گروه حوادث: پلیس در جست‌وجوی یک مجرم فراری است که تحت عنوان کمک به نیازمندان کمیته امداد، بیش از 3 میلیارد و 400 میلیون تومان از فروشنده لوازم رایانه‌ای کلاهبرداری کرده است.

راز کلاهبرداری میلیاردی ‌این مجرم فراری به‌دنبال شکایت یک فروشنده لوازم رایانه‌ای در اداره آگاهی اسلامشهر فاش شد. شاکی مدعی بود که فردی با نام مستعار احمد  و معرفی خود به‌عنوان نماینده کمیته امداد، او را فریب داده و بیش از 3 میلیارد و 400 میلیون تومان از او کلاهبرداری کرده است.

به‌دنبال این شکایت، پرونده‌ای در این‌باره تشکیل شد و اکیپی از ماموران پلیس، تحقیقات خود را  برای شناسایی مرد کلاهبردار آغاز کردند.

براساس اظهارات شاکی، کلاهبردار حرفه‌ای ابتدا خود را فردی خیر نشان داده و با ادعای کمک رسانی به نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد، اعتماد او را جلب کرده بود.

سپس تعداد زیادی دستگاه رایانه و لوازم جانبی را به بهانه واگذاری به کمیته امداد و مددجویان این نهاد، خریداری کرده و به جای پرداخت هزینه آنها، چکی به مبلغ 34 میلیارد ریال که مهر کمیته امداد روی آن درج شده بود، در اختیار وی قرار داده بود.

اما وقتی شاکی برای وصول چک به بانک رفته بود، متوجه جعلی بودن چک و مهر روی آن شده و ماجرا را به پلیس اطلاع داد.

با این اطلاعات، دستور بازداشت مرد کلاهبردار صادر شد اما در حالی که تحقیقات پلیسی برای دستگیری این مرد ادامه دارد، قاضی پرونده با صدور دستور چاپ عکس بدون پوشش چهره متهم در روزنامه‌ها از افرادی که از مخفیگاه وی اطلاعی دارند، خواست ماجرا را به مرکز فوریت‌های پلیس 110  یا از طریق شماره تماس 02282184543 به پلیس آگاهی اسلامشهر اطلاع دهند.

کد خبر 74178

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز