همشهری آنلاین: مسابقات جام‌جهانی بسکتبال جوانان جهان روزهای دوم تا 12 ژوئیه 2009 در اوکلند نیوزیلند برگزار خواهد شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر ایران به عنوان نخستین تیم آسیایی صعود کننده به رقابت‌های جهانی همراه با آنگولا، آرژانتین، استرالیا، کانادا، کرواسی، مصر، فرانسه، یونان، لیتوانی، نیوزیلند، پورتوریکو، اسپانیا و آمریکا برگزار کننده نهمین دوره این مسابقات هستند. ضمن اینکه قزاقستان و سوریه هم دیگر نمایندگان قاره آسیا در بازی های نیوزیلند به شمار می‌روند.

وکتور آرنا به عنوان محل برگزاری تمام دیدارهای دوره نهم مسابقات بسکتبال جوانان جهان در شهر اوکلند نیوزیلند انتخاب شده است.

دیل استفنس مدیراجرایی بسکتبال نیوزیلند با ابراز خرسندی از برگزاری دور آتی مسابقات جهانی جوانان در کشورش گفت: میزبانی رقابت‌های جهانی جوانان این فرصت را در اختیارمان قرار می‌دهد که بتوانیم از توانایی‌های خود برای ارائه بالاترین استانداردهای بین‌المللی استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: بدین ترتیب داوران، مربیان و مسئولان برگزارکننده مسابقات در کنار ورزشکاران از یک فرصت ایده آل برای رشد و ترقی هرچه بیشتر بهره‌مند خواهند شد.

برگزاری مسابقات بسکتبال جوانان جهان از سال 1979 آغاز و هر چهار سال یک بار پیگیری شد اما بر اساس تصویب مسئولان فیبا، این رقابت های از سال 2007 هر دو سال یک بار برگزار می‌شود.

آمریکا با سه مدال طلا پرافتخارترین تیم شرکت کننده در مسابقات بسکتبال زیر 19 سال جهان محسوب می‌شود. همچنین یونان، اسپانیا، استرالیا و یوگسلاوی هم طی 8 دوره گذشته این رقابت ها موفق به کسب یک عنوان قهرمانی شده‌اند.

آخرین دوره این مسابقات سال 2007 در نودی ساد صربستان برگزار شد که با قهرمانی تیم میزبان به پایان رسید. درحالیکه مسابقات 2009 در غیاب مدافع عنوان قهرمانی برگزار خواهد شد.

این دومین تجربه جهانی بسکتبالیست های جوان کشورمان بعد از مسابقات 2003 یونان به حساب می‌آید. در رقابت‌های یونان تیم بسکتبال جوانان کشورمان با کسب عنوان شانزدهم به کار خود پایان داد.

کد خبر 67975

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز