جمعه ۱۵ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۸:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: تیم بسکتبال جوانان کشورمان برای دومین بار عنوان نخست مسابقات قهرمانی آسیا را از آن خود کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، دیدار فینال بیستمین دوره مسابقات قهرمانی جونان آسیا با پیروزی نمایندگان کشورمان مقابل قزاقستان به پایان رسید.

در این دیدار بسکتبالیست های جوان کشورمان با اختلاف 19 امتیاز حریف خود را از پیش رو برداشتند. تیم بسکتبال جوانان ایران روز گذشته با شکست سوریه و راهیابی به مرحله نهایی مسابقات قهرمانی آسیا، حضور خود را در پیکارهای جهانی مسجل کرده بود اما این موضوع مانع انگیزه آنها برای پیروزی در دیدار فینال و کسب عنوان قهرمانی نشد.

بسکتبالیست‌های جوان ایران دیدار با قزاقستان را کاملا مصمم آغاز کردند و توانستند در سه کوارتر این بازی به برتری دست یابند و کوارتر چهارم را واگذار کنند.

حتی قزاقستانی‌ها که نیمه نخست را با اختلاف واگذار کرده بودند، در آغاز نیمه دوم تلاش زیادی برای جبران نتیجه کردند اما تلاش آنها تنها منجر به پیروزی در یک کوارتر و در نهایت واگذاری نتیجه با اختلاف امتیاز کمتر در پایان این نیمه شد.

پرتاب های 3 امتیازی نقطه قوت ایران در این دیدار بود. نتیجه کامل دیدار تیم‌های ایران و قزاقستان در مرحله نهایی مسابقات قهرمانی آسیا به این شرح است:
ایران 95 – قزاقستان 76
(25 بر 19)، (34 بر 18)، (22 بر 21) و (14 بر 18)

بدین ترتیب بسکتبالیست‌های جوان کشورمان در چهاردهمین حضور خود در مسابقات قهرمانی آسیا موفق به کسب دومین مدال طلای آسیایی خود شدند. بسکتبال جوانان ایران مدال نقره و مدال طلای مسابقات 2002 کویت و 2004 هند را هم در اختیار دارد.

همچنین تیم بسکتبال قزاقستان در شرایطی به مقام نایب قهرمانی مسابقات رضایت داد که تاکنون عنوانی بهتر را به دست نیاورده بود. قزاقستانی‌ها پیش از این در 5 دوره ازمسابقات قهرمانی جوانان آسیا شرکت کرده بودند. عنوان پنجمی مسابقات 2006 چین بهترین نتیجه آنها در این مدت بوده است.

محمدعلی آبادی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان تربیت بدنی، کیومرث هاشمی معاون سازمان تربیت بدنی و رئیس مرکز توسعه ورزش قهرمانی و برخی از مسئولان دیگر سازمان و فدراسیون بسکتبال از مهمان ویژه دیدار تیم‌های ایران و قزاقستان بودند.

کد خبر 62546

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز