گروه حوادث: سرکرده یک باند بزرگ تهیه و توزیع مشروبات الکلی که از یک سال قبل تحت تعقیب پلیس قرار داشت، زمانی که به خاطر مسمومیت ناشی از مصرف مشروبات الکلی به بیمارستانی در پایتخت منتقل شده بود، توسط ماموران دستگیر شد.

اواسط آبان ماه سال86 ماموران پلیس امنیت اخلاقی ناجا از طریق منابع خبری خود در جریان فعالیت یک باند بزرگ تهیه و توزیع مشروبات الکلی در پایتخت قرار گرفتند.

ماموران در تحقیقات اولیه دریافتند اعضای این باند، پس از خرید مشروبات الکلی از شمال غرب کشور، آنها را زیر بار چغندر جاسازی کرده و به‌وسیله کامیون‌ به انبارهای خود در تهران منتقل می‌کنند.

با به دست‌آمدن این اطلاعات، ماجرا به قاضی شهبازی - دادیار شعبه دوم دادسرای ناحیه 9 تهران - گزارش شد و وی دستور دستگیری متهمان را صادر کرد.

به این ترتیب تحقیقات برای دستگیری اعضای این باند وارد مرحله‌ای تازه شد و ماموران در جریان بررسی‌های اطلاعاتی دریافتند سر دسته این باند فردی به نام بیژن است که با همدستی  6 نفر دیگر این شبکه مخوف را اداره می‌کند.

با این سرنخ، مخفیگاه متهمان در شمال تهران شناسایی شد و ماموران در یک عملیات ضربتی توانستند تمامی اعضای این باند را دستگیر و به اداره پلیس انتقال دهند.

فرار قبل از محاکمه

در حالی که رسیدگی به این پرونده در دادسرای ناحیه 9 ادامه داشت، سردسته باند توانست در فرصتی مناسب از دست ماموران فرار کند.

این در حالی بود که دیگر اعضای باند در جریان تحقیقات قضائی به قاچاق مشروبات الکلی اعتراف کرده و با قرار قانونی راهی زندان شده بودند.

بعد از فرار بیژن، تحقیقات پلیسی برای دستگیری وی زیر نظر دادیار شهبازی ادامه پیدا کرد تا اینکه اواخر هفته گذشته ماموران پلیس اطلاعات فرودگاه مهرآباد دریافتند 3 نفر به‌علت مصرف مشروبات الکلی مسموم شده و در بیمارستانی در غرب تهران بستری شده‌اند.

ماموران بعد از حضور در این بیمارستان، دریافتند یکی از این 3 نفر به‌علت مسمومیت شدید فوت کرده و2 نفر دیگر نیز تحت درمان قرار دارند.

زمانی که ماموران برای بررسی موضوع نزد این 2 نفر رفتند بلافاصله یکی از آنها را که روی تخت بیمارستان دراز کشیده بود شناختند. این مرد همان سرکرده فراری باند توزیع مشروبات الکلی بود که از یک سال قبل تحت تعقیب پلیس قرار داشت.

با گزارش این موضوع به دادیار شهبازی، دستور بازداشت وی صادر شد و ماموران بعد از آنکه این مرد از بیمارستان مرخص شد، او را دستگیر کردند.

روز گذشته وقتی این متهم فراری مقابل دادیار شهبازی قرار گرفت لب به سخن گشود و با اعتراف به قاچاق مشروبات الکلی گفت: بعد از فرار از دست پلیس، مخفیانه به زندگی‌ام ادامه می‌دادم تا اینکه چند روز قبل همراه 2 نفر از دوستان مقداری مشروب مصرف کردیم ولی همه ما مسموم شدیم و یکی از دوستانم بر اثر شدت مسمومیت جان خود را از دست داد.

قاضی شهبازی بعد از شنیدن اعترافات متهم برای وی قرار قانونی صادر کرد و او را برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان قرار داد.

کد خبر 70275

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز