سه‌شنبه ۵ آذر ۱۳۸۷ - ۰۶:۰۷
۰ نفر

پگاه شفتی: و اکنون خودشناسی و مدیریت بر خود!

«و اکنون زندگی» نام کتابی است که انتشارات «فرهنگ‌سرای مدرسه» وابسته به سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران، منتشر کرده است. این کتاب که کاملاً به گروه سنی نوجوانان و جوانان تعلق دارد، با روشی فانتزی و مهیج سعی دارد که مهارت‌های زندگی را به نوجوانان آموزش دهد.

الفبای مهارت‌های زندگی در این کتاب، با کمک تصویرگری‌های جذاب، تفهیم شده است: «زندگی حساب و کتاب دارد. اگر بلد نباشیم زندگی‌مان را اداره کنیم، دچار مشکل خواهیم شد... مهم این است که برای کل زندگی تدبیری بیندیشیم.»

   راه‌کارهای ساده و کوچک فقط در قالب دو یا سه جمله کوتاه، بلافاصله در ذهن می‌نشینند، ولی به راحتی فراموش نمی‌شوند: «توانایی‌های شما بسیار بسیار بیشتر از چیزی هستند که تصور می‌کنید. توانایی‌هایتان را باور داشته باشید و همیشه با انگیزه و قوی زندگی کنید.»

   نویسندگان، فقط به پند و پیام بسنده نمی‌کنند، بعد از هر پیامی راه‌حل و راه‌کارهایی برای اجرای این پیام می‌خوانید: «قبل از برنامه‌ریزی و اجرای آن، وضع موجود را ارزیابی کنید. باید بدانید به‌طور متوسط چقدر می‌خوابید، چقدر تلویزیون تماشا می‌کنید، چقدر تفریح می‌کنید، چقدر درس می‌خوانید و...»

   کتاب، «ماجرای واقعی از زندگی افرادی است که هر کدام به نوعی خاص درگیر خود شده‌اند.» برای اینکه خواننده بتواند بهتر نتیجه‌گیری کند، پرسش‌هایی در پایان هر ماجرا مطرح شده، که می‌تواند زمینه بحث و تبادل نظر خواننده با دوستان و یا صاحب‌نظران باشد.
و بالاخره، به‌طور خلاصه در این کتاب می‌خوانید: «دوستی و دوست‌یابی، مدیریت برخود، ارتباط با دیگران، هویت‌یابی و ارزش‌های شخصی و اجتماعی، مدت یاد گرفتن (نگاه جدید به یادگیری) و حقوق، مسئولیت‌پذیری و مشارکت در مجموعه‌های مجزا از هم.»
ناشر: فرهنگ‌سرای مدرسه/ مؤلفان: ابراهیم اصلانی، لیلا سلیقه‌دار ، مرتضی مجدفر، اصغر ندیری/ مدیر پروژه: داوود خالقی

کد خبر 68072

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز