گروه حوادث - مهدی آیینی: جاعل افغان که با همدستی دختر و برادر‌زاده‌اش، یکی از حرفه‌ای‌‌ترین باند‌های جعل پایتخت را اداره می‌کرد، با کلکسیونی از مدارک جعلی دستگیر شد.

مدتی قبل گزارشی در اختیار ماموران پلیس مهاجرت و اتباع خارجی ناجا قرار گرفت که از فعالیت یک باند حرفه‌ای جعل مدارک حکایت داشت.

در این گزارش آمده بود که چند تبعه افغان به طرز ماهرانه‌ای مدارک شناسایی مهاجران افغان را از قبیل گذرنامه، گواهینامه، کارت معافیت از خدمت و اجازه اقامت جعل کرده و آنها را به مبلغ هنگفتی به هموطنان‌شان می‌فروشند.

با گزارش این ماجرا به قاضی رودگر - بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه 9 تهران - دستور بازداشت متهمان صادر شد و گروهی از ماموران، به سرپرستی سروان محمدی جست‌وجو برای شناسایی اعضای این باند را آغاز کردند.

ماموران در تحقیقات اولیه خود دریافتند سرکرده این باند یک مرد افغان به‌نام محمود است که به همراه دختر 17 ساله و برادر‌زاده‌اش به جعل مدارک شناسایی برای هموطنانش دست می‌زند.

به این ترتیب، ردزنی‌های تخصصی برای شناسایی مخفیگاه آنها آغاز شد و ماموران بعد از یک ماه بررسی‌های تخصصی، مخفیگاه این باند را در جنوب تهران شناسایی کردند.

بامداد شنبه گذشته گروه‌های عملیاتی پلیس که این محل را به محاصره خود درآورده بودند در یک عملیات ضربتی 6 تبعه افغان را در آنجا دستگیر و در مخفیگاه آنها تعداد زیادی مدارک جعلی و دستگاه‌های مخصوص جعل کشف و ضبط کردند.

روز گذشته با انتقال متهمان به دادسرا، سردسته باند با اعتراف به جعل مدارک شناسایی برای هموطنانش به بازپرس رودگر گفت: بعد از اینکه دخترم مدارک شناسایی از قبیل گذرنامه، گواهینامه، مجوز کار و اقامت را به وسیله کامپیوتر طراحی می‌کرد من با استفاده از کاغذهای مخصوص و تجهیزات پیشرفته، مدارکی را تهیه می‌کردم که با نمونه اصل‌شان هیچ فرقی نداشتند و بعد از آن دیگر عضو باند که رابط ما و مشتریانمان بود، آنها را به مبلغ 500 هزار تومان می‌فروخت، اما روز گذشته در حالی که 3 نفر از مشتریانمان برای تحویل گرفتن مدارک جعلی به مخفیگاه ما آمده بودند، ماموران پلیس ما را غافلگیر و دستگیر کردند.

بازپرس رودگر بعد از شنیدن اعترافات متهمان، برای آنها قرار قانونی صادر کرد و پرونده آنها را برای تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان قرار داد

کد خبر 69807

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز