گروه حوادث: 7 سارق سابقه‌دار باندی حرفه‌ای را تشکیل دادند و در جریان 300 سرقت خود، نیم میلیارد تومان لوازم و تجهیزات پست‌های برق را به سرقت بردند.

اعضای این باند با وجود آنکه در جریان سرقت‌های خود 2 عضو گروهشان را از دست دادند و یک نفرشان نیز دستش قطع شد، اما همچنان به سرقت‌های خود ادامه می‌دادند.

راز سرقت‌های میلیونی این سارقان سابقه دار مدتی قبل و زمانی فاش شد که نماینده حقوقی اداره برق تهران به اداره 17 پلیس آگاهی تهران رفت و ماموران را در جریان سرقت تجهیزات پست‌های برق قرار داد.

نماینده این اداره به ماموران گفت: مدتی است که سارقان بعد از شناسایی پست برق نقاط مختلف تهران با  تخریب قفل این پست‌ها، دست به سرقت تجهیزات آنها می‌زنند که این کار آنها تا‌کنون 500 میلیون تومان خسارت به اداره برق وارد کرده است.

ماموران پلیس، بعد از شنیدن اظهارات نماینده این اداره، ماجرا را به قاضی مدیر روستا- بازپرس شعبه 13 دادسرای ناحیه5  تهران- اطلاع داده و به دستور وی تحقیقات خود را در خصوص رد زنی سارقان آغاز کردند.

ماموران در تحقیقات اولیه خود دریافتند که سارقان بعد از شناسایی پست‌های برق به وسیله دیلم، قفل درها را تخریب کرده و بعد از سرقت تجهیزات برقی، آنها را در مرکز و شرق تهران به فروش می‌رسانند.

با به دست آمدن این اطلاعات، ماموران اواسط مهر ماه گذشته مخفیگاه یکی از متهمان را در اسلامشهر ردزنی کرده و در یک عملیات ضربتی او را دستگیر و به اداره پلیس منتقل کردند.

متهم در باز جویی‌های فنی پلیس لب به اعتراف گشود و به سرقت‌های میلیونی از ایستگاه برق با همدستی 6 نفر از دوستانش اعتراف کرد.

با اطلاعاتی که این مرد در اختیار ماموران قرار داده بود، کارآگاهان توانستند 6 نفر از همدستان او را نیز که همگی در اسلامشهر مخفی شده بودند دستگیر کنند  و به اداره پلیس انتقال دهند.

این 7 سارق حرفه‌ای که همگی سابقه دار هستند روز گذشته هنگامی که مقابل قاضی مدیرروستا قرار گرفتند لب به اعتراف گشوده و گفتند: بعد از آزادی از زندان نقشه سرقت از پست‌های برق را طراحی کردیم، برای این کار 75 پست برق را در نقاط مختلف تهران شناسایی کرده و نقشه سرقت‌های خود را از اوایل صبح به اجرا گذاشتیم، به این صورت که قفل درها را تخریب کرده و  تجهیزات    برقی را سرقت می‌کردیم و آنها را به قیمت 800 هزار تومان به 2خریدار اموال مسروقه در مرکز و شرق تهران می‌فروختیم.

از سال 79 تا زمان دستگیریمان 300 فقره سرقت را رقم زدیم، اما در این سرقت‌ها 2 نفر از کسانی که با ما همکاری می‌کردند به‌علت برق گرفتگی مردند و یک نفر از  ما نیز هنگام سرقت از پست‌برقی در منطقه ونک به‌علت برق گرفتگی شدید دچار حادثه شد که بعدا  او  قطع شد.

بازپرس مدیر روستا بعد از شنیدن اعتراف‌های متهمان برای آنها قرار قانونی صادر کرد و دستور شناسایی خریداران اموال مسروقه را نیز صادر کرد.

با اطلاعاتی که متهمان در اختیار ماموران قرار داده بودند، کارآگاهان توانستند یکی از خریداران اموال مسروقه را در شرق تهران دستگیر کرده و از مخفیگاه او تعدادی از لوازم مسروقه را کشف و ضبط کنند.

مرد مالخر در بازجویی‌های پلیسی گفت: بعد از خرید اجناس مسروقه، آنها را به کارگاهم منتقل می‌کردم و بعد از تغییر شماره بدنه، اجناس مسروقه را رنگ کرده و می‌فروختم.

قاضی مدیر روستا بعد از شنیدن اعترافات متهمان، برای آنها قرار قانونی صادر کرد و به ماموران دستور داد دیگر متهمان پرونده را نیز شناسایی و بازداشت کنند.

کد خبر 70515

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز