یکشنبه ۳ آذر ۱۳۸۷ - ۱۷:۲۳
۰ نفر

گروه حوادث: مرد سالخورده‌ای که با معرفی خود به‌عنوان مسئول یک مهد کودک، دست به کلاهبرداری از جویندگان کار می‌زد، توسط ماموران پلیس دستگیر شد.

مدتی قبل زن جوانی به دادسرای ناحیه یک تهران رفت و مدعی شد مرد سالخورده‌ای با وعده استخدام وی در یک مهد کودک، دست به کلاهبرداری از او زده است.

این زن به قاضی شمس‌الدینی- بازپرس شعبه 7دادسرا- گفت: مدتی قبل زمانی که در جست و جوی یافتن کار، در حال رفتن به مرکز شهر بودم، سوار خودروی پژویی شدم که راننده آن مرد سالخورده‌ای بود.

این مرد در بین راه سر صحبت را باز کرد و وقتی متوجه شد بیکار هستم، ادعا کرد مسئول یک مهد کودک است و به‌دنبال مربی‌ای برای مهدکودکش می‌گردد.

با شنیدن این ادعا خوشحال شدم و فکر کردم که بالاخره دوندگی‌هایم نتیجه داده و کار خوبی پیدا کرده‌ام.

این مرد که خودش را علیرضا معرفی می‌کرد به من گفت: برای فراهم شدن مقدمات استخدامت، باید مقداری پول پرداخت کنی و از آنجا که مبلغ اندکی همراهم بود، مجبور شدم طلاهایم را به او بدهم تا این فرصت را از دست ندهم.

اما علیرضا بعد از گرفتن پول و طلاهای من ناپدید شد و دیگر هیچ ردی از او نداشتم و تازه آن موقع بود که فهمیدم استخدام در مهدکودک شگردی برای سرقت پول و طلاهایم بوده است.

بازپرس شمس‌الدینی، بعد از شنیدن اظهارات زن جوان، دستور شناسایی و دستگیری متهم را صادر کرد. به این ترتیب گروهی از کارآگاهان پلیس تحقیقات تخصصی خود را برای شناسایی مرد کلاهبردار آغاز کردند.

در حالی که بررسی‌های پلیسی  قضائی برای شناسایی مرد کلاهبردار ادامه داشت، 6 شاکی دیگر نیز به اداره پلیس رفته و از مرد کلاهبرداری که با همین شگرد دست به کلاهبرداری از آنها زده بود، شکایت کردند.

با به دست آمدن این اطلاعات، ماموران پلیس دریافتند با یک کلاهبردار حرفه‌ای روبه‌رو هستند، به این ترتیب آنها که تنها راه دستگیری مرد کلاهبردار را کشاندن او به یک قرار صوری می‌دیدند از یکی از مالباختگان خواستند با مرد کلاهبردار قرار ملاقات بگذارد.

وقتی مالباخته موفق شد مرد کلاهبردار را به محل قراری بکشاند، ماموران که منطقه را تحت‌نظر قرار داده بودند، او را دستگیر کرده و به اداره پلیس منتقل کردند.

روز گذشته هنگامی که مرد کلاهبردار مقابل بازپرس پرونده قرار گرفت لب به اعتراف گشود و گفت: بعد از شناسایی افرادی که به‌دنبال کار می‌گشتند، خودم را مدیر یک مهد کودک معرفی می‌کردم و به بهانه اینکه برای انجام مقدمات استخدام آنها به پول نیاز است از آنها کلاهبرداری می‌کردم.

بازپرس شمس‌الدینی بعد از شنیدن اعترافات متهم، برای وی قرار قانونی صادر کرد و وی را برای تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان قرار داد.

قاضی شمس‌الدینی، روز گذشته با صدور دستور قضائی برای چاپ عکس بدون پوشش متهم، از شهروندانی که طعمه این مرد کلاهبردار شده‌اند در خواست کرد برای طرح شکایت به شعبه 7بازپرسی دادسرای ناحیه یک تهران مراجعه کنند

کد خبر 69114

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز