همشهری آنلاین: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در دیدار اعضای جامعه وعاظ تهران گفت: تضعیف نهاد دین در جامعه‌ ایران را از مهم‌ترین برنامه‌های دشمنان در تاریخ معاصر عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، در دیدار جامعه وعاظ تهران با بیان تاریخ مشروطه و ذکر وقایع تاریخی ایران، به نقش مرحوم آیت‌الله مدرس در مقابله با این جریان‌ها پرداخت و افزود: روشنگری مرحوم مدرس در مجلس شورای ملی در مورد طرح ایجاد به اصطلاح جمهوری و شخص رضاخان به عنوان عامل نقشه‌های شوم استعمار در ایران نقش مهمی در مبارزه با این جریان داشت.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، هم‌چنین با اشاره به نقش روحانیت در انقلاب مشروطه و مشخص‌شدن این قدرت در جریان تحریم تنباکو، تصریح کرد: استعمار در ایران با مشاهده‌ قدرت روحانیت در صحنه‌های مختلف تاریخی تنها راه رسیدن به اهداف را در حذف روحانیت و دین از صحنه‌ی سیاسی دنبال می‌کرد، ولی در ایران نتوانست به اهداف خود دست یابد.

وی پیروزی انقلاب اسلامی در ایران را اوج شکست دشمنان در مبارزه با دین و روحانیت در این کشور عنوان کرد و افزود: پس از انقلاب نیز این فتنه‌ها و توطئه‌ها ادامه داشت و دشمنان تلاش بسیاری برای تحقق این اهداف خود انجام دادند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری، اتحاد و همدلی نیروهای انقلاب را در ممانعت از تحقق اهداف شوم دشمنان اسلام و ایران بسیار مهم ارزیابی و اظهار کرد: نهاد روحانیت نقش مهمی در مقابله با این جریان دارد و باید با هوشیاری و مراقبت از دستاوردهای انقلاب اسلامی پاسداری کند.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین شجاعی رئیس جامعه وعاظ تهران نیز با اشاره به سالروز شهادت حضرت امام جواد(ع) به بیان مناقب و ویژگی‌های ایشان پرداخت و هم‌چنین با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف، آگاهی مسلمان دنیا و الگو گرفتن آنها از انقلاب و مردم ایران را از نتایج آن عنوان کرد.

کد خبر 69681

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز