همشهری آنلاین: رئیس مجمع تشخیص مصلحت اداره کشور بر اساس خواست مردم ، رجوع به همه پرسی در مسائل مهم کشور و ایجاد فضای آزاد برای طرح همه نظریات را به صلاح کشور خواند.

به گزارش مهر، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار جمعی از دبیران و اعضای شورای تشکل های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، حرکت عمومی جوامع را به سمت آزادی و اتکا به آرای مردم عنوان کرد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به پیوند اسلام و مردمسالاری تصریح کرد: اداره امور کشور بر اساس خواست مردم، رجوع به همه پرسی در مسائل مهم کشور، ایجاد فضای آزادی برای بحث و مطرح شدن همه نظریات  می تواند آگاهی و خیر و صلاح را برای کشور به همراه داشته باشد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به وجود تشکل‌های دانشجویی در کشور، اظهار نظر و فعالیت آنان را مطابق با فلسفه تشکیل آنان عنوان کرد و افزود : با توجه به عدم  احزاب قوی در کشور که با برنامه حرکت کنند تشکل‌ها ارزشمندند و باید با ایجاد یک فضای واقعی برای فعالیت، آنان را تقویت کنیم.

وی شکوفا شدن استعدادها در دانشگاهها را نیازمند ایجاد فضای آزاد برای فعالیت و تفکر بیان کرد و گفت: اگر خواهان رسیدن  به اهدافی که انقلاب اسلامی و امام ترسیم کرده‌اند هستیم باید برای پیشرفت و آبادانی کشور به دانشجویان و دانشگاهها بها دهیم.

رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود ، کمیت و کیفیت دانشجویان ایرانی در مقایسه با میانگین دانشجویان و دانشگاههای خارجی را در وضعیت مطلوب و بالاتر از حد انتظار عنوان کرد و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در رشد و موفقیت علمی کشور نقش بسزایی داشته است.

وی تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی و تقویت سیستم‌های شبانه دانشگاههای دولتی و همچنین پیام نور را مرهون فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد و افزود : رشد روزافزون تقاضا برای تحصیلات به ویژه تحصیلات تکمیلی و همچنین عدم امکان دولت برای گسترش دانشگاههای دولتی، ضرورت تقویت دانشگاههایی که با کمک مردم اداره می شود را دو چندان می کند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گسترش ظرفیت در بخش تحصیلات تحمیلی و تقویت بخشهای پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاهها را برای کاربردی کردن علوم و کمک به صنایع ، اولویت های دانشگاههای کشور به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی عنوان و بر آن تاکید کرد.

در ابتدای این دیدار دکتر امیدوار مسئول دبیرخانه و محمودی دبیر اتحادیه اول تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به بیان اهداف و برنامه‌های این تشکل‌ها پرداختند.

کد خبر 69402

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز