مرد معتاد که قصد داشت با استفاده از مدرک پزشکی جعلی، مرکز ترک اعتیاد راه‌اندازی کند، تصور نمی‌کرد به خاطر قیافه‌اش نقشه او برملا شود.

مدتی قبل مرد 40 ساله‌ای به اداره بهداشت شهرقدس در حوالی تهران رفت و با ارائه مدرک پزشکی مربوط به یکی از دانشگاه‌های تهران درخواست صدور مجوز راه‌اندازی مرکز ترک اعتیاد کرد. مسئولان این اداره با مشاهده ظاهر مرد میانسال که به‌نظر می‌رسید معتاد باشد، به وی مشکوک شدند و به استعلام مدرک پزشکی او پرداختند.

چند روز بعد وقتی مشخص شد هیچ دانشگاهی در پایتخت دانشجویی با نام و نشان مرد میانسال نداشته و هیچ مدرک پزشکی هم به نام او صادر نشده است، ماجرا به قاضی رضایی- بازپرس شعبه 6 دادسرای جرایم پزشکی- گزارش شد.

با صدور دستور قضائی، رسیدگی به این ماجرا در دستور کار گروهی از ماموران پلیس قرار گرفت و در بررسی‌های اولیه مشخص شد مدرکی که مرد مرموز به اداره بهداشت ارائه داده، به طرز ماهرانه‌ای جعل شده و این مرد پزشک نیست.

به این ترتیب دستور بازداشت وی صادر شد و ماموران بعدازظهر چهارشنبه گذشته با استفاده از آدرسی که این مرد از خود ارائه کرده بود، محل زندگی او را شناسایی و وی را دستگیر کردند.

با کشف یک مهر پزشکی و تعداد زیادی سر برگ جعلی در خانه این مرد، وی به دادسرا انتقال یافت و مقابل بازپرس پرونده قرار گرفت.

این مرد که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت، در جریان تحقیقات قضائی گفت: مدت‌هاست که به مواد‌مخدر اعتیاد دارم و به همین خاطر هر چه تلاش کردم نتوانستم کار مناسبی برای خودم دست و پا کنم.

از آنجا که قصد داشتم مواد را ترک کنم تصمیم گرفتم یک مرکز ترک اعتیاد راه‌اندازی کنم تا از این راه هم به هدفم برسم و هم درآمد خوبی داشته باشم.

چندین بار با سازمان‌های مختلف نامه‌نگاری کردم ولی برای راه‌اندازی مرکز نیاز به مدرک پزشکی داشتم. مدتی از این ماجرا گذشت تا اینکه یک روز با مردی آشنا شدم که مدعی بود می‌تواند هرگونه مدرکی را برایم تهیه کند.

این مرد وقتی از مشکل من باخبر شد گفت که در ازای دریافت یک میلیون تومان حاضر است برایم مدرک پزشکی تهیه کند.

مرد میانسال ادامه داد: من که فکر می‌کردم با پرداخت این مبلغ همه مشکلاتم حل می‌‌شود، هر طوری بود این مبلغ را فراهم کردم و به مرد غریبه پرداختم.

چند روز بعد او مدرکی به من داد که نشان می‌داد من فارغ‌التحصیل رشته پزشکی از یکی از دانشگاه‌های تهران هستم. بعد از دریافت این مدرک بود که راهی اداره بهداشت شدم تا بتوانم مجوز راه‌اندازی مرکز ترک اعتیاد دریافت کنم اما مسئولان آنجا که به قیافه‌ام مشکوک شده بودند به بررسی‌ این مدرک پرداختند و متوجه جعلی بودن آن شدند.

بعد از اظهارات مرد میانسال، بازپرس رضایی برای وی به اتهام جعل مدارک پزشکی و استفاده از آن و مداخله‌ غیرمجاز در امور پزشکی، قرار قانونی صادر کرد و مرد معتاد برای ادامه تحقیقات در اختیار پلیس قرار گرفت

کد خبر 70514

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز