شنبه ۲ آذر ۱۳۸۷ - ۰۵:۰۳
۰ نفر

علی شاکری: شکست قهرمان فصل پیش لیگ‌برتر بسکتبال زودتر از آنچه که پیش‌بینی می‌شد در هفته پنجم بازی‌ها و آن هم در تهران اتفاق افتاد تا زنگ‌خطر برای مهرام قبل از حضور در مسابقات باشگاه‌های آسیا به صدا درآید.

 مصطفی هاشمی که پیش از رویارویی با پتروشیمی ماهشهر از بازی نگرفتن بازیکنان خارجی خود «نیلی لیون» و «کرویدز» در این میدان یاد کرده بود درست در چند ساعت مانده به بازی، تصمیمش عوض شد و حتی با وجود به کارگیری این 2 بازیکن هم نتوانست مانع از ثبت نخستین شکست تیم مدافع عنوان قهرمانی در مقابله با تیم سابقش شود. پتروشیمی که با سرمایه‌گذاری سنگین طی چند سال گذشته با وجود کسب دو نایب‌قهرمانی در خارج ساختن جام قهرمانی از تیررس تیم‌های مدعی تهرانی ناکام بوده است، در این فصل با سازماندهی قوی و جذب مهره‌های کارآمد داخلی و خارجی نشان داد که بختی بیشتر از سال‌های قبل برای رسیدن به این عنوان دارد.

پتروشیمی که هفته قبل با مغلوب‌کردن ذوب‌آهن خبرساز شده بود در هفته پنجم با غلبه بر مهرام در سالن بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی خود را به عنوان یکی از بخت‌های قهرمانی این فصل معرفی کرد. هرچند که چهره واقعی تیم‌های مدعی را در پایان بازی‌های دوره‌ای و در مرحله پلی‌آف (حذفی) راحت‌تر می‌توان حدس زد. با این وجود پتروشیمی با یک تیم هماهنگ و بازیکنان برجسته داخلی و خارجی و با یک سرمربی سرشناس صرب به نام «نناد کروویچ» در هر شرایطی یک پای قهرمانی این فصل خواهد بود.

برد پتروشیمی

تیم بسکتبال پتروشیمی به تلافی باخت‌های تیم والیبالش در تهران در برابر مهرام هم از حمایت تماشاگرانش برخوردار بود و با ارائه نمایشی پرتوان به یک برد باارزش رسید. نکته جالب این بازی انگیزه‌های بالای تونی مدیسون بازیکن امروز پتروشیمی و دیروز مهرام بود که با پرتاب 3 امتیازی‌اش بارها باعث به هم ریختن تمرکز بازیکنان حریف شد. به جز مدیسون باید از حضور موفق «وینسنت جونز» بازیکن پست 5 پتروشیمی یاد کرد که همواره هومن رضایی و حامد سهراب‌نژاد دو سنتر مهرام را تحت تاثیر قدرتش قرار می‌داد. مهرام با وجود استفاده از مهدی کامرانی، مهراد آتشی، حامد سهراب‌نژاد، آیدین کبیر و «لی‌ نیلون» و «کرویدز» 2 بازیکن خارجی‌اش در 2 کوارتر با برتری محسوس موفق به کنترل بازی حریف شد اما در 2 کوارتری که بازنده شد، فاصله آنچنان بود که به راحتی تا پایان بازی جبران نشد. این دیدار را پتروشیمی 75 بر 69 از آن خود کرد.

درخشش قهرمان  آسیا در  زاینده‌رود

در اصفهان و در حاشیه زاینده‌رود در حالی که همگان در انتظار جدال سختی میان دو تیم صبامهر قهرمان آسیا و ذوب‌آهن بودند، صبا به لطف تدابیر سنجیده‌تر شاهین‌طبع و آنالیز درست قدرت حریف همه پیش‌بینی‌ها را به هم زد و با برتری قاطع در خانه یکی از تیم‌های مدعی و باسابقه نشان داد که با همین بازیکنان داخلی با وجود پشت‌سرگذاشتن بحرانی سخت می‌تواند یک مدعی بزرگ باشد.

پیروزی 80 بر 68 صبامهر نشان از آمادگی روحی و جسمانی بازیکنانی داشت که تا چند هفته پیش در برزخ سیر می‌کردند و تکلیف خود را نمی‌دانستند. در پایان این بازی، مهران شاهین‌طبع موفقیت تیمش را در تمرکز بهتر در دفاع و حضور قوی‌تر در زیرحلقه حریف دانست و گفت: «خوشحالم تیمی که تا مرز انحلال پیش رفت با کمک خانواده بسکتبال به لیگ‌برتر بازگشت.» در همین حال فرزاد کوهیان، سرمربی ذوب‌آهن در خاتمه بازی گفت: «ما به تجربه حریف باختیم و بازیکنان تیم‌ملی در کوارترهای سوم و چهارم دچار افت بدنی شده‌اند.»
وی با اعلام اینکه از مایک جونز بازیکن آمریکایی تیمش راضی است، ادامه داد: «با جذب یک بازیکن خارجی که عصر پنجشنبه گذشته تست شد امیدوارم ذوب‌آهن را به تدریج به جمع مدعیان اضافه کنم.»

پیروزی استاد بر شاگرد

در گرگان دیدار حساس دو تیم همسطح شهرداری گرگان و لوله AS شیراز را تیم میهمان با سرمربیگری اسدالله کبیر برد. کبیر که سالیان سال در خدمت بسکتبال این شهر بود و شاگردان زیادی از جمله محمد ایزدپناه سرمربی کنونی شهرداری را پرورش داده است، چند سالی است که از شهر و دیار خود کوچ کرده و بیرون از گرگان مشغول مربیگری است. در این بازی نزدیک نماینده شیراز با نتیجه میلیمتری 79 بر 77 به پیروزی رسید.
در سایر بازی‌های این هفته بیم مازندران با افتادن در دور پیروزی در سنندج با نتیجه
81 بر 75 از سد تراکتورسازی کردستان گذشت.

در لنگرود، آرارات تهران برابر نماینده گیلان به برتری 74 بر 63 رسید و در مشهد هیات بسکتبال خراسان با حساب 93 بر 83 مغلوب میهمانش هیات بسکتبال شهرکرد شد.

کد خبر 68942

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز