گروه حوادث: مرد شیاد برای کلاهبرداری از مسافر اروپا شگرد عجیبی داشت.

این مرد بعد از جعل اسناد ملکی که نشان می‌داد طعمه‌اش در کشورهای اروپایی صاحبخانه است، این اسناد را در اختیار مالباختگان قرار می‌داد تا آنها بتوانند از این طریق  روادید  اروپا تهیه کنند.

مدتی قبل مرد جوانی به سفارت آلمان در تهران رفت و با ارائه مدارکی مدعی شد که ملکی را در این کشور خریده است و حالا قصد گرفتن  روادید  دارد.

کارمندان سفارت بعد از بررسی مدارک ملکی این مرد متوجه شدند سندی که او به همراه دارد جعلی است و وی هیچ خانه‌ای در آلمان خریداری نکرده است. به این ترتیب ماجرا را به پلیس اطلاع دادند و ماموران بعد از حضور در سفارت مرد جوان را دستگیر کردند.

متهم که مهدی نام دارد بعد از انتقال به اداره پلیس وقتی دید دستش نزد ماموران رو شده است لب به بیان حقیقت گشود و گفت: مدت‌ها بود که قصد داشتم برای پیدا کردن کار به آلمان بروم، اما هر چه تلاش کردم موفق نشدم  روادید این کشور را بگیرم.

یک روز که برای گرفتن  روادید به سفارت رفته بودم، جلوی در سفارت با مرد میانسالی به نام محمود آشنا شدم که ادعا می‌کرد آشنایان زیادی در سفارت آلمان دارد و به راحتی می‌تواند برایم روادید تهیه کند.

او می‌گفت برای گرفتن روادید  باید نقشه زیرکانه‌ای بکشد و از چند نفر از کارمندان هم بخواهد که با او همکاری کنند که این کار 10 میلیون تومان هزینه دارد.مرد جوان افزود: با شنیدن حرف‌های محمود، فریب خوردم و بعد از آنکه با زحمت زیاد توانستم مبلغ درخواستی را فراهم کنم، آن را به او پرداخت کردم تا برایم روادید  تهیه کند.

بعد از چند روز او مدارک شناسایی مرا گرفت و گفت به‌خاطر اینکه راحت‌تر بتوانم روادید  بگیریم باید وانمود کنم ملکی را در آلمان خریده‌ام و حالا قصد دارم برای انجام کارهای اداری به آنجا سفر کنم. سپس سندی را در اختیارم گذاشت که نشان می‌داد من به تازگی خانه‌ای را در آلمان خریده‌ام.

مرد جوان در ادامه عنوان کرد: بعد از گرفتن سند، در حالی که از جعلی بودن آن خبر نداشتم، برای گرفتن روادید  به سفارت آلمان رفتم اما کارمندان آنجا بعد از کمی بررسی مدعی شدند سند جعلی است و مرا تحویل پلیس دادند.

بعد از اظهارات مرد جوان، ماجرا به قاضی رودگر - بازپرس شعبه 2 دادسرای ویژه فرودگاه‌های تهران - گزارش شد و گروهی از ماموران پلیس مهاجرت و اتباع بیگانه ناجا ماموریت یافتند در بررسی‌های تخصصی، جاعل سند را شناسایی و دستگیر کنند.

آنها در نخستین اقدام با کمک مرد مالباخته به چهره‌نگاری از محمود پرداختند و تصویر فرضی او در اختیار تمامی واحد‌های گشت پلیس قرار گرفت.

درحالی‌که تحقیقات گسترده برای دستگیری این مرد ادامه داشت، صبح پنجشنبه گذشته ماموران موفق شدند مخفیگاه او را در خیابانی در شرق تهران شناسایی و وی را در یک عملیات ضربتی دستگیر کنند.

با کشف کلکسیونی از مدارک جعلی شامل گذرنامه، اسناد ملکی و مدارک شناسایی در مخفیگاه متهم، وی به اداره پلیس انتقال یافت و در بازجویی‌ها به جعل مدارک و کلاهبرداری اعتراف کرد.

متهم روز گذشته هنگامی که مقابل قاضی رودگر قرار گرفت لب به اعتراف گشود و گفت: بعد از اینکه با شاکی که مشتاق سفر به آلمان بود آشنا شدم، نقشه کلاهبرداری از او به ذهنم رسید و به همین خاطر با ادعای اینکه می‌توانم برایش روادید  تهیه کنم، 10میلیون تومان از او کلاهبرداری کردم.

بازپرس رودگر بعد از شنیدن اعترافات متهم برای او قرار قانونی صادر کرد و از آنجا که احتمال می‌رود این مرد از افراد دیگری نیز با همین شگرد کلاهبرداری کرده باشد، بازجویی‌های تخصصی از وی ادامه دارد.

کد خبر 71694

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز