده و متواری شده است. 

یکی از شاکیان در اظهاراتش به بازپرس بخشوده گفت: چندی قبل از طریق یکی از دوستانم با مردی به نام کریم آشنا شدم که مدعی بود از مسئولان و مربیان تیم ملی بوکس است.

این مرد می‌گفت که قرار است تیم ملی در مسابقات کشور ژاپن شرکت کند و وی می‌تواند در ازای دریافت 12 میلیون تومان، ویزای ژاپن و بلیت تماشای این مسابقات را تهیه کرده و ما را همراه تیم ملی به ژاپن منتقل کند.

وی افزود: بعد از شنیدن حرف‌های این مرد، از آنجا که علاقه زیادی به تماشای این مسابقات از نزدیک داشتم به همراه چند نفر دیگر،  این مبلغ را به کریم پرداخت کردیم و قرار شد وی مقدمات سفر ما را فراهم کند، بعد از مدتی در حالی که منتظر رفتن به این سفر بودم این مرد با من تماس گرفت و تاریخ و ساعت پرواز را اعلام کرد.

من هم روز پرواز به فرودگاه رفتم اما هر چه منتظر ماندم هیچ‌یک از اعضای تیم ملی بوکس را ندیدم تا اینکه با پیگیری از اطلاعات فرودگاه متوجه شدم اصلا پروازی به ژاپن در آن روز وجود ندارد.

همانجا بود که متوجه شدم مردی که خود را مسئول و مربی تیم ملی بوکس معرفی کرده بود، یک کلاهبردار حرفه‌ای است که به این روش توانسته از من و 4 نفر دیگر که در فرودگاه منتظر پرواز به ژاپن بودیم، کلاهبرداری کند.

با طرح شکایت این 5 نفر، تحقیقات پلیسی برای شناسایی و دستگیری مربی قلابی آغاز شد. کارآگاهان پلیس آگاهی تهران در جریان تحقیق از شاکیان و چهره‌نگاری از مردی که رابط شاکیان و مرد کلاهبردار بود، موفق شدند وی را در محله‌ای در جنوب تهران شناسایی و در یک عملیات ضربتی دستگیر کنند.

متهم بعد از انتقال به اداره آگاهی با اعتراف به کلاهبرداری میلیونی از شاکیان گفت: سرکرده باند فردی به نام صادق است که خود را به‌عنوان مسئول تیم ملی بوکس معرفی کرده و من فقط وظیفه شناسایی طعمه‌ها را داشتم.

با اظهارات این مرد، مخفیگاه صادق شناسایی و وی نیز دستگیر شد. این مرد در همان بازجویی‌های اولیه به جعل عنوان و کلاهبرداری از طرفداران تیم ملی بوکس اعتراف کرد و مدعی شد: مدت‌ها بود که بیکار بودم و برای اینکه بتوانم زندگی‌ام را بگذرانم تصمیم به این کار گرفتم.

به همین خاطر با جعل مدارکی که نشان می‌داد از مسئولان و مربیان تیم ملی بوکس هستم چند نفر از دوستانم را برای شناسایی طعمه‌ها اجیر کردم و بعد از کلاهبرداری از این افراد،  مبلغی به‌عنوان دستمزد به آنها پرداخت می‌کردم.

قاضی بخشوده- بازپرس شعبه 4 دادسرای بعثت- با اعلام این خبر گفت: با دستگیری بقیه اعضای این باند، متهمان با قرار قانونی روانه زندان شدند و این پرونده با صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست برای رسیدگی به دادگاه ارسال شد.

کد خبر 73202

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز