دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۸۷ - ۱۵:۱۹
۰ نفر

گروه حوادث: مرد میانسال وقتی نتوانست به آرزوی دوران کودکی‌اش یعنی وکیل شدن برسد، با استفاده از کارت‌های شناسایی جعلی خود را وکیل دادگستری جا زد و کلاهبرداری‌های سریالی خود را آغاز کرد.

اوایل شهریور امسال، مردی با پلیس تماس گرفت و مدعی شد خودروی پرایدش توسط فردی که خود را کارمند بیمه معرفی کرده بود، به سرقت رفته است.

این مرد به ماموران گفت: روز قبل هنگامی که برای انجام کاری به دادسرای قرچک رفته بودم با مردی به نام کمال آشنا شدم که خود را مامور بیمه معرفی می‌کرد. این مرد وقتی متوجه شد در اداره بیمه با مشکل روبه‌رو هستم مدعی شد می‌تواند مشکل مرا حل کند و به این ترتیب اعتمادم را جلب کرد.

او صبح امروز با من تماس گرفت و خواست همه مدارکم را با خودم بیاورم تا همراه یکدیگر به اداره بیمه برویم. ساعتی بعد وقتی به مقابل اداره بیمه رسیدیم کمال از من خواست از تمامی مدارکم کپی بگیرم اما وقتی برای گرفتن کپی از ماشینم پیاده شدم او خودروام را به سرقت برد و متواری شد.

با اعلام این شکایت، گروهی از کارآگاهان پایگاه 9 پلیس آگاهی تهران رسیدگی به این پرونده را در دستور کار خود قرار دادند.

در حالی که تحقیقات اولیه برای شناسایی و دستگیری مرد سارق آغاز شده بود، ماموران دریافتند وی یک کلاهبردار حرفه‌ای است که پیش از این نیز با تهیه کارت جعلی و معرفی خود به‌عنوان وکیل دادگستری اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده است.

با این اطلاعات، جست‌وجو برای دستگیری مرد کلاهبردار ادامه یافت و ماموران متوجه شدند این مرد 3 ماه قبل از زندان آزاده شده است، اما کسی از مخفیگاه او خبری ندارد.

درگیری در جاده ورامین

در حالی که ردیابی‌های ویژه برای دستگیری متهم ادامه داشت، ظهر 22 دی امسال، ماموران کلانتری 211 قلعه نو هنگام گشتزنی در منطقه استحفاظی خود متوجه 2 مرد شدند که در خیابان با هم درگیر شده بودند.

ماموران وقتی به تحقیق از این 2 مرد پرداختند یکی از آنها مدعی شد خودرواش توسط مرد دیگر از مقابل دادسرای قرچک به سرقت رفته و او در جریان تعقیب و گریز توانسته او را به دام بیندازد.

با انتقال این 2 مرد به کلانتری مشخص شد دزد خودرو همان مرد کلاهبردار است که در محدوده شهرری اقدام به کلاهبرداری می‌کند.

با به دام افتادن مرد کلاهبردار و کشف تعدادی کارت وکالت جعلی از وی، بازجویی از او آغاز شد و این مرد که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت به ماموران گفت: از کودکی به کار وکالت علاقه زیادی داشتم و دوست داشتم یک روز وکیل خوبی شوم اما وقتی به آرزویم نرسیدم تصمیم گرفتم کارت وکالت جعل کنم و با آن دست به کلاهبرداری از مردم بزنم.

به همین خاطر با پرداخت مبلغی به مردی که در جنوب تهران در زمینه جعل مدارک فعالیت می‌کرد، چند کارت جعلی تهیه کردم و از همان زمان کلاهبرداری‌هایم را شروع کردم.

وی ادامه داد: بعد از شناسایی افرادی که در دادسراها یا سازمان‌های مختلف دارای مشکل بودند، به آنها مراجعه کرده و با معرفی خودم به‌عنوان وکیل، ادعا می‌کردم می‌توانم مشکل آنها را حل کنم، سپس اعتمادشان را جلب کرده و به بهانه‌ای آنها را از خودروشان پیاده می‌کردم و بعد نقشه سرقت خودرو را عملی می‌کردم، بعد از سرقت هم وسایل با ارزش خودرو را به فروش می‌رساندم و آن را در سطح شهر رها می‌کردم.

دستوری برای شناسایی

قاضی حسینی- بازپرس شعبه دوم دادسرای شهرری- با بیان این خبر گفت: بعد از اعترافات متهم وی با قرار قانونی راهی بازداشتگاه شد و تحقیقات تخصصی برای کشف دیگر اعمال مجرمانه او ادامه دارد.

وی همچنین با صدور دستور چاپ عکس بدون پوشش چهره متهم در مطبوعات، از شاکیان احتمالی خواست برای طرح شکایت به دادسرای شهرری یا پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 72802

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز