گروه حوادث: مردان مسلح به بهانه فروش سکه‌های طلا، مشتریان خود را به محل قرار می‌کشاندند و بعد از ربودن آنها، نقشه سرقت‌های میلیونی خود را عملی می‌کردند.

راز این باند کلاهبردار زمانی فاش شد که مردی سراسیمه نزد کارآگاهان پلیس آگاهی تهران رفت و از ربوده شدن خود توسط 3 مرد مسلح خبر داد.

«آنها به‌عنوان مشتری وارد طلافروشی‌ام شدند. چند سکه طلای قدیمی که به‌نظر می‌رسید چند صد سال قدمت دارند به من نشان دادند و گفتند: این سکه‌ها را از حفاری مناطق باستانی کشور به دست آورده‌اند و حاضرند تعداد زیادی از این سکه‌ها را به مبلغ خوبی به من بفروشند.»

مرد شاکی با بیان این جملات ادامه داد: وقتی سکه‌ها را بررسی کردم متوجه شدم طلای به کار رفته در آنها عیار بالایی دارد. وسوسه شدم و فکر می‌کردم با انجام این معامله سود کلانی نصیبم می‌شود. به همین خاطر با آنها وارد معامله شدم و قرار شد آنها در ازای دریافت 37 میلیون تومان، تعداد  زیادی از این سکه‌ها را به من بفروشند.

محل و زمان قرار را آنها تعیین کردند و آن روز در حالی که همه مبلغ درخواستی آنها همراهم بود راهی این محل در اطراف تهران شدم.

وی افزود: وقتی به آنجا رسیدم مردان غریبه که ساک بزرگی همراه خود داشتند نزد من آمدند اما بعد از اینکه همه پول‌هایم را از من گرفتند با تهدید اسلحه مرا سوار خودروی خود کردند.

تازه فهمیدم که همه این ماجرا دامی برای سرقت پول‌هایم بوده است؛ اما دیگر کار از کار گذشته بود و آنها که لوله اسلحه‌شان را روی سرم گذاشته بودند به طرف یکی از شهرهای شمالی کشور به راه افتادند.

چند ساعت بعد مرا به خانه‌ای که از قبل در نظر گرفته بودند منتقل کردند و در آنجا با مشت و لگد به جانم افتادند. آنها بعد از اینکه به‌شدت کتکم زدند، تهدید کردند اگر از این ماجرا چیزی به پلیس بگویم مرا خواهند کشت.

من هم که چاره‌ای جز تسلیم در برابر درخواست آنها نداشتم، قبول کردم که درباره آنها حرفی نزنم. به این ترتیب بعد از گذشت 2 روز از این ماجرا، آنها مرا در محلی خلوت رها کردند و وقتی به تهران رسیدم تصمیم گرفتم ماجرا را به پلیس اطلاع دهم.

با شکایت این مرد، رسیدگی به موضوع در شعبه دوم بازپرسی دادسرای جنایی تهران آغاز شد و به دستور بازپرس اصغرزاده، گروهی از کارآگاهان اداره 14 آگاهی تهران ماموریت یافتند در بررسی‌های تخصصی مردان مسلح را شناسایی و دستگیر کنند.

درحالی‌که بررسی‌ها برای شناسایی متهمان ادامه داشت، گروه تحقیق در جریان 3 کلاهبرداری دیگر قرار گرفت که قربانیان آن بازاریان تهرانی بودند. تحقیقات نشان می‌داد این کلاهبرداری‌ها نیز با شگردی مشابه و از سوی همان افرادی صورت گرفته که بعد از ربودن مرد طلافروش او را به‌مدت 2 روز شکنجه کرده بودند.

به این ترتیب عملیات تجسس پلیس برای ردیابی متهمان وارد مرحله‌ای تازه شد و کارآگاهان با چهره‌نگاری مردان مسلح دریافتند تمامی آنها از مجرمان سابقه‌داری هستند که پیش از این نیز به اتهام کلاهبرداری دستگیر و راهی زندان شده بودند.

با این سرنخ، تمامی محل‌هایی که احتمال می‌رفت اعضای باند در آنجا حضور داشته باشند، به محاصره پلیس درآمد و مدتی بعد کارآگاهان موفق شدند با شناسایی مخفیگاه متهمان هر 3 نفر آنها را در یک عملیات ضربتی دستگیر کنند.

سرهنگ عباسعلی محمدیان - رئیس پلیس آگاهی پایتخت - با اعلام این خبر از افرادی که در دام این کلاهبرداران گرفتار شده‌اند خواست برای شکایت به اداره 14آگاهی تهران در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

کد خبر 70277

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز