دوشنبه ۱ مهر ۱۳۸۷ - ۱۹:۲۱
۰ نفر

علیرضا رستگار: صدای زنگ می‌آید. فصلی دیگر از تلاش برای آموختن در راه است

بعضی از ماجراها مثل زمان تفریح و استراحت، شرایط جدیدی را به همراه دارد که از آن گریزی نیست. طعم متفاوت تعطیلات نمی‌خواهد میدان را خالی کند، اما واقعیت این است که زمانش گذشته است و زمان دیگری در راه است.

گردونه زمان به میل ما از چرخش نمی‌ایستد، پس تنها راه زمانی آشکار می‌شود که ما در باره استفاده مناسب از آن تصمیم بگیریم. بعضی‌ها فکر می‌کنند که نمی‌توان هم خوب درس خواند و هم به تفریح رسید، اما این تصور درستی نیست. آنهایی که در زمان مناسب سهم مشخص شده از درس‌های روزانه را می‌آموزند، برای خود زمان‌های دیگری می‌سازند. شاید این فرصت‌ها نسبت به فصل تعطیلات کوچک‌تر و کوتاه‌تر باشد، اما آن هم طعم متفاوتی دارد. آنهایی که با تغییر فصل کنار می‌آیند، می‌توانند در کنار سختی‌های آموختن از لذت تفریح و استراحت به موقع برخوردار باشند.

آنهایی که می‌توانند به نظم عادت کنند، پس از تحمل دشواری‌ها احساس متفاوتی را تجربه می‌کنند. هنگامی که کسی بتواند به انجام برنامه‌های خاص عادت کند، امتیازی تعیین کننده را دریافت می‌کند که چیزی نیست جز بلیت همراهی با کاروان زمان و قرار گرفتن در مسیری که به توانایی برعهده گرفتن مسئولیت‌های بزرگ‌تر می‌رسد. این فصل‌ها تمرینی است برای فصل‌های جدی‌تر  آینده.

کد خبر 63445

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز