گروه حوادث: پرونده 20 نفر از اعضای باندی که بعد از نفوذ به شبکه رایانه‌ای پلیس و صفر کردن خلافی 14 هزار خودرو، دست به کلاهبرداری 2میلیارد تومانی زده بودند، با صدور کیفر خواست به دادگاه ارسال شد

اواخر سال 86 گزارشی از سوی اداره بازرسی پلیس، راهور در اختیار دادسرای ناحیه 5 تهران قرار گرفت که از  فعالیت یک باند کلاهبرداری حکایت داشت.

در این گزارش آمده بود اعضای این باند بعد از نفوذ به  شبکه رایانه‌ای  پلیس جریمه‌های 14 هزار خودرو را صفر کرده  و با این کار میلیاردها تومان کلاهبرداری کرده‌اند.

با این گزارش، به دستور قاضی پسندیده - بازپرس شعبه 10 دادسرا - رسیدگی به موضوع در دستور کار گروهی از کارآگاهان پلیس قرار گرفت و تحقیقات تخصصی برای شناسایی اعضای این باند آغاز شد.

ماموران در بررسی‌های اولیه دریافتند اعضای این باند بعد از شناسایی افرادی که جریمه‌های رانندگی سنگینی دارند با این ادعا که می‌توانند این جریمه‌ها را صفر کنند با طعمه‌هایشان وارد معامله شده و بعد از دریافت 60 درصد مبلغ کل جریمه‌ از آنها، اقدام به صفر کردن خلافی می‌کنند.

ماموران همچنین متوجه شدند اعضای این باند که با نفوذ به شبکه رایانه‌ای ‌ پلیس اقدامات مجرمانه خود را انجام می‌دهند، برای شناسایی طعمه‌هایشان تبلیغات گسترده‌ای راه‌اندازی کرده و از این طریق میلیاردها تومان به جیب زده‌اند.

با این اطلاعات، تحقیقات ویژه پلیس برای ردزنی متهمان ادامه یافت و ماموران با شناسایی 200 نفر از افرادی که جریمه‌های آنها به طرز مرموزی صفر شد ه بود، به تحقیق از آنها پرداختند.

این تحقیقات پلیس را به چند مرد رساند که بعد از دریافت مبالغ هنگفتی، اقدام به صفر کردن خلافی‌ها کرده بودند.  با دستگیری این افراد، ماموران موفق شدند 20عضو این باند کلاهبرداری را که به غیر از پایتخت در شهرهای غربی‌ و مرکزی کشور فعالیت‌ می‌کردند شناسایی و آنها را در چند عملیات ضربتی دستگیر کنند.

متهمان بعد از انتقال به اداره پلیس مدعی شدند از ماجرای صفر کردن خلافی خودروها بی‌خبرند و تمامی اتهامات خود را انکار کردند، اما وقتی تعداد زیادی از طعمه‌هایشان آنها را شناسایی کردند لب به اعتراف گشودند و به کلاهبرداری 2میلیارد تومانی با صفر کردن خلافی اعتراف کردند.

اعضای این باند گفتند: از آنجا که به راحتی به شبکه رایانه‌ای پلیس دسترسی داشتیم، تصمیم گرفتیم با صفر کردن خلافی خودروهایی که جریمه‌های سنگینی داشتند نقشه کلاهبرداری را عملی کنیم.

ما بعد از شناسایی طعمه‌هایمان، با آنها وارد معامله می‌شدیم و وقتی آنها قبول می‌کردند در ازای این کار پول هنگفتی به ما بپردازند، شماره پلاک و مشخصات خودروی آنها را در اختیار اعضای اصلی باند که به شبکه پلیس دسترسی داشتند قرار می‌دادیم.

آنها هم در یک چشم به هم زدن خلافی این خودروها را صفر می‌کردند و از این طریق دست به کلاهبرداری از شهروندان و پلیس می‌زدیم.

صدور کیفرخواست

قاضی پسندیده روز گذشته با بیان این خبر گفت: بعد از اعترافات متهمان و رد 600 میلیون تومان از پول‌های کلاهبرداری شده از سوی آنها، برای تمامی متهمان به اتهام کلاهبرداری قرار مجرمیت و کیفرخواست صادر و پرونده برای محاکمه به دادگاه ارسال شد.

کد خبر 72315

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز